Hier vandaag zoon van net 5 laten testen, had meer drama verwacht maar ze deden het echt netjes en zoon deed wel even z'n raampje naar beneden en zo konden ze hem testen. Hij mocht ook op schoot of uit de auto maar nee dat raampje. Vond hem echt stoer. Geen pijn alleen kriebel zei hij en z'n hartje ging heel erg tekeer zei hij want vond het wel wat spannend. Na afloop kreeg hij een tekening, zo een reflector klaparmband en een diploma!
Vandaag onze net 4-jarige laten testen (ivm verandering in de klachten na 2 dagen klachtenvrij). De vond het maar niks en onderweg naar de testlocatie vroeg ze heel veel. Vooral hoe zus en ik het ervaren hadden. Ze was heel gespannen, maar de testdame was heel lief en nam echt de tijd. Ze vond zowel de keelswab als de neusswab vervelend (en na afloop zei ze het nooit meer te willen), maar was heel dapper en hoefde ook niet te huilen.
Fijn om te lezen dat het over het algemeen best meevalt! Ik betrap mijn zoontje er nu ook net op dat hij een beetje loopt te snuffen. Dus ik heb net een afspraak gemaakt en vanmiddag kunnen we terecht. Heb wel met hem overlegd ( hij is 7 jaar). Want anders mag hij niet naar school. Is trouwens de eerste loopneus in een jaar tijd.
Onze dochter van net 5 is gisteren geweest. Ik dacht dat dat stokje niet meer zo diep in de neus hoefde maar dat doen ze blijkbaar wel. Ze vond de keel een beetje vervelend en haar neus moest ze om lachen omdat het zo kriebelde. Helemaal blij en trots met haar diploma. Het is is dus heel erg meegevallen! Eigenlijk een peulenschil.
Mijn oudste is zondag weer geweest, en ze vond het deze keer totaal niet spannend meer, test (nog zo’n diepe neusswab) was zo gedaan. Ze kreeg een kleurplaat met kleurpotloodjes, een sticker en een dapperheidsdiploma - helemaal in haar nopjes
M is een paar weken geleden getest. Dat was al met een ander staafje als dat ze bij volwassenen doen, dus maar een klein stukje de neus is. Er waren erg veel kinderen, alleen het meisje voor haar huilde, verder niks gehoord. De testers namen echt de tijd, ze mocht eerst het stokje bekijken en voelen, toen gingen ze uitleggen wat ze gingen doen. En daarna kreeg ze een diploma. Het kriebelde alleen een beetje in haar neus zei ze.
Zoonlief van 5 hier vandaag voor 2e keer getest. Deze keer gewoon in zijn eigen stoel in de auto. Geen centje pijn, ondanks de diepe neustest. Hij voelt zich helemaal stoer.
Idd hier ook nog niet. En m’n dochtertje moet vanmiddag.. Ik snap ook echt niet dat ze dit niet meteen inzetten. Achterlijke lui dit dit bepalen. Zodra er een beter alternatief is moet dit per direct ingezet worden..
Dat zou kunnen, al denk ik, stop een lange minder ver in hun neus en je hebt hetzelfde effect, maar zo simpel zal het niet zijn.
Ik las dat het met opleiding te maken heeft, iedereen moet een keer instructies hebben gehad omdat het iets anders moet.
Ze doen het zodra ze die stokjes op voorraad hebben, en wanneer dat is verschilt per testlocatie. Hier hadden ze ze nog niet, maar zouden ze wel voor 4 april komen - zodra ze er zijn, gaan ze die gebruiken. De verwachting is dat dus alle testlocaties die nieuwe stokjes hebben per 4 april. Tenminste, dat werd hier zondag gezegd. Zal ook best dat er met nieuwe stokjes wat nieuwe uitleg nodig is, maar ik weet wel dat er bij een paar locaties al wel ondiep wordt getest bij kinderen.
Bij ons deden ze het lange stokje, kort-gebruiken ... duidelijk? Ik ga er van uit dat dat bij jullie ook zo is en anders hamer je daar even flink op zou ik zeggen. Je rijd er speciaal naartoe en we moeten vast nog vaker, dus geen trauma, anders schreeuw je de hele tent bij elkaar. Anders bel je mij maar even, ik kom wel
Hier kort stokje, een diploma en een cadeautje. Hij vond het helemaal prima en wil nog wel een keer..