Hoe ervaarde je kind het testen?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Magnolia29, 24 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Mijn zoontje van 4 was vanmorgen en vond het geen probleem. Was wel in de kinderteststraat, hij kreeg een diploma en een knuffelbeest. Was helemaal blij. Van tevoren had ik verteld dat ze een beetje snot en een beetje kwijl wilden hebben.
     
  2. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Vandaag heeft zoon van 4 enkel een dapperheidsdiploma gekregen (vrijdag zat daar nog een ballon bij). Omdat hij zelf verder niet moeilijk deed over geen kado heb ik net een klein lego setje bij de kruidvat gehaald... Vind het zo bijzonder de verschillen in wat Kids "krijgen" de oudste kreeg laatst nl een stuiterbal bij het testen... Dus B. Had zich ook ingesteld op een kado... Wat vrijdag een ballon was en vandaag niks... Aangezien hij er niet moeilijk over deed vond ik een kleinigheidje wel op z'n plaats:o:
     
    Lafayette en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  3. SuperWokkel

    SuperWokkel Actief lid

    14 jan 2021
    128
    227
    43
    Vrouw
    Zijn jullie kinderen allemaal getest met een staafje in de neus of op een andere manier ( kindvriendelijker)
    Ik ben zelf zo'n 4 keer getest op dit moment en vond het zeker geen pretje.
    Ik dan ook besloten mijn kinderen niet te laten testen als ze ziek worden , blijf keurig thuis in thuis quarantaine.

    Maar was wel benieuwd of dit op dezelfde manier ging als bij volwassenen
     
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Er is nu toch alleen maar een test met een (langer of korter) stokje in de neus (en soms keel)?

    Ik laat mijn dochters zelf kiezen of ze willen testen of niet, zijn ze oud genoeg voor, dat scheelt.

    De oudste is nu twee keer getest, de jongste gaat binnenkort. Eigen keuze dus, alternatief van tien dagen niets mogen sprak ze minder aan. (Ik heb er geen probleem mee als ze daar wel voor zouden kiezen; ik hoef nergens naar toe.)
     
  5. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja zelfde manier maar minder diep. Mijn kleinzerige en gevoelige 6 jarig vond het niet boeiend. Zei zelf dat hij zo weer zou gaan. Hij wilde zelfs met z’n vader mee om ook te testen. Leek hem wel leuk. Dat ging ons wat te ver :roflmao:


    Maar de oudste vond 1 dag thuis al stom dus keuze was snel gemaakt toen ik zei testen of 10 dagen thuis.

    Peuter nog niet laten testen overigens..
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Dochter heeft een ziekenhuis historie met neusspoelingen etc. dus die neus is een ding. Met die 2cm durfde ik t met haar wel aan.

    Kreeg eerst een keeltest (had ik niet verwacht, dacht dat ze dat niet deden bij kleintjes?) en dat was geen enkel probleem. Neustest schrok ze een beetje van maar liet ze wel toe met moeite. Kreeg na het volbrengen van de "snottebellen missie" nog een plopper cadeau en ging huppelend t pand uit al vrolijk zwaaiend naar iedere willekeurige persoon.

    Viel ons hier enorm mee, leuk gedaan zo. Wij zaten in Ahoy bij de kinderteststraat.

    Edit: ze vraagt net wanneer we weer op snottebellenmissie gaan.
     
  7. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Mijn zoontje van 6 vond de eerste keren ook niet heel erg, maar nu na 4 keer is hij er wel een beetje klaar mee. Ik na 8x ook...
     
  8. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.666
    6.835
    113
    Vrouw
    Eerste keer kreeg dochter niets en was het een gewone test in Dordt. Nu vanmorgen bij Ahoy neus en keel, maar niet diep. Ze kreeg een Pop-It, dus ze wil morgen weer:roflmao: Negatief gelukkig:thumup:
     
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    We hadden dus naar Ahoy moeten gaan. :roflmao: Mijn dochter kreeg een prinsessenkleurplaat...moet je vooral aan een prépuber geven. :roflmao::roflmao::roflmao: De test (neus alleen) vond ze overigens echt wel naar. Om de kleurplaat hebben we gelachen en hem snel in de eerste de beste prullenbak gedropt. :oops::D
     
    Bloempjelief vindt dit leuk.
  10. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.747
    15.178
    113
    Mijn oudste moest gisteren voor de tweede keer getest worden (klasgenootje met Covid). Wederom geen kik gegeven, vond het helemaal prima.
    Vooral erg trots op haar diploma en kleurplaat (kreeg ze vorige keer beide niet):roflmao:
     
  11. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    768
    530
    93
    Dochter is nu 2x getest, wil ook zo weer getest worden, helemaal nu ze geen diepe neustest meer doen.
    Een splinter verwijderen lukt bij haar dan weer niet, dan wordt het een kronkelend gillend speenvarken.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  12. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    Onze kinderen moeten dit weekend ivm een corona besmetting in hun klas. Eerst riepen ze nee willen we niet maar ja dat betekent een week extra thuis. Dus toch de afspraak gemaakt. Je moet het ook niet groter maken dan het is. Het testen zelf duurt nog geen halve minuut in totaal. Ik vind het geven van cadeautjes ed dan ook wel wat overdreven moet ik zeggen. Je kunt ook met woorden je waardering uitspreken voor hun moed en dapperheid ofzoiets.
     
    Baloei vindt dit leuk.
  13. Jottie

    Jottie Fanatiek lid

    17 apr 2015
    2.098
    873
    113
    groningen
    Zoon van 5 wordt vrijdag geopereerd aan neus en keel amandelen, en moest vanmorgen voor een test.
    Hij heeft alleen een ondiepe neustest gehad. Was goed te doen.
    Hij heeft wel een beetje gehuild, maar ik denk dat dat meer de spanning is geweest.
    De test is in het ziekenhuis afgenomen waar hij ook geopereerd wordt.
    Hij mocht na de test een sticker uitzoeken.
     
  14. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.666
    6.835
    113
    Vrouw
    Ik vind het sowieso behoorlijk impact hebben op de kinderen en vind het triest dat kinderen dit als normaal gaan zien. Bij de tandarts krijgen ze ook altijd een cadeautje hier en vind het erg goed dat ze dat bij de teststraten ook doen.
     
    bulakgirl, Mapje en zonnetje2015 vinden dit leuk.
  15. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    Ik vind alles wat verboden wordt door de overheid voor de kinderen veel meer impact hebben dan die 10 tellen een staafje in je neus. En dat is heel wat anders dan het als normaal zien.
     
  16. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Daarom mogen ze na testen wat extra vervelend is imo wel een kleinigheidje krijgen. Mocht het tegenvallen wil je niet dat ze op zo’n jonge leeftijd al een of ander trauma overhouden. Hier ook echt een cadeautje gekregen.
    En het is hier niet alleen in de neus hoor. Sowieso wel wat meer als 10 tellen neuspeuteren. Kinderen merken ook echt de spanning
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  17. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.666
    6.835
    113
    Vrouw
    Dat kan natuurlijk. Ik vind heel Corona veel impact op de kinderen hebben. Maar zonder uitjes kunnen we het gelukkig zelf nog een beetje leuk voor ze maken, alhoewel de rek er echt uit gaat en ik toe ben aan een heerlijk daagje dierentuin. Maar daartegenover mag er voor mij zeker extra aandacht gegeven worden aan ze dmv een presentje na het doen van een test. Zij vragen daar niet om, maar het wordt ze tegenwoordig bijna verplicht anders worden ze uitgesloten voor van alles en nog wat. En dat al in deze bizarre periode voor hen.
     
  18. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    Nou je kind heeft echt niet een trauma van iets wat even tegenvalt.
    Die spanning creëren de mensen eromheen, niet de kinderen zelf.

    Maar goed, als jij je er goed bij voelt je kind een cadeautje te geven prima toch?
    Ik vind dat je dingen daarmee onnodig groot maakt. Juist daarvan wordt het een 'spannend iets'.
     
  19. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    Ze worden sowieso uitgesloten van dingen. Binnensporten mogen al heel lang niet meer. Voetbal mag wel, maar turnen kan niet. Mijn kind wordt dus al uitgesloten van haar sport. Denk dat mijn kinderen wel 10 staafjes in hun neus willen mochten ze dan weer kunnen turnen en gymmen.
     
  20. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.666
    6.835
    113
    Vrouw
    Hoho, ik geef helemaal niks he?! Dat doet de teststraat :thumup:
    Of ben jij zo’n moeder die dus zegt; neehoor, voor hem geen cadeautje nodig. Doeiiii! Dan heb ik echt medelijden met je kinderen.
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina