Wat leuk Jille, zo iemand die je er gelukkig mee kunt maken! Ik ben zelf erg verrast door alle handen. Ik ben al niet zo'n klef persoon en sommige mensen zitten er nu opeens aan. Hoe verder naar voren, hoe gemakkelijker om even aan te raken blijkbaar. Mijn methode tot nu toe is deze discussie voeren tussen de mensen die eventueel grijpgrage handjes kunnen hebben. Vertel dat tegenwoordig toch iedereen dan opeens aan je buik wil zitten en hoe vreselijk dat wel niet is. Doe je toch niet? en ze schudden allemaal hun hoofd. Meestal komt de boodschap aardig over! Sommige mensen mogen het trouwens wel. Ik ben erg selectief!
Aaaaah, wat lief... Dat bedoel ik. De meeste mensen die je buik even willen aanraken bedoelen het echt goed. Er loopt hier ook een vrouw rond die ik eigenlijk nauwelijks ken, maar die regelmatig even mijn winkel binnen komt lopen om te vragen hoe het met mijn zwangerschap staat en ongevraagd even haar handen op mijn buik te leggen. Aangezien ze dit ongevraagd deed irriteerde ik me er aan natuurlijk. Tot dat ik van iemand hoorde dat ze zelf heel erg ongewild kinderloos is. Onvruchtbaar. Kijk, dan vind ik het echt geen probleem als je zo´n iemand op die manier even gelukkig maakt!
Van familie en vrienden en bekende zou ik het ook niet erg vinden. Maar als wild vreemde eraan gaan zitten vindt ik een beetje vreemd.
Ik vroeg het altijd eerst... Maar dan nog... er valt toch niet altijd wat te voelen? Alleen als het kindje net actief is. Maareuh, voor de dames die er niet van gediend zijn: Er zijn hele leuke buikbanden met "Afblijven" erop
Het hangt er voor mij vanaf hoe je wordt benaderd. Als iemand er gewoon maar vanuit gaat dat hij of zij (trouwens toch meestal vrouwen) mijn buik mag aanraken en dat ook gewoon maar doet, dan gaan mijn nekharen overeind staan en doe ik een stap achteruit. Mijn schoonmoeder probeert het steeds via slinkse wijze, maar ze wordt denk ik door mijn blik tegengehouden, nu heb ik tot nu toe ook nog niet echt een buikje (20 weken +) dus vind ik het ook onzin dat ze aan mijn buik zou moeten voelen. Straks als mijn buik echt duidelijk zwanger is en er ook de kans is dat zij het zou kunnen voelen bewegen dan mag ze natuurlijk wel voelen, maar alleen als ik dat aangeef! Het is voor iedereen anders, maar ik vind het bij een normaal gevoel van respect horen dat mensen het eerst even vragen! 'Nee' heb je 'ja' kan je krijgen toch?
t is bij mij net hoe me pet staat en die staat meestal verkeerd laatst me schoonmoeder: ze sloot me echt in t nauw en daar ging die hand naar me buik, ff me kleinkind aaien zegt ze nou sorry hor maar t is mijn kindje in MIJN buik en geen puppy die je ff aait!
Hoi Vlindertje, Aangezien deze mevrouw het zelf netjes vroeg, ik haar verhaal hoorde en dit voor mij erg herkenbaar is (heb ook 2 jaar er over gedaan om zwanger te worden via ICSI) en dus mocht deze mevrouw even voelen. Zij blij, ik vond het niet vervelend en dus allebei een goed gevoel. Van anderen zou ik het zo niet op prijs stellen hoor, maar op deze manier vind ik het oke. Groeten Jille
Ik heb dat ook al regelmatig meegemaakt, altijd zonder te vragen van te voren en dan niet door goede vriendinnen ofzo. Ik vind het zelf vreselijk. Ik ben sowieso geen klef persoon en hou er dus echt niet van als mensen waar ik niet veel mee van doen heb me zomaar aanraken e.d. Het is toch je kindje he wat er in je buik zit, dus ik wil echt niet dat iedereen daar dan zomaar aan zit.
@jille en vlindertje 86 wat lief =D> zijn die dames ook weer helemaal happy, soms is het zo makkelijk om iemand heel gelukkig maken =D>
Het is me tot op heden nog maar een paar keer gebeurd. Ik was eigenlijk te verbaasd om er iets van te zeggen... Begrijp niet dat mensen nu opeens denken dat het geen probleem is.
Ik vind het niet zo erg als ik de mensen ken, maar van mensen die ik niet ken of maar half vind ik het nogal asociaal. Ik kan me ook helemaal niet voorstellen dat ik aan iemands buik zou gaan zitten. Gelukkig heeft nog niemand die ik niet ken aan mijn buik gezeten. Ik denk wel dat ik er wat van ga zeggen als dat gebeurt.
Ik vind het niet prettig als mensen ongevraagd aan mijn buik zitten. Als je niet zwanger bent, zit er toch ook niemand aan je buik? De meeste mensen in mijn omgeving weten hoe ik er over denk en doen dit dan ook niet zomaar zonder te vragen. Alleen mijn zwager zit altijd als hij me ziet aan mijn buik. Als hij me ziet, pakt hij eerst mijn buik vast en dan pas zegt hij mij gedag. Ja hallo, ik ben er ook nog hoor, ik ben niet alleen maar buik! Ik durfde er niet zo goed iets van te zeggen, maar laatst stond hij uitgebreid mijn buik te kriebelen en toen heb ik toch maar gezegd dat ik dat vervelend vond...
Het ligt eraan wie het doet en of ze het eerst vragen. Eerst zat een collega zomaar aan mijn buik. Maar toen was ik nog maar 12 weken zwanger, dus ze zat eigenlijk gewoon aan mijn vet! Vreselijk!
Sinds ik het nieuws heb verteld zijn er een paar mensen die me "begroeten" met een klopje op mijn buik.. terwijl ik nog helemaal geen echte baby-buik heb! (14 weken) Voelt ten eerste dus een beetje nep en ten tweede schrik me elke keer te pletter als er opeens iemand aan me zit. Ik hou d'r niet zo van in ieder geval.
Van de week werd ik zomaar in een winkel door een wildvreemde over mn buik geaaid, maar voordat ik het goed en wel besefte was het al voorbij... ik snap niet dat iemand dat kan doen zeg. En dan vind ik het dus wel vervelend. Mijn baby beweegt eigenlijk toch alleen als ik zit of lig dus er valt toch niks te voelen als ik sta.
Hoi Ik heb op www.buikbanden.com hele leuke buikbanden gezien met hierop de tekst "do not touch"... Misschien een leuke tip! Wel echt grappig in elk geval
Ik vind het niet echt erg als mensen mijn buik aanraken, het schijnt toch iets aantrekkelijks te hebben zo'n bolle buik. Maar het verbaasd me wel moet ik zeggen, dat ook vreemde mensen of mensen die je nauwelijks kent dat doen. Ik vraag zelf altijd netjes of ik iemands buik aan mag raken. Van familie, vrienden of bekenden vind ik het geen enkel probleem als ze ff willen 'voelen'.
Van mensen die ik ken maakte het mij niks uit je bent inderdaad lekker speciaal en zo voel je je ook. Van vreemde mensen zou ik het niet netjes vinden, maar ik kan me ook niet voorstellen dat iemand het bij een wildvreemde zou doen... Hier is dat ook niet gebeurt.
Vind het zelf erg vervelend. Als mensen het vragen vind ik het niet zo erg (ligt er wel aan wie) Maar soms doen mensen het gewoon uit zichzelf. En dat zijn vooral mensen die je niet of nauwelijks kent. Dat vind ik wel vervelend, zeker als het om een man gaat. Probeer er altijd heel duidelijk in te zijn. Dat ik het gewoon echt niet wil. Niet iedereen trekt zich daar iets van aan helaas. Toen ik dat tegen mijn schoonmoeder zei reageerde ze met "Ja, nou en, het is MIJN kleinkind, dus ik voel wanneer ik wil" Toen stond ik toch wel echt even met mijn mond vol tanden...
Ik kan het van de een beter hebben dan van de ander, maar over het algemeen, vind ik het iets tussen mijn man en mij. Ik hou er niet zo van als iedereen aan mijn buik zit. Sowieso ben ik niet zo friemelaar met iedereen en al helemaal niet als ik zwanger ben.