Hoe ervaren jullie de laatste weken?:-)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mappel, 10 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mappel

mappel Niet meer actief

Ik vind het nog steeds leuk om zwanger te zijn, heb lichamelijk weinig ongemakken gelukkig:)
    maaaaaarrr.. ja de verveling slaat onderhand wel een beetje toe. Ik merk ook dat ik steeds meer moeite krijg dat mijn man lekker met vrienden op stap gaat. Ik gun het hem hoor en hij gaat maar lekker, maar ik wil zelf ook zo graag weer eens weg, heb er alleen de energie niet meer voor!

Verder vind ik mezelf nog best actief. Ik wandel elke dag min.een half uur (afspraak met mezelf) doe de boodschappen nog lekker op de fiets, maar merk wel dat iksteeds liever thuis blijf.
    Ik voel me ook vrij geïsoleerd, omdat ik weinig mensen spreek, daardoor voelt het alsof ik niet meer helemaal mee tel met de samenleving, soms voelt het alsof ik onder een steen leef, heb niks nieuws te vertellen.

Ik ben heeeeeeel benieuwd naar de bevalling, heb er ook echt enorm veel zin in!! Maar ik word wel steeds ongeduldiger. Ik heb bijna elke dag voorweeën, waardoor ik iets te vaak 'blij' ben omdat ik denk dat het dan begint, maar dat geeftniet. Ik voel me nog erggoed, dus kan het ook goed aan!

Nog max.3 weken... ik zit nu ook al 3 weken bij huis.. door alle feestdagen destijds vond ik het prima en net mijn eerste week echt alleen bij huis (man was 2 weken vrij) merk ik dat ik wel opzie tegen de tijd die komen gaat. Ik weet gewoon niet meer wat ik allemaal nog wil/kan doen om de tijd door te komen..

Dus ik.dacht, ik.open maar weer eens een topic om de tijd door te komen, ervaringen te delen en met elkaar af te tellen?

2. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu thuis vanaf de kerst.. En geen tijd om me.te vervelen. Ik heb natuurlijk al een zoon die eerst kerstvakantie had. Sinds deze week weer naar school dus ik ga 4x per dag naar school op en neer en daarnaast de boodschappen. Gisteren en vandaag kwam er een vriendje vanuit school mee naar huis.. Erg druk.
    Lichamelijk wil het nog wel. Merk wel dat mn rug niks meer kan hebben. Gistereneigenwijs op de fiets naar het ziekenhuis geweest, tegen de harde wind in. Dat is nu teveel inspanning voor mn rug. Stofzuiger en dweilen gaat ook waardeloos. En smiddgs schreeuwt mn lichaam om een dutje .

3. mappel

mappel Niet meer actief

Oh jeetje, ik kan me voorstellen dat het met een kindje erbij anders is, zeker wanneer je aan schooltijden gebonden bent!

Kun je smiddags je rust niet pakken wanneer je andere kindje naar school gaat?

4. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik probeer wel.mn rust te pakken hoor, al os het maar gewoon even rustig op de bank tv kijken. Maar merk dat ik juist iets ga doen (schoonmaken) wanneer mn zoon er niet is. Heb steeds het idee day er te weinig uren in de dag zitten om alles te kunnen doen. Savonds probeer ik wel om helemaal niks te doen. Gewoon lekker met de beentjes omhoog en tv aan

5. mappel

mappel Niet meer actief

Hihi, dat doen veel mensen met kinderen lees ik!
    Daar zou ik echt tegenop zien, mocht er ooit een tweede komen! Ik slaap zoveel nu! Komt ook omdat het snachts niet altijd lukt.. daardoor lig in tot 11/12uur in bed en vaak om 15 uur alweer, omdat ik dan moe ben!
    Dat is zo relaxed. Daarbij is het huis aan kant, nu gewoon bijhouden! Maar dat doe ik ook niet elke dag, kortom,ik zit vooral veel, lig veel in bed...en tja. dat verveeld onderhand wel..

6. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Herkenbaar hoor.
    Bij mijn eerste stuiterde ik tot op de dag van bevalling nog. ik kon de hele wereld aan en zag nergens tegenop.
    Nu ik nog een stuiterbal van 1,5 heb rond wandelen. Ben ik toch wel heel erg blij dat ze smiddags tussen 1 en 3 nog tukt. Ik ga er dan ook gelijk in. Ik ben momenteel huismoeder en probeer de huishoudelijk klusjes gewoon overdag te doen. de grotere klussen moeten dan maar wachten tot in het weekend als mijn man er is. Hij doet overigens onze kleine nu saovonds in bad, dat kan ik echt niet meer.
    Verder is het gewoon toegeven aan datgene.... op het wachtbankje. te fit in je kop op te kunnen slapen en lichaamelijk te moe om in te spannen. ik beperk mijn vrije tijd met dochterlief op de bank boekjes voorlezen of samen aan de tafel kladblok, potloden... gewoon kleine dingen. afkloppen en snel hopen dat het overgaat.... geloof me, je gaat t nog druk zat krijgen :)

7. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik heb er sinds vorige week wel meer last van om de dagen door te komen. Ik ben al vanaf eind november thuis, omdat ik 6 week van tevoren eruit moest (gedeeltelijk ziek UWV), en eerlijk gezegd vond ik de maand december best leuk. Ik voelde me nog prima, dus veel gedaan met vriendinnen, familie, in huis en de feestdagen natuurlijk :D Vanaf de uitgerekende datum niet echt meer wat gepland, en ben wel een beetje in een gat gevallen afgelopen week. Mijn man werkt gewoon, meestal 5,5 dag. Hij is nu ook nog aan het werk, dus ik zit dit forum maar weer te spammen :p beetje stofzuigen en opruimen enzo.. maar ik ben wel heel blij dat we ons meisje tussen nu en een week toch echt vast kunnen houden :D

8. mappel

mappel Niet meer actief

Voor jou is het einde nu echt in zicht:):) Ik denk dat ik er na volgende week ook moeite mee ga krijgen..als je over de datum gaat zeg maar..

9. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mappel, goed dat je nog zo positief bent!

Ik moet zeggen dat ik dat tot ongeveer 39 wkn ook wel was (nu 40+2). Niet teveel lichamelijke klachten enzo, dat scheelde een boel! Alleen sinds dat ik echt door veel vocht overal pijn heb en daardoor ook bijna niet meer slaap, is het leuke er voor mij wel af hoor!

Ik hoop echt dat ze volgende week het e.e.a. op gang kunnen brengen! Ook omdat ik weinig zijn heb om straks te moeten worden ingeleid! Natuurlijk lijkt me toch altijd beter!

Maar keep the positive spirit!!! ;)

10. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik ben al thuis vanaf begin nov, met 30 weken zwangerschap. De eerst 10 weken gingen erg snel, tot mijn uitgerekende datum. Maar nu de laatste week ben ik t thuis zijn wel moe. Of beter gezegd t wachten valt zoooo tegen. Ik wil gewoon ons kindje vasthouden, kunnen knuffelen en bij me hebben.

11. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Haha, ik dacht ook echt: ach, die laatste loodjes vallen hartstikke mee.. snap niet waarom iedereen vraagt of het nog wel gaat.. maar nu.. ja, nu snap ik wel wat die laatste loodjes inhouden. grrr :p

12. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Nu snap ik ook waarom die laatste loodjes spreekwoordelijk t zwaarst wegen ;)

Hihi.... + 15kg bij mij :D

13. Woelmuisje

Woelmuisje Actief lid

12 dec 2012
    386
    0
    16
    NULL
    NULL
    Herkenbaar hoor! De december maand gaf lekker veel afleiding en toen voelde ik me een stuk fitter.
    Merk de laatste dagen dat ik echt een beetje door m'n energie heen ben, ik slaap ook minder goed.
    Maar kan me er overdag dan weer niet toe zetten om te slapen haha.

Heb alles wel al klaar, en doe af en toe nog wat klusjes in huis.
    Liefst zou ik lekker gaan shoppen of zo, maar door m'n bekkeninstabiliteit kan ik gewoon niet zoveel, en vind het ook niet meer zo prettig om van huis te zijn.
    Straks even met m'n vriend lunchen en boodschappen doen, kijk er al helemaal naar uit hihi.

Ik geniet nog wel even lekker van die kleine man in m'n buik hoor, lekker dat gewoel en geschop. Al kan ik ook nauwelijks wachten om hem te zien en in m'n armen te houden. Ben zo ontzettend nieuwschierig wie er nou in m'n buik zit!

14. mijneerste1

20 mei 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben ook 6 dagen overtijd en oohjeetje verveling slaat echt toe hoor. ik heb een lijstje gemaakt van alle dingen die nog gedaan moeten worden dus daar probeer ik me op voor te bereiden, alleen ben ik wel erg lui en moe.

misschien een tip voor jullie om te doen (wie geinteresseerd is natuurlijk en creatief bezig wilt zijn)
    op website www.pinterest.com vind je heel veel (DIY/Do it yourself) ideetjes, misschien voor babykamer of voor in huis. Altijd leuk om te doen, ik maak ook aardig veel zelf. Succes misschien helpt het wel om je tijd een beetje te verrekken.

15. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Ik zit al vanaf 18 +3 dgn thuis (hematoom in baarmoeder met grote kans op vroeggeboorte) Ik ben ook nu echt wel klaar met dat rusten, bank hangen etc.
    Ik ben lichamelijk en geestelijk ook een beetje op aan het raken dus ik kan eigenlijk niet meer wachten op onze kleine meid. Wil mn lijf en energie weer terug....

Deel Deze Pagina