alcohol en ovulatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Loessje1987, 1 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loessje1987

Loessje1987 Bekend lid

16 jan 2015
    820
    168
    43
    Vrouw
    Lieve dames,

Wil graag even jullie mening...
    Ik verwacht mijn eisprong aankomende zondag, en dit weekend hebben we plannen om Pasen te vieren met familie. Daar komen altijd lekkere hapjes en drankjes bij kijken natuurlijk! Nu heb ik twijfels, zal ik wel gewoon lekker een drankje meedoen of niet? Zou het schadelijk (kunnen) zijn voor de rijpende eicel of bevruchting (ei kan natuurlijk ook eerder springen)
    Zou graag jullie mening horen hier over :)

Liefs!

2. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Zolang je je niet klem zuipt, lekker doen! Ik hield mij in het begin er 100% aan, na ovulatie niet, maar na een aantal mnd dat houd ik niet vol. Dus nu met mate en zodra ik weet dat het raak is geen druppel meer.

Oh ja misschien toevoeging, bij dochter dacht ik destijds ongesteld te worden en had ik flink wat gedronken, toen later bleek dat ik zwanger was en dus innestelingsbloeding.

3. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Lekker van genieten! :)

4. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ik sluit me aan bij bovenstaande meiden! In het begin deed ik het ook niet, maar daar ben ik inmiddels vanaf gestapt! Dus geniet lekker van dat glaasje voor je het weet mag je het 9 maanden niet meer ;)

5. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Persoonlijk let ik met alcohol wel een beetje op, maar ik geniet af en toe wel lekker van een glaasje (of een paar glaasjes)..
    Ik hoop het natuurlijk niet, maar het kan natuurlijk nog wel heel lang duren........

6. Zeemeerminnetje

6 mrt 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk dat er behoorlijk wat baby's zijn geboren juist vanwege het nuttigen van alcohol :p.

7. Loessje1987

Loessje1987 Bekend lid

16 jan 2015
    820
    168
    43
    Vrouw
    Haha ja dat is waar :) bedankt voor jullie reacties! Ik ga lekker genieten dit weekend, van een drankje en van het 'klussen' hihi...

8. Bloemhartje

30 sep 2014
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    #8 Bloemhartje, 1 apr 2015
    Laatst bewerkt: 1 apr 2015
    Toen ik stopte met de pil dronk ik ook geen druppel meer maar idd dat houd niemand zo lang vol en idd als het wel raak is mag het 9 maanden niet meer of langer ivm borstvoeding dus idd lekker van genieten zo lang het nog kan.

9. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Net als de rest, lekker van genieten meis :).

10. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Gewoon doen! Met mate (max twee glaasjes hou ik me aan). In het begin dronk ik geen druppel alcohol, maar nu oheb ik dat onderhand wel los gelaten. Genieten en ontspannen is ook zeer belangrijk! Fijne pasen!

11. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Lekker van genieten! Ontspannen/relaxen/jezelf goed voelen is juist prima! :)

12. Aloly

Aloly Actief lid

7 jan 2015
    320
    5
    18
    NULL
    Gelderland
    Alles kan maar met mate
    Teveel alcohol in 1 keer of constant een beetje alcohol kan invloed hebben op de kwaliteit van sperma en eicel dus invloed op vruchtbaarheid (dus met mate geldt ook voor vriend/man). Maar een keertje een wijntje of iets omdat je afspreekt met een vriendin kan niet zoveel kwaad lijkt me.
    Wel als de baby de voeding via jou krijgt, maar dat is pas met een week of 5/6. Dan heeft het invloed op neurale ontwikkeling dus dat gaat wat verder dan alleen de eicel/spermacel.

13. Loessje1987

Loessje1987 Bekend lid

16 jan 2015
    820
    168
    43
    Vrouw
    Wat fijn, al die reacties! Dank jullie wel :)
    Natuurlijk alles met mate, sowieso ga ik ook al veel bewuster met eten om, gezond en gevarieerd eten dus ook matig met alcohol :) Ik drink ook eigenlijk bijna nooit hoor, dus als ik een wijntje drink zijn het er hooguit 2, dan stijgt het al naar mn hoofd haha! :D
    Komt helemaal goed dit weekend, wij gaan er van genieten!
    Wens jullie allemaal ook een fijn paasweekend, geniet er van!
    Bedankt voor jullie reacties! :D

14. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Ik sluit me er ook bij aan... In het begin geen druppel alcohol genuttigd, maar naarmate het langer duurt om zwanger te worden is dat niet echt vol te houden. Nu doe ik het af en toe, wel met mate, maar dat deed ik altijd al. Dus veel plezier!

15. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    In 26 rondes gewoon normaal wel geborreld, maar in ronde 27 nadat ik er even helemaal klaar mee was ( mmm onderzoeken gehad gezond ga nog maar een jaar naar huis) heb ik me rondom de eisprong of er kort na helemaal klem gezopen op een bruiloft en tadaaa zwanger toeval omdat ik hcg heb gehad samemloop van omstandigheden geen idee, maar ik laat t er niet om

Doe wat voor jouw goed voelt en niet omdat een ander t ook doet

Deel Deze Pagina