Hoe ervaren jullie een 2e kindje?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Jajo, 31 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik vond het ook best lastig in het begin, oudste sliep niet meer smiddags en ik had een huilbaby snachts dus was echt oververmoeid. Ook vond ik het lastig om mijn aandacht te verdelen, maar mijn zoon heeft het goed gedaan en vond zijn zus erg leuk.

2. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Hier zit er 4 jaar tussen en vind/vond het heerlijk, overdag de oudste naar school dus alle tijd voor de kleine. Kan er ook hij wat ouder is ontzettend van genieten, echt even alle aandacht voor de jongste.

3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    Mijn twee oudste schelen precies twee jaar (op 4 dgn na) en ik heb het altijd heerlijk gevonden. Scheelde wel dat mijn oudste een super makkelijke baby/dreumes/peuter was. Mijn tweede zat al een stuk meer pit in, maar in combi met een behulpzame peuter heb ik dat nooit als zwaar ervaren.
    En bijkomend voordeel was dat toen mijn tweede een ontdekkende dreumes was, ze haar oudste zus na deed, die gewoon met speelgoed speelde en niet met mijn spullen. Ze konden vanaf het begin al zo leuk met elkaar spelen, dat ik geen kind aan ze heb gehad.
    En aandacht verdelen ging helemaal prima. Ze zijn beiden nooit aandacht tekort gekomen.

Deel Deze Pagina