elke avond hetzelfde liedje ze wil geen groente eten hoe ik het ook doe van pureren tot prakken noem het maar op en ik heb het gedaan alleen spinazie eet mevrouw wel. iedereen zegt dat het een fase is maar deze duurt al vanaf september ze eet overdag gewoon goed bordje pap beker melk stukje fruit broodje beker melk een koekje limonade en na haar beroerde maaltijd een bakje yoghurt hoelang duurt een fase???ingodsnaam ik geef al een multivitamine en probeer soms maar een potje te geven maar wat eet ze slecht zeg!
hahaha.. je zet het leuk neer Mijn dame is ook geen groenten wonder.. wij noemen alles snoep snoep wortel.. snoeptomaat.. snoep noem maar op.. en soms trapt ze er in.. Verder leggen wij er geen druk op.. zo lang ze gezond is gaat de fase vanzelf over van een groentendrama heb jij alleen last..
Hier ook een groentehater al vanaf een maad of 15 volgens mij, even later at ze ook geen fruit meer. Dat vond ik minder, nu eet ze 2x per dag fruit en krijgt zo ook een hoop vitamine binnen. Inmiddels eet ze ook geen vlees en aardappels (gekookt) meer. Tja je kunt er zo weinig aan doen, enige wat we met dwingen bereiken is een blerend kind dat ook niet eet. En zonder dwingen is het tenminste nog wel gezellig. Potjes heeft ze ook nooit willen eten. Ze is inmiddels 3 en de fase is hier voorlopig niet ten einde
hier duurt het nooit zo erg lang maar wat ik wel kan zeggen; los laten! hier ging ze ook weer vanzelf heel erg goed eten. ze voelen nml alles aan hoor
ik maak er absoluut geen drama van en eet standaard maandag spinazie vanavond heb ik een stronk witlof gekookt en door een bordje pap heen gedaan dat heeft ze opgegeten hihih daarna heeft ze pasta gegeten kaal wil ze ook niets op vlees eet ze wel goed hoor! een stuk komkommer rauwe wortel noem maar op heb ik geprobeert en bied ik regelmatig aan en snoep ervoor zeggen nee deze dame is niet gek trapt ze niet in hoor!
Wij chanteren Sasha altijd. Zo is ze helemaal leip van aardappelen, eerst groenten, dan krijg je pas aardappelen. En maakt ze er een heeeeeel groot drama van, dan prak ik d'r groenten door d'r aardappelen. Maar ze krijgt van mij, als ze niets eet, dan ook echt niets anders, jammer dan.
Hier ook zo'n slechte eter. Ook alleen vlees en overdag zelfs niet eens altijd haar boterham. We hebben wel gemerkt dat wanneer ze 's middags weinig krijgt (dus klein bekertje drinken en soepstengel bijv.) dat ze 's avonds soms wat meer eet. Ook de eettijd is van invloed. Rond 5 uur eet ze beter dan rond 6 uur. Meestal geef ik haar al wat eten tijdens het koken. Mag ze meehelpen en dingen proeven. Soms snijd ik dan komkommer om haar zelf mee te laten koken en dat eet ze dan op. Laatst had ze de tomaat vast en toen ik hem terugwilde had ze een stuk op. Zo eet ze aan tafel wat minder, maar heeft ze toch wat gezonde voeding gehad. Ik zie wel wanneer die fase over gaat. Hopelijk over niet al te lange tijd
Bij ons duurt deze fase al ruim een jaar, zo lang wil ons zoontje geen groente eten, alleen als je het verstopt in zijn eten (pureren en door gehakt draaien of door een pannenkoek) dan krijgt hij wat binnen anders niet. Hij eet wel goed fruit dus maak ik er geen drama van, wat niet wil zeggen dat ik heeeeeeeel graag zou willen dat hij groente zou eten. Ook bij krijgt een vitaminepilletje of een worteldrankje van Zonnatura, dat lust hij dan wel weer met een beetje diksap en verdunnen met water.
Fijn dat jullie nog kunnen spreken van een fase.. Esmee eet al z'n 2 jaar geen avond eten.. Ik zou niet dwingen en gewoon blijven aanbieden. Lust ze groente die op spinazie lijkt wel? Andijvie, boerenkool, sla?
Ook niet als je er bijvoorbeeld een tomatensaus van maakt met veel groentjes? Of bv een pizza met alleen maar groentjes als topping?
Laura eet liever ook geen groenten. Nu zijn we erachter dat ze wel van tomaat houdt! Wortelen rauw gaan er ook in! Rooie bieten koud vindt ze ook lekker. Maar vaak eet ze het liefst rauwe groenten. ook is ze gek op pasta met tomatensaus! Je zal het moeten blijven uitproberen. Maar niet dwingen! Aanbieden dat is het!
Ook hier een echte groentehater. Tot anderhalf jaar at Jesse keurig alles wat we hem voorzetten. Van bloemkool tot spinazie, bonen, wortels, zelfs spruitjes! Tot hij van de één op de andere dag in augustus (nu al anderhalf jaar geleden) zomaar z'n mond dichtklapte, als ik met z'n warme hap aan kwam. Waarom? Tot de dag van vandaag is het een raadsel. De eerste weken dacht ik: oh, een fase, dat hadden onze oudste zoons ook even. Maar de weken werden maanden, de maanden werden een jaar, en het einde is nog niet in zicht. Nu hij bijna drie wordt, probeer ik wel steeds deals met hem te sluiten, en soms lukt dat. Bv: als je je bordje leeg eet, mag je straks naar Thomas de trein kijken. Of als we spekkies door de boerenkool hebben, dan eet hij het ook wel. Maar een week later soms ook weer niet! Nasi eet hij wel als er satesaus door zit. En hoera: sinds vorige maand lust hij ook een paar patatjes. Brood gaat altijd prima, fruit ook. Alleen de warme maaltijden zijn prut. Nouja, we hopen hem nog maar veel te chanteren met Thomas de trein, en misschien komt hij ooit tot de conclusie dat ik zo slecht nog niet kook...
Doen we hier ook Misschien wel niet goed, maar het helpt wel. Koen eet ook 's avonds niks en als we een beetje onderhandelen met hem gaan er toch nog een paar happen naar binnen.
als ik tegen mijn dochter het woord groente zeg dan hoeft ze het al meteen niet. meestal negeer ik het en schep gwoon op. als ze dan zegt mama dit lus ik niet zeg ik dat je van groente echt groot wordt en dat bijv worteltjes tovergroente is want het maakt je oogjes zo goed dat je alles kan zien. dan zie je der al heel stiekem een hapje nemen en ineens zij ze van de week, o mam echt lekker die worteltjes . zo hebben we bij elk soort groente wel een betoverend verhaal. nieuwschirigheid wint vaak op deze leeftijd al zal er vaak wat tijd overheen gaan. hier eet ze verder goed en maak me nie zo druk anders eventueel rauwe groente geven of een stokje. is mijn dochter dol op. denk door het knapperige dat ze het dan wel eten
de mijne ook niet hoor! maar we hebben er op die manier wel een spel van gemaakt en er zit geen spanning op het moeten eten
Bij mijn vriendin duurt de fase idd ook al ruim een jaar. Gewoon 1x per week spinazie blijven eten en lust ze pasta met tomatensaus ook niet? Door de tomatensaus kun je nl. heeeeel veel groente gepureerd verstoppen. Mijn ka zegt altijd dat er nog nooit kindjes (in deze tijden en in deze regionen) zijn dood gegaan aan niet eten. Als ze honger hebben eten ze wel, en je zegt ook dat er overdag genoeg in gaat. Vitamine pilletje, of knorr vie oid dan krijgt ze iig genoeg vitamine binnen. En als ze 18 zijn zullen ze vast wel weer eten