Hoi Evelien Jarno at tot een maand of 2 geleden super! vanaf baby af aan ging alles erin als koek... Nu sinds een maand of iets meer vertikt hij het om avond eten te eten. We hebben vanalles geprobeerd. Voeren, zelf laten eten, grote stukken, kleine stukken noem maar op.. maar hij keert z`n hoofd weg en roept bah. Nu heb ik het idee dat hij uitprobeerd en als ik z`n hoofd vastpak en er een hap in stop en z`n mond dicht doet gaat hij onder luid protest en gehuil wel kauwen en bij t volgende hapje gaat het precies t zelfde. Nu sinds eergister denk ik hij moet toch wat eten dus geef hem een potje.. kauwt ie t hele potje weg en gister weer, vanavond niet echt wel weer onder dwang een half potje.. We hebben hem (bijna) altijd vers eten gegeven dus gewoon met de pot mee of iets wat ik van te voren vers heb klaargemaakt en ingevroren. Een potje komt maar zelden voor. (ben er niet zo`n voorstander van) Raar vind ik dus nu dat hij een potje wel eet en vers niet. Hij word smorgens enorm vroeg wakker omdat hij dus trek heeft. roept dan ete ete! en wijst naar de trap. Yoghurt krijgt hij wel gewoon na het eten. Overdag krijgt hij niet te veel sap en na 14:30 geen tussendoortjes meer. Schema ongeveer ontbijt 1 a 2 broodjes en karnemelk tussendoor fruit met sap lunch 1 a 2 broodjes met karnemelk of melk tussendoor koekje of rozijntjes diner.. en yoghurt. Een heel verhaal hoop dat ik t duidelijk verteld heb. heb je een advies voor ons? Oh ja moet er wel bijzeggen dat er nu ook wel wat kiezen doorkomen maar hij kauwt koek en fruit wel zo weg.. Graag hoor ik van je! Groetjes, Danielle
Hallo Danielle, Lastig hoor, wat het kan zijn. Zou het zo kunnen zijn dat je kindje wel eet als je de zelfbereide voeding iets fijner maakt? Groetjes eveline
Hoi Eveline Hebben we ook al geprobeerd. Het lukt ook niet. Heb het zelfs van fijn tot gepureerd geprobeerd maar hij houd stijf zn mondje dicht en wend z`n hoofd af. Vandaag weer afgeleid toen at hij een paar fijngeprakte hapjes en later z`n kaken gepakt en erin gepropt en dan kauwt hij wel.. op gegeven moment wil hij echt niet meer, nou dan stop ik ook met pushen hoor.. maar idd heel erg lastig! Groetjes Danielle