Buikgriep!

Discussie in 'De lounge' gestart door tweemeisjes, 17 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

We hadden de hele week al in de planning om dinsdag avond even een gezellige avond te maken.

Het ranzige verhaal begon op dinsdagavond. De jongste lag erg onrustig te woelen in haar bedje. Op een gegeven moment begon ze heel hard te krijssen.
    Omdat ik getrouwd ben met ' Jan Lui' (nee geen l*l) wil het wel eens voorkomen dat ik moet zeggen: '' Schat, loop jij even?''
    ,, Tuurlijk, ik ga wel even''
    Papa sloeg de deur open van mijn dochter haar kamertje en ik hoorde een stem door de babyfoon.
    '' Euh... wil je me even helpen?''
    '' Waarmee dan?'' riep ik nogal ongeduldig terug. Snel besloot ik mijn laptop af en rende naar boven.
    Daar zat ons kleine meisje in haar ledikantje compleet onder de overgeef. Het zat echt overal. Op de commode en op de grond.
    '' Ze moet met een boog hebben gespuugd'' zei ik nogal kalm.
    '' Wat een intelligente opmerking'' antwoorde hij nogal nors.
    Ik deed haar direct in haar badje, deed haar lekker een beetje bodylotion op en ging daarna even met haar naar beneden.
    '' Zullen we jou eens even wegleggen'' aaide ik haar over het gezichtje heen.
    Ik gaf haar even terug aan mijn man. Het beddengoed was inmiddels alweer gewassen.

Toen hij haar vasthad hoorde ik een stem vanachter uit de kamer roepen: '' Howwww maar, howww stop maar meissie'' manlief probeerde haar een beetje de andere kant op te laten spugen. Te laat!
    Kokhalzend hield hij haar vast.
    '' Schat, pak haar even over'' :)
    Nadat hij een schone trui aan had en ik me had geinstalleerd op de bank zei ik : '' Wat gaan we doen?''
    Ik begon een beetje te lachen om de zure lucht om manlief. Nog geen twee minuten later kreeg ik het terug.
    De jongste dochter spuugde mijn jurk onder. Tja, denk je dan leg er dan een hydrofiele luier over.
    Geloof het of niet dat hadden we ook echt gedaan, maar mevrouw koos ervoor om recht voorover te gaan hangen?!
    Sjonge jonge, drie wasmanden later, zeven uurtjes later en vele poepluiers later was ons meisje weer opgeknapt. Al om al heeft een paar uur mogen duren.

Vanmiddag kwam onze oudste (5 jaar) terug van het spelen en jullie kunnen het wel raden.
    Ze liep al een beetje zombieachtig door het huis heen. Toen mijn man vroeg: '' Wat is...." (verder kwam hij niet) spuugde mevrouw de hele gang onder. (inclusief de wcdeur)
    '' Sorry, mama voor de troep'' huilde ze hard.
    Na een tijdje te hebben gedouched heb ik haar lekker in haar bed gelegd. Een voordeel aan dit verhaal is wel dat zij wel in een emmer/bak kan spugen.
    Nu heb ik zelf ook het gevoel dat ik elk moment kan gaan overgeven.
    Manlief heeft gelukkig nog nergens last van.. ben erg benieuwd wie er ook zo'n gezellige familie heeft.

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Haha leuk geschreven je verhaal. Alleen niet leuk waar het om gaat. Balen dat jullie buikgriep hebben....

Manlief heeft al wel een dag of 3 gespuugd, een paar weken terug, ik heb nergens last van gehad en houd het ook liever zo.

*Klopt af*

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hier het hele gezin ook, eerst dochter, toen ik, toen manlief, bij elkaar 3 weken aan het dweilen en soppen en bedden verschonen geweest, pfff, I get the point!

4. tweemeisjes

Bah, het is een gedoe. Hoop dat het snel weer overgaat! :)
    Het kan ook niet uitblijven met spugende kids. :(

5. NykaH

NykaH Actief lid

3 jul 2009
    154
    0
    0
    Mijn dochtertje van 2 is ook ziek, ze moet ook steeds overgeven! Net nog haar bedje verschoond.
    Mijn man voelt zich ook niet lekker maar moet gelukkig niet overgeven.
    Ik zit eigenlijk al te wachten wanneer ik het krijg:).

Beterschap voor iedereen trouwens.

6. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ja inderdaad, beterschap voor iedereen!

7. namya

namya Niet meer actief

nou geen buikgriep gelukkig maar wel allemaal zwaar verkouden, je kent het wel loopneus, niezen, keelpijn, hoofdpijn

eerst mijn zoontje en die heeft mij weer aangestoken en vervolgens ik mijn man denk ik!!

waardeloos....voor al degenen die ziek zijn BETERSCHAP!!

ts, dat ene stukje waarin je dochter zegt sorry voor de troep mama AAAAAAAAH.....dat zei mijn zoontje nadat hij in bed had overgegeven...zat mijn mannetje dan midden in de troep en huilend zegt hij SORRY MAMA......nou ik kon wel janken, alsof ik nog om die troep geef als mijn zonnetje ziek is :(

8. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Hier ook de bukgriep gehad ma, di mn man en ik en de kleine meid en nu vanaf woensdag heeft ze al diaree ( spuitluiers)

9. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    hier heb ik nu buikgriep, vorige week mijn zoontje, en nu ik :(. Net een beetje 'echt' gegeten en het blijft er tot nu toe nog in.

Beterschap voor iedereen

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    heb ze ook diarree dan? buikgriep gaat in 99% vd gevallen gepaard met diaree.

beterschap iig!

11. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier heeft Vigo hele erge diarree... Ik hoop zó dat het daar bij blijft!!!

Voor iedereen beterschap gewenst!

12. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    hier met de kleine al 2 keer bij de ha. geweest.. moet morgen over zijn anders moet de kleine worden opgenomen.. :x

Beterschap!!

13. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Allereerst: beterschap daarzo!

En ja heel herkenbaar. Donderdag reed ik oudste naar school, stopte bij school en deed haar deur open en daar ging het heen, hele auto en zichzelf dronder gespuugd.... Gelukkig hulp gehad van andere moeder die even doeken e.d. had gehaald bij school en toen maar terug naar huis. Hele donderdag en vrijdag gespuugd en diarre, dus bedjes verschoond enzenz... en wat jij ook zegt: zij snapt tenminste dat je kan spugen in een bak en heeft ook door als ze moet spugen (geeft op tijd aan zeg maar) Vrijdagavond had ze ook een scheetje gelaten in bed met als gevolg dus hele bed en zijzelf eronder... Toen ik haar na een douche en schoon bed weer in bedje legde zij ze: ik beloof dta ik geen scheetjes meer ga laten mamma..." Oh man ik kon wel janken, heb haar gezget dat het écht niet erg was enzenz... Arm wijfie dacht dat ze haast een misdriijf begaan had... (terwijl ik naar mijn idee toch echt rustig bleef en geen aanleiding daarvoor had gegeven, want wat maakt al die troep nou uit als ze ziek zijn..)
    Jongste begon gister... maar ja die spuugt als ze moet en kan niet aangeven dat het komt dus, heb me een ongeluk gedweild en gewassen... Manlief nu ook ziek, dus heb heelrijke ziekneboeg hier...
    Komt wel weer goed, ben blij dat het tegelijk komt, hoe lastig ook, maar dan hebben we het na 1 week ook allemaal weer gehad (ikzelf alleen wat verkouden tnt gelukkig, kan zelf er niet ook nog ziek bij zijn)

Iedereen met hetzelfde verhaal: beterschap!!!

14. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @kiwi: beterschap, hoop dat het zhbezoek niet nodig gaat zijn...

15. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Beterschap allemaal meiden!!

Wij hebben het 3 maanden geleden allemaal tegelijk gehad!:(

@ Kiwi,ik hoop voor je dat je kleintje niet hoeft worden opgenomen! en elk kwartier 1 eetlepel water,dat zei de assistente toen tegen mij dat helpt goed en dat registreert de maag niet echt!misschien had je die tip al gehad,maar denk zeg het ff!;)

16. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Heb je ook ORS in huis? Is heel goed spul bij buikgriep (heb het zelf afgelopen week ook weer mogen ervaren... :().

Bij die kleintjes is uitdroging inderdaad een gevaar; mijn dochter heeft vorig jaar ook 3 dagen aan infuus in het ziekenhuis gelegen met het rotavirus. Let dus goed op, en trek zeker als het nog erger wordt gewoon weer aan de bel!

Beterschap trouwens iedereen...

17. sharmila

sharmila Bekend lid

27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    nou hier ook z'n verhaal:p.
    Het begon vorige week maandag. Jayden had hoge koorts. Niet heel bijzonder en ging verder ook goed. Donderdag knapte meneer aardig op, alleen vrijdag vond ik hem verdacht moe.(hij ging namelijk gelijk slapen als ik hem in bed legde;) en dat is normaal drama) Maar goed ik dacht hij heeft 3 dagen 40 graden koorts gehad dus hij zal wel moe zijn. Nou gingen we gister boodschappen doen en hij zat in het winkelwagentje en begint ineens te spugen:$ zo heftig. Echt met bogen. Het leek alsof die erin stikte dus kind uit het wagentje gerukt en half op zijn kop gehouden totdat alles eruit was. Arme ventje:(
    Dus even gevraagd daar of ze een emmer en dweil hadden en het even opgedweild.(die jongen wilde het gaan doen maar vond het ook weer sneu dus heb het zelf gedaan) Wij daarna afgerekend en naar huis. Ik dacht nog misschien is z'n fruit niet helemaal lekker gevallen;). Thuis aangekomen, boodschappen opgeruimd en meneer heeft een spuitluier. Nou echt zo erg dat het tot in z'n haar zat:$. Heel fijn, ik zat uitendelijk ook onder en de douche ook. Alles weer schoongemaakt, Jayden lekker pyama aan en zet hem in de box om vervolgens zelf te gaan eten. Ik zit nog geen 5 min en hij heeft weer een spuitluier:( Oke het hele ritueel opnieuw weer schone pyama aan en gaf hem daarna een fles. Na zijn fles naar bed en dacht lekker op de bank te gaan hangen;). Na een uurtje hoor ik dat ie wakker is dus loop naar hem toe. Hij probeerde omhoog te komen dus ik tilde hem uit bed. Begint ie weer te spugen zo heftig. Heel zijn kamer zat onder, inclusief zijn mama;). Dus ik roep vriend om te helpen zodat ik ook weer even wat anders aan kan trekken en Jayden weer wat schoons aan te doen. Oke alles is weer schoon, wasmachine draait overuren en we gaan met z'n drieen bankhangen. En wat gebeurt er..... ja jullie raden het al.... een spuitluier:(:(:( En het hele ritueel opnieuw. Hij heeft gisteravond nog 4 keer wat anders aan gekregen. Arme kind lag ook helemaal te rillen.(hij had geen koorts) Hij heeft vandaag nog 5 spuitluiers gehad maar niet dat ie totaal onderzat gelukkig. Arme kind is vandaag heel de dag al suf en kan amper uit z'n oogjes kijken. Hij ligt heel de dag bij ons te slapen. ZIt net met hem op de bank en begint ie weer zo heftig te spugen. Vind het echt heel erg zielig. Maar zit er ook ff doorheen zeg. Wat een weekend:D Hopen dat ie zich morgen weer iets beter voelt.

Weet in ieder geval een beetje wat je voelt:D Veel sterkte en hopen dat je zelf niet te ziek wordt(of je man/vriend)

18. schatje1

schatje1 Niet meer actief

hier begon het voor 2 weken terug ook bij mijn oudste zoontje.. de volgende dag me vriend en die dag erop was ik aan de beurt.. :(

19. 4days

4days Niet meer actief

Pfff hou me op... Wij zouden vandaag op vakantie gaan naar Landal, in plaats daarvan zit ik nu thuis met een doodziek kind. Lekkere timing ook altijd. :(

20. tweemeisjes

Nou dames,
    Ik voelde zaterdag al wat opkomen...
    Rond negen uur wou ik nog eventjes op ZP gaan spieken, maar het mocht niet baten.
    Ik kreeg een enorme koliekaanval in mijn buik en daar ging ik naar de wc. Heerlijk, wat een opluchting.
    Tegen half tien ging ik maar even in bed liggen, ik had werkelijk het gevoel dat ik in IJsland was. Steenkoude handen en voeten. Manlief bracht me een extra deken en keek al naar mijn gezicht.
    Hij maakte een grapje '' Je kan zo meedoen in the phantom'' lachte hij. Het was echt dat ik te moe was om hem aan te pakken. Ik ging maar slapen, tot ik een soort huiltje hoorde van mijn oudste.
    Na twintig minuten kwam ze bij me in bed liggen. '' Mama, ik ben zo misselijk'' zei ze met een schorre stem.
    '' Komt dat door de patat'' vroeg ze me.
    '' Schatje, we praten nu even niet over eten'' antwoorde ik nogal beroerd.
    Nog geen seconde later riep ze: '' auwaaaaaa!''
    Dat was dus de buikpijn. Mevrouw spuugde met een enorme boog naast het bed. De tweede poging mislukte, ze spuugde in ons bed.
    Manlief kwam er aan gerend, deed de lamp aan waarop ik aan de andere kant begon te spugen.
    '' Oh, meisjes toch'' riep hij verontwaardigd.
    '' Mama het stinkt hier'' huilde ze hard. Mannetje probeerde haar gerust te stellen. Ze was best slapjes en wou echt niet onder de douche. Nou, ik geef haar geen ongelijk ook mijn oudste voelde aan of ze een inwoonster van IJsland was.
    Na een kwartier alles te hebben geschrobt ben ik er maar weer bij gaan liggen.
    In de nachten ben ik er zelf nog een paar keer uitgegaan om te spugen. Dochtertje lief had het ineens bloedheet en lag met grote klosjes op haar wangen in bed.
    Papa had nergens last van, ja.. van de welbekende boeren. Jullie kennen het wel je laat dan een boer en hebt dan ook het gevoel dat je een doos rotte eieren hebt gegeten.
    De zondag was echt een lamballendag, de jongste had ook ineens weer spuitluiers en de oudste had nergens zin in.
    Elk huiltje of piepje ging door merg en been, omdat je zelf geen bal kan hebben.
    De wasmachine draait nu nog overuurtjes en het is toch iets waar we met z'n allen doorheen moeten.

:) Nu duim ik heel erg hard dat mijn man niet ziek wordt. Voor de rest van de zieken. BETERSCHAP!

Deel Deze Pagina