we eten eigenlijk nooit macaroni maar dat zou ik met een vork eten. Rijst eet ik altijd met een lepel, altijd geleerd dat Indonesisch eten met een lepel gegeten moet worden. Dochter leert dus ook dat je rijst met een lepel moet eten. Manlief eet alles met een vork.
Hier hetzelfde! Hij met een lepel en ik met een vork. Maar waarom discussie? Maakt toch niet uit? Volgens de etiquette moet het trouwens gewoon met mes en vork.
Wij eten hier thuis altijd de macaroni met lepel en vork (dat is het bestek wat dan op tafel ligt) Bij rijst enzo liggen er ook altijd eetstokje op tafel. Manlief eet dan wel met lepel en vork. Bij mijn schoonouders wordt altijd mes en vork op tafel gelegd bij macaroni en rijst.... (vind ik echt een ramp... maar nu maken ze ook "hollandse" nasi enzo.. dat vind ik sowieso niet lekker.... (mijn grootouders van moeders kant komen uit Indonesië dus wij eten altijd van de Indische keuken) )
lepel.. lekker makkelijk dek de tafel altijd met vork en mes maar ook lepel, ik eet de meeste dingen met een vork en mijn man met een lepel. toetje maak ik apart na het eten en smikkelen we op de bank op.
Hoe kan je nou rijst eten met een vork?? Dat snap ik echt niet...zoals mijn vader zegt (komt van Ned-Indië) dat doen de Belanda's Conclusie ik eet dus mijn rijst met een lepel en mijn macaroni ook
Hier eten we allemaal (behalve de oudste, maar die houd van knoeien) onze rijst en macaroni met een lepel. Want ork ork ork, rijst eet je met een .... (iedereen zegt dan vork, maar het moet juist lepel zijn!) Snap ook eigelijk niet hoe de rijst op jullie vork blijft liggen, lijkt mij dat je er zo wel heel lang over doet!! Hier pleurt er dan alles weer net zo hard vanaf..
is je man nog maar anderhalf dan? een volwassenen eet toch gewoon met een vork zijn bonen of macaroni of rijst. of je moet chinees zijn dan eet je rijst met stokjes.
....dan is hij nog maar anderhalf Man lief hier. Hoezo zou ik nog maar anderhalf zijn, alleen maar omdat ik rijst met een lepel eet. Waarschijnlijk is een vrouw jaren geleden op het onlogische idee gekomen om te gaan lopen klooien met een vork en een mes ipv heel simpel de lepel te gebruiken. Mogelijk zelfs dat ze het verzonnen heeft alleen om haar man te treiteren ..... 8) (Mensen zonder gevoel voor ironie, lees het nog maals met een glimlach)
vroeger deden wij het ook zo. Ik vork hij een lepel. Maar nu hebben we beide een lepel. Het eet echt handiger...
Wij eten hier alleen soort van vloeibare dingen met een lepel (soep, yoghurt, vla, etc). De rest eten we met een vork (alleen een boterham en fruit gaat soms met de handen/handjes ipv met een vork ). Kinderen eten hier dus ook gewoon vanaf dat we met de bijvoeding begonnen zijn (6.5 maanden) hun eten met een vork of evt de handjes.
Haha nutteloos, maar wel leuk dit Hier eet manlief met een lepel en ik met een vork. Valt me op dat dat vaker voorkomt, mannen willen schuiven denk ik