dingen die je haast nooit schoonmaakt???

Discussie in 'De lounge' gestart door douglas84, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    ik heb zojuist voor het eerst de zuikap(onderkant) van de stofzuiger in een sopje gezet. bah wat kwm daar een troep uit. Eigenlijk nooit eerder aangedacht.Hebben jullie ook weleens van die ingevingen???
    Ben benieuwd, wiet weet bregen we elkaar op ideetjes voor in een bui van schoonmaakwoede!!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    de ramen haha, zijn al een jaar niet gezeemd maar dat is meer omdat het zetten van de nieuwe ramen steeds is uitgesteld en ik dan dacht 'ach, er komen toch nieuwe ramen binnenkort'.

Verder de lampen 'ontstoffen'

3. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

nachtkastjes met lampen
    filter van de vaatwasser ik spoel altijd eerst af voor ik het erin zet dus niet bij stilgestaan dat ie ook vet kan worden he!!
    ramen lappen moet echt gedaan worden ook bijna een half jaar geleden..

4. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    De radiator (onlangs na een aantal jaar weer eens gesopt, is echt zo'n ouderwetse met allemaal van die 'ribbels'.

Lampen, en dan bedoel ik vooral plafonnieres.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    achter het gasfornuis. nu doe ik het zon 4 x per jaar dus nog niet vaak

inonze flat hiervoor hebben we 3 jaar gewoont. toen we gingen verhuizen kwam voor het eerst de fornuis van zijn plek. o die tegels en vloer. gadver wat was dat vies. heb echt uren op me knieen lopen boenen.

ramen lapen laten we doen als er iemand langs komt en anders slaan we ze over

6. Islah

Islah Niet meer actief

Bestekbak, onder de bank (verschuiven is erg zwaar en staat direct op de vloer), binnenkant van de radiators... Teveel om op te noemen helaas haha.

7. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik heb ruim een half jaar in mn flat gewoond zonder vitrage/gordijnen (woon hoog dus geen inkijk). Toen lapte ik m'n ramen zeker elke 2 weken omdat je alles zag. Nu heb ik eindelijk vitrage en sindsdien m'n ramen ook niet meer gedaan ;)

Oh en onder mn bed moet ik ook echt wat vaker stofzuigen vrees ik ;)

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Onder de bank zou echt vaker moeten.
    We hebben een enorme grote hoekbank die je niet zomaar even van zijn plekkie haalt

9. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Onder de bank en kasten (maar af en toe de deuren tegen elkaar hopen doet wonderen ;)) en ook de bovenkant van de aanrechtkastjes hebben hier nog maar 1 keer een sopje gezien, we wonen hier nu een jaar. Ik schaam me diep nu ik er zo over na denk, vanavond m'n man maar eens vragen, ik kan er namelijk niet eens bij ;)

Verder mogen de plinten ook wel weer eens, maar daar voor moet eigenlijk alles van de kant zodat je lekker met je emmertje sop op de kont er langs kan, rotwerk. Ik kijk gewoon niet naar beneden.

Eigenlijk ben ik heel slecht in schoonmaken. Nee, eerder slecht in het tijdig schoonmaken. Vroeger had ik nog weleens zo'n bui, in het voorjaar ofzo, dan moest en zou alles een sopje krijgen. Heb ik helaas al jaren geen 'last' meer van, maar ik heb goede hoop... wie weet komt het dit jaar met de nesteldrang ofzo ;)

10. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    hahaha. op de koelkast (daar kan ik niet zomaar bij)
    de plinten?? die stof ik dus ook echt niet.
    onder de wasmachine:$ haha. sinds gister heb ik een nieuwe, die andere stond er 2,5jaar (van een oud vrouwtje geweest) en het was vies:):p hopelijk staat deze er langer, maar dan zal ik hem toch ooit eens moeten verschuiven:D

het randje van de vaatwasmachine, waar er niet gespoeld word, maar waar wel van alles opvalt. bbrr dat doe ik wel regelmatig;)

11. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    De jalozie (weet niet hoe je het schrijft :() echt zo'n rot werk.
    De laatste tijd zoek ik al helemaal niet om de poetsen.
    Wij zijn bezig met een andere woning en heb niet zoveel zin om nu alles uitgebreid te doen en dan over een maadje weer :p

12. Rono

Rono Niet meer actief

de wc..

13. Rono

Rono Niet meer actief

Geintjeeeeeee :p

14. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

ieuw.. hier dagelijks de wc..:(

15. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    bovenop de buffetkast van ruim 2 meter hoog :)

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

hahahaha :D

17. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    deuren afnemen... de keukenkasten bovenop... onder de bank stofzuigen/dweilen... uhh... en vast nog wel meer.

Ramen lappen doe ik wel regelmatig: 1x per maand. Dit omdat wij een grote schuifpui hebben, die één en al glas is. Dat ziet er niet uit als je dat vies laat worden. En dan pak ik het keukenraam ook meteen maar mee.
    De slaapkamerramen zouden wel vaker moeten ;)
    En de kantelramen op zolder heb ik nog nooit van buiten gelapt :)

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    de bovenkant van de deuren...

19. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Weet je wat ik wel mooi werk vind, de koelkast! Dat doe ik niet zo heel vaak (zou ook vaker moeten) maar als ik daar dan mee bezig ben, man das echt genieten! Vind het zo fris daarna, alle glasplaten gepoetst, alles weer netjes op z'n plek en het ruikt heerlijk fris (niet dat ik anders een meurkoelkast heb, maar je snapt 'm wel denk ik haha!)

Hebben jullie dat ook met een bepaald iets?

20. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Gut ja... zou je die moeten schoonmaken dan? ;)

Deel Deze Pagina