Hoe eten koken op camping/ stacaravan?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door yoghurt, 1 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Die van ons krijgen hun hoofdgerecht tijdens ons voorgerecht en slapen daarna in de wagen / op twee bij elkaar geschoven stoelen. Ideaal!

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Ideaal inderdaad kunnen we ruilen van kids;) hahaha, super fijn als ze dat doen zeg!
    Jammer genoeg zijn niet alle kinderen zo:(

3. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.334
    113
    Vrouw
    Wij kamperen met de caravan, maar als wij in een appartement gaan kook ik ook bijna altijd.
    Wij kopen altijd gelijk een bbq op plaats van bestemming (meestal vliegen wij naar de Canarische eilanden). Veel brood, veel sla/salades en veel tomaten :)
    Op de camping heb ik een safari chef (kleine skottel) en een electrisch pitje.
    Ik neem altijd een aantal wereldgerechten mee (roti, burito's, tandoori) lekker makkelijk en met groenten.
    Ik vind uit eten gaan een keer leuk, maar met jonge kinderen niet top. Ik laat haar liever eten en dan weer lekker spelen, terwijl wij op het gemak de gamba's van de bbq halen.

4. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Gewoon net als thuis. Geen ingewikkelde dingen, maar wel de gewone dingen.

5. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Op de camping waar wij afgelopen 10 jaar stonden zit naast het restaurant een gamehal en een speeltuin en in het restaurant een knutselhoek ook komt er om de dag kinder animatie tijdens het diner (clown, googelaar, ballonnendraaier). Zoon zijn eten kwam gelijk met ons voorgerecht en als hij klaar was kon hij met zijn neefjes gaan spelen (daarna elk kwartier even melden) en tijdens het dessert schuiven ze weer aan. Toen ze nog kleiner waren konden ze zich met een ipad aan tafel nog goed vermaken en met de animatie in het restaurant. Nu gaan we in NL ook minimaal 1x per week uit eten dus de kids gedragen zich in een restaurant en klieren eigenlijk nooit.

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Hebben wij dezelfde kinderen?! Alhoewel men vorige week op Gatwick in een restaurant wat geïrriteerd naar onze slapende kinderen keek...

Behalve eventueel een ei voor het ontbijt, weiger ik ook te koken op vakantie. Daarvoor is het tenslotte vakantie! Dus of uit eten of mijn man gaat los op de bbq.
    Wel neem ik voor tijdens het wachten op het eten altijd een tablet, puzzel/doe boek en voor de oudste een leesboek mee. Mochten ze dan wat ongeduldig of vervelend worden dan heb ik tenminste iets achter de hand. Gelukkig is het tegenwoordig steeds minder vaak nodig. Scheelt misschien ook omdat wij regelmatig met de kinderen in de pub eten dus ze zijn wel wat gewend.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Wat jammer dat iedereen zo'n hekel aan koken heeft. Ik vind het juist leuk. En op vakantie dan juist alle tijd. Ben wel ietwat beperkt met mn campingkookstel, maar dat zorgt dat je creatief blijft.
    Lekker in het avondzonnetje onder het genot van een wijntje iets lekkers klaarmaken.

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Haha wat grappig. Hier ook altijd de iPads mee voor t geval dat. Wonen jullie trouwens ook in de uk?

9. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.334
    113
    Vrouw
    @nan1984 er zijn verschillende soorten campings wat dat aangaat, wij gaan niet naar campings met speelhallen of de "BellaItalia's" (mega campings). Wij gaan naar kleinere campings. En 'wat eten' op de camping, vind ik wat anders dan uit eten gaan.
    Wij gaan ook uit eten als we op vakantie zijn, maar dat is dan in een dorp/stadje of aan de boulevard oid (geen pizza, patat enzo) en mijn dochter gedraagt zich goed hoor, maar ik begrijp dat spelen leuker is, dan braaf aan een tafel zitten wat ze dan wel moet in een restaurant.

10. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Hier gaat het half half. Of we halen een pizza, of we eten op de camping in een van de restaurants maar dan alleen een hoofdgerecht omdat het anders te lang duurt voor de kinderen. Of we gaan naar een dorpje, of we koken zelf wat simpels als pasta ofzo.

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik kook gewoon in de caravan. Op het driepittertje of in het mini-oventje dat we altijd bij ons hebben. Of op een kleine bbq. En soms halen we wat of gaan we uit eten.
    Ik vind koken leuk dus ik heb er geen problemen mee om (simpele maar gezonde) maaltijden te bereiden op vakantie. :)

12. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Wij nemen altijd de gourmetplaat mee en een 2 pits gasstel.
    De ene keer gebruiken we de plaat om te gourmetten en de andere keer om alleen het vlees op te bereiden en gebruik ik het gasstel voor de andere voedingsmiddelen.

13. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.383
    113
    Maar waarom wil je niet koken? Je zegt dat je geen zin hebt om in de stacaravan te koken en dat klinkt voor mij een beetje als 'dat is me te ingewikkeld'. Maar in een stacaravan heb je over het algemeen gewoon een 4-pits fornuis, het is geen 'kamperen kamperen' om zo maar even te zeggen. Je kookt er net zo makkelijk als thuis.

Of heb je gewoon geen zin om te koken omdat je nu eenmaal op vakantie bent? Dat kan natuurlijk ook.

Wij hebben gewoon minder zin om te koken omdat we vakantie hebben. We verblijven altijd in een huisje, appartement of stacaravan, dus onhandig is het verder niet. Alle dagen uiteten gaan doen we ook weer niet, maar we wisselen af tussen uit eten, iets halen of zelf iets eenvoudigs koken. En dat laatste dan omstebeurt ;)
    De frequentie van uiteten gaan hangt wel af van waar we zijn. In Italie gaan we nu eenmaal over het algemeen goedkoper uiteten dan wanneer we bijvoorbeeld in Oostenrijk zijn.

14. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wij kamperen twee weken en hebben dan een 2 pits gasstel en de skottelbraai mee. Op de skottelbraai bbq-en we zeg maar maar maken daar ook dingen als krieltjes, vlees, sperziebonen op en wisselen dat af met pasta's (salades) en halen een keer wat bij de campingsnackbar...en alles in de vakantierelaxmodus en mijn man is tijdens de vakantie de kok en ik de sous chef :D

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Wij wonen er half, kinderen zitten nog wel in Nederland op school maar hebben desondanks al wel hun eigen sociale leven in de uk opgebouwd. Plan is om ooit helemaal die kant op te gaan, maar we zitten in Nederland met een zeer ernstig ziek familie lid.
    Waar wonen jullie?

OT ik vind het heerlijk om te koken, maar dan wel graag in mijn eigen keuken waar ik de juiste materialen tot mijn beschikking heb en ik geen rugpijn hoef te krijgen doordat ik half gebukt over een gasstel moet staan... :p

16. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    wij nemen zowiezo een pak pannenkoekenmix mee voor de hele luie en handige dagen :D
    verder simpele dingen, krieltjes, groente vlees, iets van pasta en paar keer uit eten

17. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Wij eten ook wel een paar keer in de vakantie in de stadjes maar meer op de camping voor de kids en dat is dan geen patat of pizza(dat eten we met de lunch). Voordeel van de mega camping dat ze 2 a la carte restaurants hebben, en ik eet daar elk jaar weer de lekkerste gegrilde ossehaas en gamba's die ik ooit heb gegeten. Krijg er nu alweer trek in omdat ik er aan denk!

18. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.383
    113
    Als ik iets niet relaxed vind, is dat pannenkoeken bakken. Veel te veel werk :p Dus dat gebeurt zeker niet op vakantie.

19. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wat leuk, waar zijn jullie dan voornamelijk in de uk? Wij wonen in London :)

Deel Deze Pagina