Wat doen jullie op z'n moment??

Discussie in 'Voeding' gestart door This is me, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hallo allemaal.

Ons zoontje is net 1 jaar geworden,en nu heb ik begrepen dat ze dan maximaal 300cc aan zuivelproduckten mogen.
    Nu zitten wij tot nu toe met dit schema.

08:00 fles pap 175cc volle melk
    10:30 fruit
    12:30 1 boterham (soms eet hij hem helemaal op,soms spuugt hij het al uit na een paar hapjes)
    Daarna fles 120cc melk
    15:00 fles water van ong. 100cc met een soepstengel
    17:00 warm eten (zelfgemaakt,ook hier weer hetzelfde als brood,de ene keer goed de andere keer slecht)
    Daarna bieden wij 100cc joghurt aan (gaat niet altijd op)
    19:00 fles 150cc melk

Zoals jullie lezen eet hij zijn brood en avond eten niet altijd goed.
    Meestal is dit een fase van een paar dagen.
    Wat doen jullie dan??
    Geven jullie dan toch iets meer melk??
    En zoals jullie lezen zit hij over die 300cc zuivelproduckten,maar aangezien hij niet zo heel veel eet,en hij ook niet zo zwaar en groot is,durf ik dit niet zo goed te minderen.
    Wat zouden jullie doen????
    Alvast bedankt.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn dochter ( Inmiddels 1,5 ) eet 's avonds slecht, soms een hapje, meestal niets. Ik heb daarom gekozen voor pap 's ochtends, en 's avonds een fles voor het slapen. Het CB hamerde maar op "Stop maar met die fles, ze eet slecht omdat ze weet dat ze nog een fles krijgt" maar dat vind ik onzin, ik geloof niet in dat uitprobeer gedrag op die manier. Als ze heel slecht eet 's avonds geef ik een papfles voor 't slapen anders hebben we 's nachts feest.

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Als je kindje goed groeit, en verder tevreden is en snachts niet spookt zou ik het zo laten.

Ons meisje at ook slecht savonds toen ben ik potjes gaan geven ipv vers en dat eet ze veel beter.
    Je kan evt, door de yoghurt ook wat diksap doen dan is het niet zo zuur misschien dat hij er dan wat meer van eet?

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

300 ml is een richtlijn, geen maximum. Wel is het zo dat veel kindjes moeilijker eten omdat ze hun melk zo lekker vinden. Daarnaast heeft melk niet alleen maar positieve eigenschappen. Het bevat ook veel zout, vetten en is een aanslag op de nieren.

Kijk eens of je iets anders kunt geven voor ontbijt (brood is heel gewoon in Nederland maar kijk eens verder dan dat.. crackers, beschuiten, muesli, cruesli, cake (suikerarm) of zelfs rijst)
    Dit geldt natuurlijk ook voor de middag. Je kunt prima twee keer warm eten op een dag zolang je kindje maar genoeg vezels binnen krijgt (veel fruit bijvoorbeeld)

Maar ook poffertjes, pannenkoeken, omeletten, fritatta's, soep etc etc... Varieer en experimenteer

oja, wat krijgt je kindje verder te drinken? Ik zou ander drinken bijvoorbeeld thee of diksap aanbieden in een gewone beker, tuitbeker of rietjesbeker.

5. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Bedankt dame's voor jullie reactie's.

Gelukkig is ons zoontje behoorlijk actief en vrolijk.
    Dus denk ook dat dit voldoende voor hem is.
    Ga wel met de tip om iets anders dan brood geven aan de slag.
    Ben benieuwd wat hij daarvan vindt.

@wesdaan.
    Wij geven idd de laatste tijd weer wat diksap door de joghurt en dan drinkt hij idd beter.

@cygnet2.
    Wij varieren idd regelmatig van beker na fles na rietjesbeker zelfs uit een glas kan hij een beetje drinken.
    Thee en sappen is hij niet zo dol op.
    Hij drinkt beter als hij water krijgt haha.

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Water is toch prima als hij dat het liefst drinkt naast de melk??
    Wij hebben overigens tot 1,5 jaar nog een fles/beker melk gegeven voor het slapen gaan. Alleen kreeg ze hier tussen de middag water bij haar boterham (thee drinkt ze niet)...en dan 's morgens een beker melk bij de boterham.

De richtlijn vanaf 1 jaar is 300-500cc zuivel per dag (dus incl melk, yoghurt, kaas etc). Het is wel vaak: hoe meer melk, hoe minder honger.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Water drinken is natuurlijk hartstikke prima, dat doen niet veel kindjes haar na!

Maar je zit wel over de halve liter zuivel, dat is echt teveel.
    Die papfles in de ochtend kan echt kleiner. Bovendien zit er erg veel eten in de ochtend; eerst een grote papfles, dan fruit en dan alweer brood. Ik snap wel dat ze daar dan geen behoefte aan heeft.

Yoghurt en even later een fles melk vind ik ook dubbelop. Als ze nog erg hangt aan de avondfles, zou ik de yoghurt weglaten.

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hey ons mannetje is 14,5 maand en wij hebben een beetje hetzelfde schema. Ook soms een moeilijke eter, vandaar wat meer zuivel dan normaal...

9. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik zou het gewoon zo laten. Als mijn zoontje niet wil eten dan niet. Hij meld zich echt wel als hij honger heeft.

Hij kreeg altijd sochtends een bord pap en als hij naar bed ging savonds een fles melk. Ik zat ook altijd over de aanbevolen hoeveelheid zuivel heen, maar hij wil sochtends echt geen brood. Altijd prima gegaan, nu wil hij savonds geen fles melk meer, dus zitten we nu netjes op die grens.

Ik kijk er nooit zo nauw na, ik kijk eerder naar mijn zoontje en waar hij behoefte aan heeft. Misschien als hij ouder word wil hij wel meer brood.

10. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hier ook eentje die soms bijv maar 3 happen brood en/of 3 happen warm eten eet. Tja pech dan hoor, ik geef hem dan niks anders en hij slaapt er geen minuut minder door, dus hij zal dan wel geen trek hebben. Wel krijgt hij s avonds gewoon een toetje ook als hij bijna niks op heeft.

Maar ik ga hem niks anders aanbieden, anders gaat ie er misschien een spelletje van maken zo van als ik dit niet eet, krijg ik toch wel wat anders...

Meestal duurt dat n dag of 3 en eet ie daarna weer gewoon. En soms is er een reden voor zoals afgelopen week zat zn neus verstopt, ja dan eet je niet lekker, dat snap ik ook. En als er tandjes aan zitten te komen eet ie ook minder.. Zolang ie gewoon goed drinkt, vind ik het al snel prima

11. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    @cygnet2
    Nog bedankt voor de tip andere dingen aanbieden dan brood.
    Hij eet nu igg al weer wat meer en rustiger.

@zogelukkig
    Bedankt voor de tip om de ochtendfles toch iets te minderen.
    Nu eerst maar vermindert na 150cc,en dat gaat tot nu toe goed.

Deel Deze Pagina