Ok gisteren een gesprek met mijn man. Zijn nu 10 jaar samen en hebben 2 prachtige kinderen. Hij vroeg me : hou je nog wel van mij? Het enigste wat ik kon uitbrengen is natuurlijk hou ik nog van je. Hij had de laatste paar weken een beetje het idee dat dat niet zo was. Nou ja ik ben een half jaar geleden bevallen en heb op het moment niet zo'n zin in dat gefriemel en gefrummel aan mijn lichaam. Hij begreep dit maar vind dit soms ook moeilijk. Ik hou echt met heel van hart van die jongen. Maar is het zo gek dat je af en toe een dipje hebt ?? ( dit is trouwens de eerste keer) Jullie hebben toch ook niet elke dag meer vlinders in je buik enz.... We hebben nu afgesproken wat meer tijd voor elkaar te nemen. Lekker keer uit eten samen , een overnachting in een hotel, filmpje op de bank als de kindjes in bed liggen met lekkere hapjes op tafel.
Ik heb nog regelmatig vlinders in mijn buik dankzij mijn vriend en omgekeerd hopelijk net zo Ik denk dat iedereen af en toe een dipje heeft of een minder romantische periode, dat hoort er denk ik wel wat bij als je langer samen bent. Tijd maken voor elkaar en af en toe samen op “date” helpt hier wel tegen hoor. Dan zie je elkaar weer even op een andere manier dan alleen als vader en moeder van jullie kinderen. Dat je na 10 jaar pas een eerste dipje hebt vind ik trouwens al heel wat niks om je zorgen over te maken, zolang je er maar wat mee gaat doen.
Nee een dipje is niet erg en komt bij iedereen wel eens voor. Maar het gaat niet vanzelf over en als je niks doet word een dipje een dip en daarna een dal en dan berg afwaarts. En wat gezelligheid in bed betreft. Daar moet je na een baby vaak een beetje moeite voor doen. Komt niet vanzelf. En als je het dan gaat vermijden word de zin alleen maar minder. Dus ook daarin geld vaak dat je daar de tijd voor moet nemen en een beetje zin moet maken. Dat kan met of zonder man, zin maken bedoel ik. Je kan ook een flut romannetje lezen om een beetje in de stemming te komen bijvoorbeeld.
Klinkt heel herkenbaar. Ik heb ook al een tijd geen vlinders meer, het is houden van geworden en heel af en toe kijk ik naar hem en voel ik het weer even. Wij proberen indd ook genoeg leuke dingen samen te doen en sowieso 1x per jaar even samen een weekend weg.
Het hebben van een dipje is echt niet gek en het is juist hartstikke goed dat jullie dit beiden erkennen en er wat aan willen doen! Ik weet niet of je op dit moment hormonale anticonceptie gebruikt, maar zo ja dan is het wellicht slim om dit even nader te bekijken. Bij mij had dit veel impact na de bevalling van de oudste (kon bijna geen aanraking verdragen, laat staan andere activiteiten!)
Ik heb sinds kort een spiraaltje. Maar het is echt beetje vanaf de geboorte van de jongste. Dit was de eerste maanden een huilbaby en hier had ik super veel moeite mee. Ik ben ook eerlijk dat ik 2 kinderen best pittig vind. Misschien dat dit het ook wel is
Bij mij was de mirena een echte libido-killer... En verder: twee kinderen is ook gewoon pittig, zeker met een huilbaby!
Is niet heel gek denk ik. Wij zijn te kort samen om al een dip te hebben maar wat betreft het gezellig maken in bed: Daar moet je echt zin en tijd voor maken. Ik merk hier dat als het een paar dagen niet gebeurd er juist meer spanning is als normaal.
Bij ons ging kinderen krijgen niet vanzelf. Na 8 jaar 'moetjes' was de lol er wel af. En de tweede is ook echt een pittig kind. Dus toen die er was heeft het heel lang geduurd voor ik weer zin had. Het hoefde immers niet meer. Wat de relatie betreft. Ik hou met heel mijn hart van hem, en hij van mij. Maar er zijn echt periodes dat dat door drukte, sleur en nog meer drukte niet wordt opgemerkt. Even eruit doet wonderen. Of een avondje geen scherm aan, maar gewoon op de bank met een muziekje op de achtergrond. Wij gaan een paar keer per jaar uit. Uit eten, bioscoop, concert, theater. Net hoe het uitkomt. Dat zijn de avonden dat de vlinders terug komen. Dat ik zin krijg me mooi te maken voor hem. Dat hij zijn arm om me heen slaat met die blik van "deze is van mij".
Ik vind het zo fijn om te lezen dat er enige herkenning is pff Maar ook om te lezen dat als je er beiden aan werkt dat het dan weer beter gaat. Ik maakte me er al druk om maar dat ga ik niet meer doen. Ik ga een date avond organiseren, zonder dat hij het weet haha Van de week gelijk even oppas regelen