Mijn beste vriendin belde vanmiddag, met de mededeling dat er bij haar, tijdens een routineonderzoek, cysten op haar lever zijn ontdekt. Hiervoor heeft ze direct een echo moeten laten uitvoeren en daarvan krijgt ze donderdag de uitslag. Het zit me niet lekker. Wat ik zo lees is dat er diverse oorzaken kunnen zijn, maar ik ben nogal een paniekvogel. Zoals ze het zei waren het meerdere cysten en is ze voor de zekerheid doorgestuurd. Ze is er zelf heel nuchter onder, gelukkig maar. Ik heb ook maar nuchter terug gedaan. Nu zit ik alleen te malen... Mijn vraag is of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en wat was hiervan de oorzaak.
4 jaar geleden zei de dokter me ook dat er cysten op mijn lever waren en dat dat niet erg was. Het is verder ook niet onderzocht eigenlijk... ook niet in de gaten gehouden. Misschien moet ik me dan toch zorgen maken...
als het echt cystes zijn, dan is er niets om je zorgen over te maken want het komt regelmatig voor... 9 van 10 weet niet eens dat die ze heeft.. heel soms komt het voor dat je wel klachten krijgt.. zoals buikpijn etc .. dan kan de cyste bekeken worden en eventueel met eenpunctie worden leeggezogen
Ik heb ook een cyste op de lever en bij mij hebben ze gezegd dat het geen kwaad kan. Met vlagen maak ik me er wel eens druk om maar ik kan er vrij weinig over vinden.
bedankt voor de reacties. Ik kon er niet echt veel over vinden via google. Dan zullen we ons ook maar geen zorgen maken.