Forlax junior

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door crealoon, 4 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crealoon

crealoon Actief lid

12 mei 2015
    207
    0
    16
    Hallo allemaal,

Na veel van jullie adviezen, hebben we nu eigenlijk forlax gekregen voor onze zoon hij moet één zakje per dag.
    Nu is mijn vraag hoe geven jullie het? Wand zo water drinken proberen we al wel maar wil hij nog niets van hebben.

Dus doen jullie het in de fles? Mats krijgt 120ml dus moeten we dan 50ml forlax maken en dan aanvullen tot 120?
    Ik heb totaal niet van de kinderarts mee gekregen hoe en wat namelijk.

Dus tips en adviezen zijn welkom.

Groetjes

2. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Ik deed het idd door de fles...vond mijn dochter geen probleem.

3. Hallooo

Hallooo Niet meer actief

Ik maakte eerst de hoeveelheid melk met de forlax. Als die op was kreeg hij de resterende hoeveelheid melk. Zo wist ik zeker dat hij alle forlax binnenkreeg wanneer hij de fles niet helemaal opdronk. Zo geadviseerd door onze kinderarts!

4. crealoon

crealoon Actief lid

12 mei 2015
    207
    0
    16
    En doen jullie eerst de fles warm maken en dan het poeder en de fles poeder ofzo?

Liefs

5. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Warm water in de fles, ik doe vaak 10/15 cc ectra, dan gewoon flesvoeding erin en een zakje forlax. Goed doorroeren met een vork en klaar. T is zoet dus mijn zoontje vind t lekker! Maar ook niet met water alleen, er moet wel borstvoeding/melkpoeder bij
    En indd als hij zn flessen niet altijd goed leegdrinkt eerst een kleine fles met forlax en daarna de rest

6. crealoon

crealoon Actief lid

12 mei 2015
    207
    0
    16
    Super bedankt alvast voor alle tips. Ik hoop zo dat het helpt! Hielp het snel bij jullie ook?

7. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Binnen drie dagen HEEL VEEL poep en daarna vrijwel elke dag. Niet alle krampen waren over gelijk hoor maar stukken beter! Nu krijgt hij nog een half zakje per dag en heeft hij nog weinig krampen! Soms een paar dagen niks!

8. crealoon

crealoon Actief lid

12 mei 2015
    207
    0
    16
    Owwww ik hoop het zo! Klinkt heel gek maar ik hoop dat die nu eindelijk een keer goed kan poepen en dat het goed blijft gaan. Om de 4dagen met pijn is zo 😒.
    Vind het wel bettje spannend hoor

9. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Jaa haha vond ik ook spannend... Maar hij knapte ZO op. Indd ook maar 1 x per 4/6 dagen poepen, heeeel veel scheetjes en zo veel pijn. Hele strakke bolle buik. Het was binnen een week een heel ander mannetje. Heerlijk.
    Ik ben nog steeds blij met zn poepluier haha. Als hij een dag overaat heb ik gelijk een beetje zorgen. Maar de dag daarna krijg ik dan een lekker portie erbij 😁
    Sterkte en laat ff weten over een weekje ofzo hoe t gaat!!

10. crealoon

crealoon Actief lid

12 mei 2015
    207
    0
    16
    Zo herkenbaar allemaal owwww ik hoop het zo... Inmiddels al zo veel geprobeerd! Wil nu wel eens effect :). Ja gek is dat hoe blij je met zo iets kunt zijn hahaha.
    We zijn vanmorgen begonnen dus ik hou jullie op de hoogte.

Liefs

11. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Geef je trouwena de fles of de borst?? Hier inmiddeks over op de fles maar Omneo doet ook goed. Ook toen ik deela de fles gaf, 1 of 2 flessen op een dag, had hij er baat bij

12. crealoon

crealoon Actief lid

12 mei 2015
    207
    0
    16
    Nee we geven fles, we hebben omneo geprobeerd maar hier werd mats heel onrustig van. Hij zit op de hero comfort

13. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Aah oke, dan heb ik niks gezegd. Extra water in de fles lijkt hier trouwens ook wel te helpen
    Hopelijk knapt je ventje snel op!

14. sgr

sgr Lid

11 apr 2015
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    Vandaag begonnen met forlax bij onze dochter van 12 week. Van lactulose zooooveel kramp gehad..hoop dat dit beter is. Lees veel goeie reacties erop. Ze heeft nu nog wel erge krampen.
    Goed idee om het door de fles te doen :)

15. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Hee SGR, hopelijk knapt je kindje snel op!! Zielig he. Sterkte

16. crealoon

crealoon Actief lid

12 mei 2015
    207
    0
    16
    Hai allemaal,
    Wat een fijn spul zeg! Iedereen zei het al en ik dacht ja het zal wel eerst zien dan geloven. Er gingen 3dagen voor bij en hij ging weer minder eten en meer mopperen. Op de 4e dag hoorde ik hem moeilijk doen er voor en dacht, zie het helpt niet.... Tot hij aan het poepen kwam. Ik zijn luier doen, en wat zag ik gewoon normaale poep! Ikke blij mats blij. Op deze dag heb ik in het totaal 5volle poepluiers gehad. En ik dacht owww jee dit gaat wel heel hard maar we kijken even aan, zijn buikje moet natuurlijk ook wel echt een keer goed leeg.
    Daarna duurde het 2dagen en toen om de dag en nu 2dagen achter één!

Ik wil iedereen echt even bedanken voor alle tips en voor dat ik hier mee moest door zetten en door vragen!

Hij krijgt het in de fles en dat gaat hellemaal goed.

Veel liefs!

Ps Sgr hoe gaat het bij jullie nu?

17. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Wauw goed zeg!!! Wat ontzettend fijn!!!

Deel Deze Pagina