Wat moet ik nu ?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Takkiewakkie, Oct 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Takkiewakkie

Feb 13, 2008
    51
    0
    0
    Hallo,

Ik ben een beetje de weg kwijt met het aantal flessen en de tijdstippen waarop voedingen gegeven worden aan onze kleine na het bezoek aan het CB.

Zij vertelde mij dat het niet de bedoeling was dat onze kleine van 4 maanden na 19.00 géén fles meer kreeg. En raadde ons aan om de kleine meid wakker te maken na 21.00 uur zodat ze doorslaapt tot 6.00 uur of later en de fles dus ook niet rond 6.00 uur gegeven wordt.

Onze dochter is, toen ze rond de 3 maanden was begonnen met "doorslapen", heus niet elke nacht, maar het kwam vaak voor dat ze dus rond 19.00 uur haar 5e fles met 180 cc kreeg en daarna dus in de ochtend wakker werd, helemaal goed dachten wij. De laatste tijd kwam het vaker voor dat ze haar fles niet helemaal opdronk rond 16.30 en dacht ik dat ze misschien te snel op elkaar de fles kreeg. Maar haar laatste fles dronk ze goed en soms zelfs iets meer dan 180 cc. Helaas sliep ze niet meer zo vaak door tot 6.00 uur, maar hoorde ik haar al rond 4 uur, half 5 wakker worden.. soms huilde ze, soms hoorde ik haar driftig sabbelen op haar vuistjes.. Maar dan sliep ze weer soms, maar soms dus ook niet en gaven wij haar een fles voor 6.00 uur.

Soms liet de kleine zelf al overdag 4 uur tussen de voedingen (vooral tussen de 1e en 2e fles) en probeerde ik vorige week , toen ze 4 maanden werd, eens uit om dus echt 4 uur tussen de fles te laten met 210 cc. Dit ging een dagje goed maar tussen 16 en 18 huilde ze veel. Zou dit komen omdat ze het niet redde, omdat ze de dag moest verwerken, geen idee. Opzich ging die dag met 4 flessen 210 goed en ik dacht dat het wel lekker ging. De volgende dag merkte ik dat ze toch niet elke keer het redde na een fles van 210 cc om er 4 uur tussen te laten en bleef het wederom een huilprobleempje rond 17.00 uur.
    Die donderdag ging het eigenlijk mis, omdat ze al rond 5.45 de fles kreeg liep het schema anders. Mijn schoonmoeder paste op donderdag en zei dus bij mijn thuiskomst rond 16.00 uur dat ze al 4 flessen had gegeven van 210 cc, want ze redde het niet.. Ik schrok hiervan, want nu kreeg ze teveel en vind ik het raar dat ze dus na 210 cc opeens geen genoeg heeft.. Misschien was het geen honger, maar huilde ze omdat ze eigenlijk wilde slapen (doet ze namelijk ook) en dacht mijn schoonmoeder misschien dat ze honger had..
    Die dag had ze dus veel gehad en in de nacht was het vreemd, want om 4.45 uur moest ze echt al drinken! Nou, dat is raar..

Vrijdag dus op het CB verteld dat ze niet doorsliep en ik kreeg dus te horen dat 5 flessen met 4 maanden prima is. Maar dan dus niet meer dan 1 liter en raadde ze aan toch weer 180 cc te doen, maar dan die laatste fles dus na 21.00 te geven. Maarja dat gaat dus niet bij ons.
    Nouja, het gaat wel, maar dan leg ik dus onze meid rond 19.00 uur in bed (terwijl ze de 4e fles dus rond 16.30 of 1700 kreeg) en moet ik haar na 21.00 wakker maken. Dat deed ik gister, maar ze was helemaal van slag toen ze dus met een soort half lege maag ging slapen en ook toen ze opeens wakker gemaakt werd en het duurde weer een tijd voordat ze sliep in de avond om weer gewoon om 4.30 wakker te worden. Of ze dan wakker wordt omdat ze honger heeft of omdat ze wakker wordt en denkt van; zo ik wil niet alleen liggen, het zal beide zijn misschien. Maar omdat ik dus laat de fles gaf, heb ik alleen haar luier verschoont om 4.30 en teruggelegd waarna ze na een klaagzang van een kwartier eindelijk weer sliep om dan weer rond 6.00 uur wakker te worden om dan wel de fles te krijgen.. ik ben kapot vandaag.

Nu net legden wij haar dus in bed , rond 19.00 uur en was het weer drama (4e fles 17.00 )Nu heb ik haar net uit bed gehaald en de fles gegeven en leg ik haar straks gewoon weer in bed en kijk ik wel hoelang ze slaapt.. ik weet het echt niet meer. Misschien rijstebloem in de laatste fles, zodat ze van 4.30 weer doorslaapt tot 6.00 uur ? Het CB vond dit niet echt de bedoeling. Bijvoeding moest ik ook maar mee wachten, was ook nog te klein voor.. Maar daar wil ik pas mee beginnen wanneer die kleine een beetje weer doorslaapt en ik ook wat meer structuur heb in de dag. Ik ben het gewoon kwijt...

Hebben jullie nog tips.. Ik ben zelf enorm gestresst nu hierdoor, door slapeloze nachten, de kleine die veel huilt, logisch die denkt ook natuurlijk zoiets van; ja, hallo wanneer krijg ik nu de fles..
    Mijn vriend blijft rustig en wilde eerst het precies doen zoals het CB het zegt, maar merkt nu ook dat het bij ons toch anders loopt..
    Natuurlijk weet ik dat het best snel en veel is wanner ze rond 13.00 en rond 16.00 en rond 19.00 180 cc krijgt, maar daar sliep ze eerst wel prima op door.. naja nogmaals ik weet het ff niet.

groetjes,
    Takkiewakkie

2. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    sowieso is het af te raden 120+7 te geven, die hoeveelheid is echt te groot voor het kleine babymaagje. Mijn zoon kan ook geen 4 uur tussen de flessen laten, dat is gewoon te weinig. Hij kan wel zijn laatste fles om 19:00/20:00 drinken (5e fles!) en dan doorslapen tot de volgende morgen. Ik zie daar het probleem niet zo in!

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    daymian is nu ruim 3mnd en hij mag 5flessen van 180+6.
    dit is ons schema.
    7.00 150+5 (drinkt niet altijd leeg dus vandaar 150)
    10.30 180+6
    14.00 180+6
    17.00 180+6
    21.00 180+6

jou dag begint om 6.00 al dus zal ff een voorbeeldje geven.

6.00 180+6
    10.00 180+6
    13.30 180+6
    17.00 180+6
    21.00 180+6

ik leg daymian meestal na zn 3de fles op bed (smorgens slaapt ie meestal in de wagen als ik boodschappen doe) en na zn fles van 17.00 blijft ie gewoon beneden.
    na zn laatste fles gaat ie echt naar bed.
    ook doen we daymian rond 19.30 in bad en daarna slaapt ie even in de box tot zn laatste fles maar hij komt dan niet in zn diepe slaap zodat ie wakker genoeg is voor zn laatste fles.

ik hoop dat je hier iets mee kan want het is soms best ff puzzelen om een schema te vinden wat bij jullie allemaal past.

liefs doris

4. Takkiewakkie

Feb 13, 2008
    51
    0
    0
    Bedankt voor jullie reactie..
    Er is ook helemaal geen sprake van 120 en 7 scheppen.. ik deed wel die ene dag 210 en dan 7 scheppen, 4 flessen, maarja vanaf 6.00 uur 4 flessen red onze meid dus niet.

Ik houd het dus maar bij 5 flessen waarvan idd de laaste rond 19.00 - 19.30 wordt.. Hier heeft ze eerder op doorgeslapen, maar de laatste dagen dus niet en toen zei dus het CB dat het ook niet de bedoeling is dat je na 19.00 uur geen fles meer geeft.. Dat snapte ik ook niet..

Naja vanochtend kwam ze weer om half 5 voor een fles dus wordt het allemaal weer eerder, maar we zullen zien.. misschien zit ze ff in een ander ritme.. :-s

5. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Pfff, het CB lekker laten praten! Onze dame sliep vanaf tien weken van zeven tot zeven, super toch? Als ze om 19.00 slaapt, lekker laten slapen tot de volgende ochtend! Ons schema was vervolgens als volgt: 07.00, 11.00, 15.00 en 19.00. Alle vier de keren 180 cc. Vier flessen dus en geen vijf. Dochter lief is rond en gezond. Oudste dochter sliep ook met tien weken door en dat is ook helemaal goed gekomen!!

6. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Oh ja, als onze kleine meid snachts eens wakker werd, uurtje of vijf ofzo dan gaven we haar de fles, maar om zeven uur gelijk weer. Dit om het ritme er in te houden. En vergeet ook niet dat veel kids aan het eind van de midddag huilerig worden. Dit hoeft dus niet per se honger te zijn!! Succes!

7. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Qua slapen is mij altijd verteld: het aantal pond, is het anatal uur dat een baby mag slapen met een max van 12 uur.

Als ik het even zo lees, was je zelf heel tevreden over je schema en ben je nu door de war door het cb, niks van aan trekken!!! Jij bent de moeder. Wij begonnen trouwens wel met rijstebloem vanaf 4 mnd. dit gaven de dan om 22 uur.

Onze kinderen gingen na de fles van 19 uur altijd naar bed en om 22 uur maakten we ze nog wakker, vaak dronken ze half slapend. Ik heb even gekeken en ons schema was heel lang:

06.3011.0015.0019.0022.00

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kijk en luister naar je kind.
    Het CB geeft gemiddelden aan, dus iets wat de meeste kinderen op een bepaald moment kunnen of willen. En ze kunnen je aangeven wanneer iets bij je uit de hand zou kunnen lopen.

Maar echt, de enige die weet wanneer ze slapen wil, wanneer honger heeft en hoeveel ze wil is je dochter zelf!

Share This Page