Als je een fles in de magnetron verwarmt, moet je dan alleen het water verwarmen of het water + melkpoeder? En de tweede vraag: moet je de fles met dop en speen op de fles verwarmen of moet je em zonder dop en speen verwarmen? En de derde vraag: hoe lang en op welke stand verwarm je een fles? Groetjes!
Vraag 1: Water verwarmen zonder voeding. Mocht het te heet zijn kun je het water weggooien en gooi je geen voeding weg. En volgens mij is het ook niet goed voor de voeding. Vraag 2: Zonder dop en speen, de magnetron is niet goed voor de siliconen van de speen, en als de dop erop zit zou er eventueel druk kunnen ontstaan waardoor deze eraf schiet. Vraag 3: Dat ligt heel erg aan het wattage van je magnetron. Dat is gewoon even een kwestie van proberen. Ik deed 50 sec voor een fles van 180cc water.
1&2: Wat bluesky zegt.. 3: Hier is het 1 min voor 180cc water, maar eigenlijk gewoon even proberen. Bij mijn ouders is 40 sec genoeg, en thuis is het soms na 1 min te heet, maar meestal precies goed.
1&2. Idd wat Bluesky zegt. 3. Wij doen voor 150cc water (niet gekoeld, maar koud uit de kraan) 40 seconden op 900watt. Maar mijn nichtje maakt het bijvoorbeeld altijd veel warmer. Die doet bij ons 1 minuut. Maar bij ons zijn ze borstvoeding gewend en dat is volgens mij toch altijd gewoon lauw zegmaar. Lichaamstemp. Haar flesjes zijn altijd heet! Moet denk ik ook kijken wat je kleintje wil, erg warm of liever wat lauw.
Bedankt voor jullie antwoorden! Vanavond gaat de fles hier dus in de magnetron i.p.v. in de flessenwarmer (dat ding warmt gewoon niet goed op).
Hanna, Ik vond dat ook moeilijk in het begin. Wij hebben ook een ( dure) flessenwarmer gekocht ( Avent IQ) , maar nauwelijks gebruikt. Het duurt veel te lang voordat hij lekker op temperatuur is. De magnetron heeft onze voorkeur. Onze magnetron stellen wij in op 600 Watt en dan 50 sec. voor 180 cc water 40 sec voor 150 cc 35 sec voor 120 cc Onze knul drinkt zijn flesjes graag lekker warm.... graad of 39. Succes!
ik heb de flessenwarmer ook nog nooit gebruikt hihi, je mag op den duur zelfs warm water uit de kraan pakken voor een flesje te maken...
Ja, die Avent IQ hebben wij hier dus ook! Ik heb em vannacht nog weer gebruikt, omdat ik niet naar beneden wilde lopen, maar het duurt ontiegelijk lang voordat ie warm (lees: lauw) is! Magnetron doen we nu 30 sec. Hoeveel Watt dat hier is weet ik niet.
Dat doe ik soms ook, maar dan op een lager wattage en zorgen dat het zeker niet te warm wordt. Als ik alleen water doe, 180 cc 55 sec op 900 watt. Voor de rest--->zie Bluesky.