Hallo, ik ben erg onzeker over de hoeveelheid voedsel en drinken die mijn dochter van 13 maanden binnen krijgt. is dit wel voldoende?? Graag dus uw advies! Op het moment is dit haar schema: 07:00 havermout met (ongezoete) amandelmelk. Verschillend per dag hoeveel ze hiervan eet. Soms maar een paar happen. Ook krijgt ze thee of water hierbij, maar hier neemt ze meestal maar 1 of 2 slokjes van. 09:00 fruit. 1/3 van een banaan of 1/4 stuk peer. Meer hoeft ze meestal niet. Ook nu geef ik haar thee / water of sinaasappelsap aangelengd met water. Het laatste drinkt ze nog het beste. 12:00 boterham of warm eten. Ze eet nog niet zo lang brood (wilde ze niet) Eet hier nog niet veel van, soms maar paar stukjes. Warm eten deed ze altijd goed maar de laatste tijd wordt ze hier ook wat lastiger in. Ongeveer 13:30 kleine fles van 100 ml. Met stukje fruit 17:00 warm eten. Werderom wisselend hoe goed ze hiervan eet. Hierbij krijgt ze water / kokosmelk / appelsap oid erbij. Meestal drinkt ze dan wel een half bekertje. 19:00 fles van 165 ml Ik geef haar geen tussendoortjes. De flessen vind ze nog erg lekker, drinkt ze ook goed leeg. Ik heb pas geleden de middagfles en avondfles wel afgebouwd (kleinere flessen). In de hoop dat ze meer zou gaan eten. Is dit voldoende voor haar leeftijd? Heeft u misschien nog tips die ik kan proberen? Haar eten maak ik zelf. Ik probeer haar, als het kan, met de pot mee te laten eten. Alvast bedankt voor uw antwoord! Gr. Kimber
Hoi Kimber, Wat een mooi dagmenu heb je voor je dochter! Goed om te lezen dat ze haar brood steeds beter eet. Al zijn het nu nog maar een paar stukjes, je zult vanzelf merken dat ze hier meer en meer van gaat eten. Voor kindjes vanaf 1 jaar adviseren we iedere dag 300ml (opvolg)melk te geven. Het is dus heel goed dat je de hoeveelheid melk al iets hebt afgebouwd, zodat ze niet te veel binnen krijgt. Wat me opvalt, is dat je dochter niet veel fruit eet. Je kunt ervoor kiezen om haar 2 keer per dag een fruithap aan te bieden. Geef haar bijvoorbeeld in de loop van de middag nog een beetje fruit, zo krijgt ze vanzelf iets meer binnen. Wat kindjes ook vaak erg lekker vinden, is wat gepureerd fruit als broodbeleg. Wie weet smult ze wel van wat stukjes brood met een geprakte banaan! Verder ziet haar dagmenu er heel goed uit. Blijf voldoende variëren in bijvoorbeeld de warme maaltijd en broodbeleg. Zo zul je vanzelf merken dat ze steeds iets meer gaat eten, en blijven de maaltijden voor haar zo interessant mogelijk Succes! Groetjes Leonie Nutricia voor jou
Hoi Leonie, Bedankt voor de snelle reactie! Mijn dochter krijgt 2 keer per dag fruit. s'ochtends om 09:00 en s'middags om 13:30. Het is wisselend hoe goed ze hiervan eet. Voorheen kreeg ze echt een gepureerde fruithap zeg maar. Maar sinds kort dus stukken. Hierdoor eet ze misschien iets minder veel maar stukjes eten gaat wel steeds beter. En ze wil het nu vaak zelf doen! Ook prak ik door de havermout banaan, dan wordt deze lekker zoet. Banaan is ze gek op dus die pureer ik inderdaad (met een lepeltje griekse yoghurt) op brood. Dit gaat redelijk. Vanmiddag heeft ze toevallig 2 boterhammen op! Dat zal je altijd zien. Met smeerworst. Als ze iets erg lekker vind kan ze ineens goed (vr)eten! Fijn om te horen dat we goed bezig zijn! Bedankt voor de tips. We blijven varieren en aanbieden en zullen geduldig afwachten tot ze meer gaat eten. Gr. Kimber
Hi Kimber, Wat fijn om te horen dat het alweer een stukje beter gaat! Blijf variëren, aanbieden en geduldig afwachten dan komt het vanzelf goed. Als er opnieuw vragen zijn dan weet je ons te vinden. Groetjes, Samara - Nutricia voor jou