Mijn zoontje is nu 4,5 maand en zit op 4 flessen. Dit gaat hartstikke goed. Als ik vroeg moet beginnen met werken, krijgt hij om half 7 zijn eerste fles (daarvoor moet ik hem wakker maken). Hij laat meestal wel 4 uur tussen zijn flessen, soms iets minder. Vooral als hij overdag weinig slaapt, wat helaas op het kdv het geval is. Laatst kwam ik thuis met hem en had hij al om kwart over 6 savonds zijn laatste fles!! Rekken kon echt niet langer. Ik vind dit eigenlijk te vroeg voor een laatste fles, maar wil hem geen 5e fles meer geven als hij eenmaal aan zijn nacht begonnen is. Herkent iemand dit, en heb je tips om de flessen toch te rekken, zodat zijn laatste fles rond 7 uur/half 8 is?? (op het kdv proberen ze zoveel mogelijk te rekken maar lukt lang niet altijd...)
Kun je de eerste fles niet pas op het KDV geven? Of wil hij ook echt meteen een fles als hij wakker wordt gemaakt? Ik zat zelf ook altijd met dit probleem. Ik ben echter met 4 maanden begonnen met bijvoeding en hiermee kreeg ik het makkelijker gerekt.
Ik zou ook die 1e fles op het KDV geven. Gewoon slapend in de MC leggen en daarheen. Kleertje in een tas meegeven. Zo doet mijn zusje het ook met de kleine. Werkt prima, en zo heeft hij elke dag hetzelfde ritme.
En als dat niet lukt misschien een klein flesje water?? wij deden/doen dat bij onze dochter (hoewel het nu niet meer voor het rekken is)
Eerste fles op kdv geven gaat niet. Ik werk zelf op het kdv waar hij heen gaat, en dat is 30 min rijden. Zodra ik hem wakker maak, wil hij ook eten. Slapend in maxi-cosi leggen gaat dus niet! (afgezien van het feit dat wij op kdv voor 9 uur geen fles geven, omdat we dan alleen staan...) Van de week een half flesje geprobeerd tussendoor, dit werkt op zich wel! Mocht het rekken niet lukken, doen we het maar zo even. Hij krijgt nu wel fruit maar dat is niet genoeg om echt lang mee te rekken, maar dat komt straks vanzelf wel.
Hoi, Mag ik vragen hoe jullie zijn begonnen met bijvoeden? Mijn dochtertje zit op 5 flessen, flesje voor de nacht altijd wakker maken en geven we een half flesje. Overdag lukt het rekken echt heel moeilijk, zit vaker 3 tot 3,5 uur tussen. Met enkele uitzondering van 4 uur. Hongerig kindje! Voeding voor hongerige baby's al geprobeert maar kon ze niet zo goed verdragen. Ik zit met hetzelfde als ze naar het kdv gaat. dan krijgt ze een uurtje eerder in de ochtend haar fles en ik denk dat ik dan 's avonds ook veel te vroeg ga uitkomen Starten jullie met groenten of met fruit? En op welk tijdstip en hoe doe je dat met de tijden van de flessen? Groetjes
Hoe oud is je kindje en hoeveel FV geef je per keer? Zit je al op 5x 180+6? Wij zijn ook overgestapt nar forte voeding. Het ene merk bevalt soms ook anders en beter dan het andere merk... je kan ook JBPM (nutriTon) proberen. Dit is eigenlijk voor spugende kindjes, maar het dikt de voeding in, waardoor je kindje een langer verzadigd gevoel houdt. Dat heeft hier ook goed geholpen! Hoe we met bijvoeden zijn begonnen? Met 4 maanden al iig omdat wij ook maar moeilijk uitkwamen met de flessen ondanks johannesbroodpitmeel, forte voeding en 5x200. Eerst een paar hapjes geprobeerd van groenten, later van fruit en dit langzaam naar soort en hoeveelheid uitbreiden. Dit ging best snel! Met 2 weken zat hij op ongeveer een half potje voor 4 maanden per keer. Toen ben ik het ook zelf gaan maken.
Hoi Druif78, Bedankt voor je reactie. Ze krijgt idd al het maximale 4x 180 water + 6 schepjes met johannesbroodpitmeel. Voor de nacht, als we haar moeten wekken, krijgt ze een half flesje en slaapt prima door. Op welke tijden kun je het beste groente of fruit geven en welke fles laat je weg of schuif je dan op? Wat een vragen, maar ben hier best onzeker in. Groetjes
Ik ben begonnen met wat fruit, een klein beetje nog maar. Hij krijgt nu dus 4 flessen (waarvan de laatste met rijstebloem) en sochtends voor zijn 2e fles ergens wat fruit. Ligt eraan hoe laat hij wakker is. Op het kdv slaapt hij minder, dus daar krijgt hij dat ongeveer een uur voor zijn fles, thuis soms ook soms net voor zijn fles, en soms niet als hij echt veel slaapt. Heb van de week geprobeerd een half flesje tussendoor, we moesten weg en anders moest hij onderweg een fles. Ging goed zo!!! Zijn laatste fles wel al na 3 uur, maar zo kwam hij dus weer op zijn schema uit. Mochten we de flessen niet kunnen rekken weten we nu dat dit ook werkt! Bedankt voor het meedenken in ieder geval.