Hoi allemaal, Ik vraag me af hoe jullie het doen met het verdelen van de flessen over de dag. Mijn meisje is nu tweeenhalve maand en krijgt vijf flessen van 180 + 6. Ze heeft nu ongeveer het volgende schema: 8 - 9 uur 11 - 12 uur 15 -16 uur 7 - 8 uur en dan maak ik haar rond 12 uur wakker voor een nachtvoeding. Eigenlijk wil ik proberen of ze het voor elkaar krijgt om de hele nacht door te slapen (van 8 tot 8 zeg maar), als ze eerder komt of wat dan ook is het natuurlijk geen probleem, ik ga haar geen honger laten lijden midden in de nacht, maar als het wel lukt is het natuurlijk mooi meegenomen. Maar hoe verdelen jullie dan de flessen over de dag, ik wacht nu altijd totdat ze zelf honger heeft en ik zou niet weten waar ik nu nog een fles tussen kan plaatsen. Groetjes
Ons schema loopt weer iets anders: 06.30 10.30 14.30 18.30 22.30 Maar vaak geven we de fles rond 22.00-22.30. We hebben ook wel eens zonder gedaan, maar dan slaapt ze lichter en we kregen het advies het nog uit te stellen (het overslaan van de laatste fles), omdat het wel erg vroeg was (te jong). Maar als jij rond 19.00/20.00 nog een fles geeft kun je proberen rond 22.30/23.00 nog een fles te geven en kijken of ze de nacht dan ook trekt. En dan evt. na een aantal dagen steeds met een half uur vervroegen ofzo.. (kleinere fles) tot je de fles kunt proberen te laten vervallen. Zo deden wij dat ook en dat ging wel goed. Maar achteraf vonden we het te vroeg die laatste fles af te schaffen en we merkten dat onze dochter er ook anders op reageerde. Hopelijk werkt het bij jullie wel goed.
Ik ben gewoon gestopt met de late avondvoeding (bij de 1e afgebouwd en bij de 2e gewoon weggelaten). Ons schema is 8:00- 12:00 - 16:00 - 19:30. Geen gedoe maar ik moet wel zeggen dat mijn dochtertje nooit 5 flessen van 180/6 heeft gekregen, dat kreeg ze nooit op. De laatste fles was altijd al (een stuk) kleiner. Ze is wel met 7 weken gaan slapen van 00:00 tot 8:00 en met 18 weken van 20:00 tot 8:00 (toen ging dus de 5e (kleine) voeding eraf)
ons schema: 7, 11, 15, 19, 23 uur. en dan 180+6. Ik heb die laatse voeding proberen te vervroegen, is ook gelukt alleen nu is ie weer zo laat omdat Tycho al een week of 6 weer wakker wordt. We zijn nu bezig in die late fles rijstebloem te doen. Liefs sassie