Hoe flirt jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 14 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Inderdaad, met flirten bedoel ik ook niet op datingsites zitten, dat is een heel ander verhaal en heeft niks met flirten te maken.

Cindy1977 vindt dit leuk.
  2. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ja precies, ik flirt ook niet met als doel vreemdgaan, gewoon beetje lol trappen :)

maartje84 vindt dit leuk.
  3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Haha ik weet wel hoe Tinder er uit ziet :roflmao::roflmao::roflmao:
    Ik swipe altijd graag voor collega’s en vrienden. Vooral dan positief swipen naar de mensen waarvan ik weet dat ze die sowieso niet willen :roflmao:
    Oh wil jij niet eentje met een gouden tand?? :p:p:p

Maar zelf zit ik niet op tinder. Want met Tinder laat je je beschikbaarheid zien. En beschikbaar ben ik niet ;)
    Jij bent toch single? Mag ik voor je swipen? :roflmao::roflmao::roflmao:

Linnidee en Cindy1977 vinden dit leuk.
  4. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Haha ik had hier al eens een topic ook over geopend. Ik houd wel van flirten, maar dan niet met bijbedoelingen. Maar wel snel grapjes maken, losjes doen met mannen. Gewoon gezellig :)

Linnidee vindt dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Misschien ligt het dan aan wat je onder flirten verstaat. Voor mij is dat wel richting seksuele toespelingen. Lachen, praten, humor valt daar dus zeker niet zo onder. Dat vind ik gewoon vriendelijk zijn.

Sado en coop75 vinden dit leuk.
  6. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik bedoel het zelf ook zonder de seksuele toespelingen. Maar je hebt nogal verschil tussen écht losjes doen met mannen en stijf ze negeren en alleen hoi en doei enzo, of een algemeen gesprekje. Dat eerste zou dan (als het klikt en je bent beide single) bijv wel een opmaat kunnen zijn naar daten oid. Maar nu niet want je bent bezet, maar het is wel zó gezellig. Analyse van mijn kant haha

Linnidee en maartje84 vinden dit leuk.
  7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Niet elke omschrijving van flirten heeft er iets seksueels in zitten.

Ooit liep ik in een stad over straat. Had toen mijn kinderen (en uiteraard mijn man) al. Had met een vriendin afgesproken. Ik liep naar haar huis. De zon scheen. Ik voelde mij fantastisch!! Eindelijk weer eens ff puur ‘Maartje84’, geen ‘mama’, geen to do lijst, geen tijdsplanning. Gewoon een weekend voor mezelf met die vriendin. Ik zweefde.

En toen passeerde een op het oog super mooie man. Ik zag hem niet echt, maar heb hem ongetwijfeld vriendelijk aangekeken. Hij zag mij daarentegen wel. Hij draaide zich om, trok een sprintje naar mij en vertelde mij dat hij normaal nooit zo brutaal was. Maar hij zei onder de indruk te zijn van mijn uitstraling en mijn blijheid. Hij stelde voor om samen een bakkie koffie te gaan drinken. Hij zei: als ik niet dit zou voorstellen dan zou ik altijd spijt houden.

Ik vond het een geniale manier van contact leggen en zijn voorstel vond ik geweldig. Ik straalde toen nog meer van oor tot oor. Heb tegen hem gezegd dat ik hem een held vond en dat ik hem ook een hele leuke uitstraling vind hebben + dat ik het meer dan onwijs gaaf zou vinden om met hem koffie te gaan drinken (al lus ik niet eens koffie) maar dat ik uit respect voor mijn man dat niet kon gaan doen…

Dat ik niet gewoon zakelijk heb gezegd: ‘nee dat doe ik niet want ik ben getrouwd’ maakt dat je mijn reactie onder de noemer flirten kan weg zetten. Ik liet hem namelijk weten ook erg leuk te vinden.

Maar met respect voor alle partijen ;)

Bijgevoegde bestanden:

Kukido en pippa26 vinden dit leuk.
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ja dat zegt het toch juist? Avances? Het hof maken? Dat doe je niet als je vriendschappelijk bent.

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Er staan verschillende definities, ook de volgende:

flirten
    [​IMG]flirtte, h geflirt zich versierderig gedragen zonder serieuze bedoelingen: met iem , een vorm van communicatie;
    Gevonden op https://www.encyclo.nl/lokaal/10593

flirten
    [​IMG]flirten werkw. Uitspraak: [ˈflʏ:rtə(n)] Vervoegingen: flirtte (verl.tijd enkelv.) Vervoegingen: heeft geflirt (volt.deelw.) laten merken dat je iemand aantrekkelijk vindtVoorbeeld: `met iemand flirten`Synoniemen: koketteren...
    Gevonden op https://www.woorden.org/woord/flirten

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dit zijn in mijn ogen andere benaderingen van het principe flirten en in mijn ogen is er ook niets mis mee. Maar als jouw persoonlijke mening is dat het niet kan: prima. Wat jij wilt. Jouw mening. Ik flirt en geniet er niet minder om :roflmao:

11. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Juistem

12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik ben een gigantische flirt, vaak heb ik het geen eens door maar word ik er door vriendinnen op geattendeerd. :roflmao:
    Maar ik flirt ook wel eens bewust met een leuke man. Gewoon omdat het kan, ik vind het leuk en het is goed voor mijn zelfvertrouwen.
    Mijn man weet dit en vindt het ook niet erg, want ik stap 's avonds toch bij hem in bed. Sterker nog hij vindt het wel leuk te weten dat ik nog goed in de markt lig.

En ja, zodra het non-verbale over gaat op een gesprekje laat ik altijd wel vallen dat ik getrouwd ben.

Schiet mij nu te binnen, vroeger (in mijn tienerjaren zonder vaste relatie) deden mijn vriendinnen en ik ook wel eens een wedstrijdje flirten, en dan kijken wie de meeste gratis drankjes kon scoren. :|:roflmao:

13. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Welnee joh, het is een beetje de manier waarop denk ik. Beetje complimentjes geven, laten merken dat je iemand (man of vrouw, maakt niet uit) een tof persoon vind etc. Gewoon om jezelf en iemand anders een positief gevoel te geven. Ik zal nooit iets laten blijken in de trant van ik wil sex met je ofzo. Maar goed, ik ben sowieso wel een open persoon en vind het ook niet nodig om allerlei strenge regels in mijn relatie te hebben. Dat betekent niet dat ik vreemd zou gaan, integendeel. Juist doordat we zo relaxt kunnen zijn is daar geen behoefte aan. Maar verder alle respect als mensen daar anders over denken of als flirten puur als doel sex wordt gezien. Ik denk daar alleen anders over :)

14. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik denk inderdaad dat mensen hier een hele verschillende opvatting van de definitie van flirten hebben, waardoor er wat ruis ontstaat.

Sado en suus1983 vinden dit leuk.
  15. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    @maartje84 geweldig verhaal :roflmao:

Ik had ook eens zoiets ja (al bezet toen), even gekletst met iemand op straat, die ging naar huis en kwam toen toch ineens nog terug van “ik krijg anders spijt als ik je nummer niet vraag!”

Linnidee en maartje84 vinden dit leuk.
  16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.753
    113
    Vrouw
    En zo vind iedereen de term flirten wat anders.
    Zo gesprekken zijn voor mij eerder zatte praat :roflmao:

17. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Haha jaaaa dat heb ik ook een keer gehad! Maar dat ging zo ongemakkelijk dat ik echt dacht dat ik in de maling werd genomen :roflmao:

pippa26 vindt dit leuk.
  18. TempusFugit

TempusFugit Actief lid

16 sep 2017
    164
    331
    63
    Vrouw
    Ik flirt niet meer, denk dat ik het nog wel zou kunnen (?), maar ik voel me er niet goed bij tegenover mijn man.

citroenrasp vindt dit leuk.
  19. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Ik heb echt geen idee hoe dat moet, bewust flirten. Niet dat ik het afkeur, maar zo zit ik gewoon niet in elkaar.

Ik heb het ook nooit door als iemand met mij flirt. Merk het pas als iemand anders dan zegt: zó, die zag jou wel zitten. Ben blijkbaar nogal naïef....

Heb wel ook een keer (jaren geleden) gehad dat een jongen me op straat aansprak en zei dat ie me er zo leuk uit vond zien en of ik iets met hem wilde gaan drinken. Ik was volkomen overdonderd en stamelde alleen maar dat ik een vriend had (was ook zo). Toen zei hij dat mijn vriend dan een enorme geluksvogel was en wenste ons veel geluk! Bizarre maar grappige ervaring was dat.

Paardenbloem en Linnidee vinden dit leuk.
  20. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik flirt net zo goed als een lantaarnpaal dus begin er niet eens aan. Als ik dat al zou willen.

Paardenbloem, Linnidee en citroenrasp vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina