Met hoeveel weken begonnen jullie met het kamertje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jummymummy, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Met hoeveel weken begon je met het kamertje?

  1. Al voor de zwangerschap waren we begonnen.

  2. <8 weken

  3. 8 tot 12 weken

  4. 12 tot 16 weken

  5. 16 tot 20 weken

  6. 20 tot 24 weken

  7. 24 tot 28 weken

  8. 28 tot 32 weken

  9. 32 tot 36 weken

  10. > 36 weken

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Jummymummy

    Jummymummy Bekend lid

    2 jul 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag me af wat nou als een redelijke termijn word gezien om aan het kamertje te beginnen. Wij willen sowieso snel beginnen omdat de kans dat ik op bed kom te liggen erg groot is. Maar wat is nou een beetje normaal kwa termijn?
     
  2. Joyyke85

    Joyyke85 Bekend lid

    18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Meestal rond het 2e trimester. Als je je wat beter voelt en energie hebt. Ik zou iig wachten tot na de medische echo met 20 weken, je weet het maar nooit maar dat is mijn mening. Ikzelf ben vandaag begonnen met latexen:)
     
  3. mammalies

    mammalies Actief lid

    4 mei 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na de 20-weken echo idd... Nu kan ik niet goed uit de voeten, en ik heb een oud bedje wat geschuurd moest wworden, dat heb ik eerder gedaan, ik was bang dat het me anders niet zou lukken, blij dat het gedaan was! Vorige week is er behangen en nu ben ik langzaamaan aan het inrichten. Ik ben nu 26 weken...
     
  4. LoveLaughLive

    LoveLaughLive Bekend lid

    3 aug 2014
    573
    139
    43
    Vrouw
    zuid-limburg
    Kamertje al besteld rond 18 weken zwangerschap ivm levertijd.
    Verven en het vloertje met 22 weken afgemaakt.
    De meubeltjes zijn gister geleverd en opgezet geworden met precies 24 weken. Nu alleen nog decoreren.
     
  5. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Kamer besteld met 16 weken. Begonnen met 20 weken, na de echo. Kamertje was helemaal af met 30 weken.
     
  6. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben rond de 26 weken begonnen
     
  7. beertje86

    beertje86 Actief lid

    5 mei 2014
    188
    0
    0
    NULL
    Meerkerk
    Kamertje van mijn keuze op marktplaats gevonden rond 16 weken.
    Net voor we hem gingen halen geverfd en vloer gelegd.
    Na de 20 weken echo inrichting aangeschaft.
     
  8. Toeteke

    Toeteke Fanatiek lid

    15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Wij gaan dit weekend behangen en verven, ik ben dan 22 weken. Vorig weekend hebben we het behang gehaald en alle verf enzo.

    We hebben wel de kamer helemaal leeggeruimd en schoongemaakt, telt dat ook onder beginnen met de kamer? ;)

    De meubels komen beetje bij beetje, omdat er erfstukken tussen zitten. De kledingkast komt dit weekend al (die is nieuw en besteld), de commode en de wieg komen waarschijnlijk rond december. Na dit weekend gaan we wel al starten met decoreren en zover inrichten, zodat we dan echt alleen nog maar de commode en de wieg erin hoeven te zetten.
     
  9. Suusvw

    Suusvw Actief lid

    13 jun 2014
    163
    0
    0
    Wij krijgen de sleutel van ons nieuwe huis pas als ik 34 weken ben.. Dus dan kan ik pas beginnen helaas. Ons kleine appartementje staat nu wel volgebouwd met allemaal babyspullen en we hebben het ledikantje en de commode bij mijn schoonouders gestald haha. Dus we hebben bijna heel de inboedel, alleen de kamer nog niet :)
     
  10. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    in mn hoofd is hij klaar.... Alleen kan ik pas gaan kopen als de zolder af is... Meubels van ikea dus geen levertijd
     
  11. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Deze keer al begonnen met schilderen ed voordat ik wist dat ik zwanger was ivm het plaatsen van een nieuw dakraam. Die kamer was nog niks aan gedaan en toen we besloten hadden dat het toch een heel nieuw raam moest worden ipv alleen het glas ook maar besloten om gelijk te schilderen en de vloer te doen.
    We gaan eind november/ begin december de meubeltjes kopen bij ikea en verder zien we wel. Ligt ook een beetje aan mn bekken. Heb de vorige 2x bi gehad en toen kon im met 28weken niks meer en toen baalde ik heel erg dat nog niey alles klaar was. Nu even kijken hoe het loopt, maar voor de 30 weken wil ik wel helemaal klaar zijn.
     
  12. Emily27

    Emily27 Fanatiek lid

    14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Bij mijn dochter hadden we ergens rond de 24 weken het merendeel van de grote dingen (vloer, meubels) wel klaar, geloof ik. Gordijntjes kwamen iets daarna, en kleine inrichtingsdingen nog weer daarna. Weet het niet precies meer, maar wel dat we toen ruim op tijd klaar waren, met 30 weken ofzo?

    Nu is de babykamer nog steeds mijn dochter's kamer, en gaat zij straks over naar een andere kamer. Dat vereiste dat die andere kamer eerst leeg moest, het was onze werkkamer. Werkkamer moest dus naar zolder, maar daarvoor moest zolder weer eerst opgeruimd en leger worden.
    Nu is de zolder klaar en de toekomstige peuterkamer van mijn dochter leeg. Aanstaande vrijdag komt daar de nieuwe vloer erin, dan bijna 24 weken. Daarna eens naar de Ikea voor meubeltjes en verder inrichting. Als dát dan klaar is kunnen we haar ergens in november overdoen naar haar nieuwe kamer, en komt de babykamer vrij om daarmee wat te doen. Maar daar gaat niet veel mee hoeven te gebeuren, eigenlijk alleen het weer even in 'babystand' zetten, schoonmaken, leeghalen, opnieuw vullen met babyspullen, en wat decoratie om het meer een jongenskamer te maken. Zal wel zo tegen kerst zijn eer we daar klaar mee zijn, dus ik vermoed met ongeveer 8 maanden zwangerschap uiteindelijk ;)
     
  13. Dyson

    Dyson Fanatiek lid

    8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Nog niks gedaan. Heb nog niet eens een offerte van de aannemer (moet 1 kamer in 2 gaan verdelen). Dan moet hij nog beginnen, dan wij nog behangen, vloer leggen, kozijn schilderen en dan nog iets met meubeltjes.
    Het is vast af voor onze knul komt, hoop ik....
     
  14. wondertjenr3

    wondertjenr3 Fanatiek lid

    26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Hier gaan we na de 20 wkn echo rustig aan beginnen.
     
  15. Gigii

    Gigii Actief lid

    18 apr 2014
    416
    272
    63
    We gaan ong over 2 weekjes beginnen. Dan ben ik 25 weekjes :)
     
  16. Annabel274

    Annabel274 Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    hier moest veel gebeuren, en aangezien ik liever vroeg begin en de laatste weken zit, zijn we met 10 weken begonnen. nu dus al 21 weken bezig om 2 kamers te maken. kozijnen schuren, lakken enz, plaffonds, vrijdag komt het zeil in de kamertjes (dochter heeft dus ook een nieuwe kamer. vandaar dat wr zo vroeg begonnen zijn.)
    zal blij zijn als alle troep uit huis is, en we weer op de bovenverdieping kunnen lopen
     
  17. gusto

    gusto Niet meer actief

    Na de 20 weken echo inderdaad. Tuurlijk kan er altijd iets mis gaan maar ik wilde toch eerst weten of alles goed was.

    Bij de tweede pas begonnen rond de 37 weken :D
     
  18. cathymoon

    cathymoon Actief lid

    7 apr 2014
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen we dit huis kochten in 2006 hebben we gelijk een kinderkamer behangen. ze kwam pas in 2011... de meubels stonden er ook al wel in maar dan in een juniorkamer opstelling en dat hebben we pas 10 weken van tevoren omgezet naar baby opstelling.
    Bij de tweede hebben we de kamer een nieuw behangetje gegeven en ook nieuwe, tweedehandse meubels erin gezet voor de 20 weken.
     
  19. Aiseria

    Aiseria Bekend lid

    22 jul 2014
    876
    3
    16
    Ik wil ergens na week 20 wel graag beginnen met de kamer inrichten, voor die tijd moeten wij helaas eerst de zolder opknappen.. zodat de spullen van de toekomstige kinderkamer daarheen kunnen. Waarschijnlijk wordt het wel ietsjes later dat ik écht aan de kinderkamer kan beginnen, maar dromen welke meubeltjes ik wil lukt al goed :)
     
  20. LieseLeentje

    LieseLeentje VIP lid

    18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wij kregen een kamertje goedkoop aangeboden en hebben die genomen toen we nog net geen 16 weken zwanger waren. Na de geslachtsbepaling met 17 weken begonnen met verven. Maar rustig aan gedaan.

    Ik heb dus maar gestemd op tussen de 16 en 20 weken.
     

Deel Deze Pagina