Ze zijn gierig hier hoor Zelfs als de baas betaald komt de helft al niet omdat ze geen zin hebben hem na werktijd te zien
Hahaha Maar nu weten ze het van te voren dus meestal zullen ze dan wel opletten Ach ja aan de andere kant, ze verdienen allemaal goed zoals ik begreep. Je moet iets voor je collegas over hebben
hahaha, grappig. Dat is hier wel anders. Maar wij zijn niet met zoveel en de baas betaald toch altijd wel
@Rachel, gierig? je woont op 20 km afstand van mij dus die instelling ken ik maar al te goed hier in de omgeving. @Devil, vaak wordt het feestvarken op initiatief van de aanwezigen toch wel vrij gehouden hoor. Vooral met hun salaris moet dat geen probleem zijn. Verder hebben ze een beroep waarin je sociale vaardigheden hoog in het vaandel zouden moeten staan dus ze komen er nooit mee weg als ze hem laten betalen.
Zo heb ik eens gehad dat ik mijn eigen afscheidsdiner moest organiseren. Dat mocht dan nog wel op kosten van de zaak, maar als ik het zo graag wilde....... Regel maar Was zo bizar. Voordeel was wel dat ik dus zelf kon uitkiezen waar we naartoe gingen (eindelijk eens wat anders dan die eeuwige chinees, haha) en dus ook kon zorgen voor onwijs lekker eten Maar 't was er zeker 1 om te onthouden.
Bij ons wordt dat ook niet betaald hoor. Ik kan ook wel begrijpen dat de baas niet betaald voor een gezellig etentje om afscheid te nemen van iemand. Dat vraagt je baas toch niet van je (want dan vind ik een ander verhaal)? Dat willen de collega's zelf doen, dan mogen ze ook zelf de kosten dokken. Als dat bij ons toegestaan werd, zou mijn werkgever echt bakken met geld kwijt zijn (groot bedrijf, dus iedere maand stop er wel een club). Ik zie dat liever ieder jaar in mijn salarisverhoging eigenlijk
ik zou dan echt een 10 sterren restaurant doen waar de koffie 40 euro per kopje kost, compleet met overnachting, ontbijt en massagesalon.
er staat toch dat het normaal wel betaald werd door de organisatie... dan vind ik het vreemd dat je het nu zelf moet betalen...
En een bedrijf mag niet van beleid veranderen dan? Als je op kosten bespaart, is dat echt het eerste waar je naar kijkt. Ik wilde alleen maar aangeven dat het mij niet raar of onterecht in de oren klinkt ...
dat zeg ik toch ook helemaal niet? Alleen maar dat ik het best naadje zou vinden als ik mn eigen feestje zou moeten betalen.
no worries Ik neem aan dat als je uitgenodigd wordt voor een afscheidsetentje, dat je (ex) collega's je wel vrijhouden ... als dat niet zo is, dan weet je ook hoe je ex collega's over je dachten Bij ons wordt de vertrekkende partij wel vrijgehouden. Vind ik ook niet meer dan normaal dan ....
Ter kennisgeving; Indien u een diner wenst te nuttigen zal dit voor eigen rekening geschieden. Indien u een diner wenst te nuttigen neemt u er dan alstublieft kennis van dat dit op eigen kosten zal geschieden.
ja maar dat is ook raar voor een afscheidsetentje.. alsof het afscheid nemen en het etentje apart van elkaar is.
was alleen een stukje om onderaan de uitnodiging te zetten. uit de rest van de uitnodiging zal toch zeker wel op te maken zijn dat het afscheid en het diner samenvallen? wellicht wijzigen in: Indien u HET diner blablabla Indien u ook gebruik wenst te maken van het diner blablabla je moet dit zien als hetzelfde als onderop de uitnodiging de enveloppe-tip. ik zou het toch zeker zakelijk houden!
Inmiddels ben ik weer thuis, ik heb nog geen reacties op de mail gekregen dus ik ben benieuwd dinsdag. Handig dat ik jullie hulp even kon inroepen.
als je er nou gewoon bij zet: NB: neem je portomonnee mee want niet alles wordt betaald met emotie dan is dat duidelijk toch voor psychologen