Hoe foto's mooi inplakken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nati, 15 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nati

Nati Niet meer actief

Ik heb een doosje met gedeeltelijk hele oude (familie-) foto's en wil daar graag een mooi album van maken, echt zo'n ouderwetse.
    Maar ik zit dus elke keer met het inplakken van de foto's, het wordt gewoon nooit echt mooi of laat snel weer los bij het omslaan van de pagina's.
    Om die reden wil ik mijn trouwalbum ook opnieuw maken.

Wie heeft dé tip om foto's strak en duurzaam in te plakken in een mooi album?

2. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Dubbelzijdig tape in de hoekjes? :)

3. Nati

Nati Niet meer actief

Heb ik ook weleens geprobeerd, maar ook dat liet los en als ik het alleen in de hoekjes doe zitten de foto's niet strak ingeplakt.

Heeft iemand enig idee met wat voor soort lijm fotografen hun albums maken? Is dat een soort spuitlijm of zo?

4. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Dubbelzijdig hobby tape. Is net zo dun als plakband maar super stevig! Zeker weten dat dat niet los laat. Ik heb een mega rol van mn schoonmoeder gehad, durf dus niet te zeggen waar je dat kan krijgen...

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik ga binnenkort ook beginnen met een fotoalbum en had hetzelfde probleem dus ik heb speciale fotolijm gekocht bij een fotospeciaalzaak. Weet dus nog niet of het goed werkt :D

6. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik koop zelf altijd fotolijm van de Hema. Gebruik ik ook voor het plakken van dun papier etc. Ik weet niet of je dat strak genoeg vind. Ik ben er wel tevreden over.

7. 2jees

2jees Niet meer actief

Dubbelzijdige plakkers gebruik ik alleen van Henzo. De rest vind ik ook niks.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    fotolijm van de hema en het zit echt al jaren goed vast geplakt.

9. Nati

Nati Niet meer actief

Ik ga morgen eens naar de Hema voor fotolijm.
    Bedankt!

10. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ikzelf gebruik fotolijm van de Action :)

Deel Deze Pagina