Mijn zoon is nu 5 weken. De eerste week was hij een mOdel baby. Maar vanaf de tweede week gaat het steeds slechter.. Hij is erg ontevreden en onrustig. Slaapt niet alleen op mijn arm of in de kinderwagen.. Hij wil ook nog wel is in slaap vallen na de borstvoeding als ik die liggend op bed geef.. Dan ligt hij dus op zijn zij. Hij heeft vaak de hik, wil de hele dag aan de borst, kreunt veel, maait met zijn arm en benen..hij laat veel harde winden en zijn poepluiers stinken super erg.. In het begin was het nog zacht en mosterdkleurig maar nu is het dikke plakpoep.. Ook ruikt zijn urine heel sterk terwijl hij wel genoeg plast.. Hij groeit wel goed geboortegewicht was 3320 afgevallen naar 3020 en nu met 5 weken 4600gr. Ik heb vroeger ook kma gehad dus hij heeft wel een iets hogere kans hierop toch?
Hier ook een kind met KMA. Ik merkte ook pas na de kraamweek dat zij klachten had. De symptomen hier waren: Heel onrustig, weinig slapen, heel erg veel spugen (hele golven), rare ontlasting. Ik ben daarna op dieet gegaan. In eerste instantie heb ik alleen de echte melkproducten weggelaten, maar dat had geen effect. Toen heb ik het rigoureuzer aangepakt. Ik heb alles waar ook naar een spoortje van melk, ei of soja in zat laten staan. En warempel... Ik had echt heel snel een ander kind! Toen nog een keer geprovoceerd en gelijk begon ze weer te spugen. Dat was duidelijk KMA. Bij borstvoeding en KMA kan je dit alleen uitsluiten door een tijdje op dieet te gaan. In de bv peiler staat een oud topic bomvol info. Je kan uiteraard ook even naar de HA gaan en een doorverwijzing vragen naar een bv vriendelijke diëtist. De kans dat je kind het heeft is inderdaad vergroot doordat jij het ook als baby had.