Hallo meiden, Onze twins zijn bijna 6 maanden. Kun je vanaf 6 maanden dan direct beginnen met nutrilon 2? En is nutrilon 2 weleens ergens in de aanbieding? Zoja waar zijn die dan in de reclame? Groetjes minniemouse.
Volgens mij mogen ze gewoon vanaf 6 maanden nutrilon 2 hebben (tenzij het natuurlijk kindjes zijn die veelste vroeg geboren zijn daar moet je wel even bij gaan tellen zeg maar). Nutrilon 1 is nooit in de aanbieding maar 2 en 3 regelmatig,vaak bij etos e.d.
Ze zijn inderdaad te vroeg geboren bijna 7 weken. We hebben ook gewacht met fruit en dergelijke. Ze hebben eergister hun eerste fruitje gehad.
Dan zou ik persoonlijk even wachten tot ze een maandje of 8 zijn,hoeft natuurlijk niet precies op de dag of op 1 week. Ook omdat ze nu een verandering in eten krijgen (het fruithapje) en dat kan even wat veranderingen in de darmen geven en dat ze daardoor even iets anders reageren qua ontlasting e.d. zelf zou ik daar wel voorzichtig mee zijn al zal dat qua het zelfde merk kunstvoeding niet veel verschillen gok ik maar omdat ze te vroeg geboren zijn zou ik het wel even uitstellen.
Hier 2 mannen die 5 weken te vroeg geboren zijn. Hier zijn de mannen wel met 6 maanden al over gegaan op aanraden van het CB en de kinderarts. Wel langzaam overgestapt dus eerst van de 6 schepjes 1 schepje nummer 2 en dat langzaam opgebouwd tot ze helemaal over waren, ging super!!! Hier hebben ze overigens op etos eigen merk gezeten. Eerst begonnen met Nenatal, toen nutrilon 1 maar dit werd me toch een te dure aangelegenheid dus overgestapt naar Etos...
Wij hebben eerst een dagje gemengd. Maar wij zijn van nutrilon omneo 1 naar etos standaard 2 gegaan. Ik wilde hem er even aan laten wennen. Nutrilon is volgens mij wel eens in de aanbieding, maar eigen merk is veel goedkoper..! En alle voeding in NL is goedgekeurd en in principe hetzelfde. Maar als je kindjes zo vroeg geboren zijn zou ik ook eventjes wachten nog.