Hoe ga ik bij mijn man weg

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Kwekijzer, 16 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ja, het loopt al langer hoor. Ik heb al eerder aan de bel getrokken, ook wel voor mezelf. Of dit iets gaat toevoegen is afwachten, ik heb er op zich wel vertrouwen in. Het is ook moeilijk om aan te zien en niet alleen om hem, maar ook om mezelf. Tijdje terug zouden we een keertje uit eten. Oppas geregeld enz. Hij had die hele week al tot in het late uurtje gewerkt (zijn dienst) Maar achteraf blijkt het dus zo te zijn dat hij best eerder zijn laatste rondes op het bedrijf had kunnen lopen. En het is ook niet zo dat als hij merkt dat hij over zijn grens heen gaat hij zijn 'maat' vraagt om het een avondje over te nemen ofzo, blijkbaar kan dat niet. Hij heeft het gewoon in zijn broek gedaan van oververmoeidheid, vlak voor hij thuis kwam die avond, dus ik had de oppas hier ook al op de stoep staan. Sorry voor het onsmakelijke detail hoor, maakt op mij best veel indruk allemaal. Daar zit denk ik ook het punt een beetje, ik kan er niet rustig genoeg onder blijven, schiet hiervan in paniek.

Met Veerle gaat het gewoon goed hoor, ze merkt er gelukkig nog niet veel van, ik hoop ook dat we het voor kunnen zijn dat ze dit gaat merken...

"Hallo Jumbo"

2. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

haha dat vingertje!

nou heel veel sterkte met alles wat komen gaat. hopelijk komt er snel een oplossing of in ieder geval verbetering.

3. Kwekijzer

Hans gaat stoppen met de boerderij. Wat een situatie is dit, 10 jaar lang is hij door eigen familie behandeld als een goedkope knecht en na 10 jaar krijgt hij een vrouw en een kind(eren) en zeggen ze 'we vinden je niet toegewijd genoeg, dus een huis bij in de maatschap zien we niet zitten'. Terwijl de maatschap dat dubbel en dwars kan dragen en hij 10 jaar nog nooit een inkomen uit het bedrijf heeft gehaald en nog nooit iets voor zichzelf gevraagd heeft. Hij heeft 10 jaar, 7 dagen in de week van smorgens 6 tot savonds 20:00 of nog later gewerkt. Wat kunnen mensen toch gruwelijk achterbaks zijn.

En niet dat ik het goed vind of zo hoor, dat hij nooit iets heeft gevraagd voor zichzelf. Daar is het oa ook fout gegaan, maar het is hem ook niet gegund.

4. Kwekijzer

past hier eigenlijk niet meer dit topic...

5. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Dat is wel heel raar ja, dat ze hem zo laten vallen. Maar wat is een maatschap precies?.

6. Kwekijzer

Ja, hele saaie kost: Rechtsvorm kiezen voor uw onderneming: eenmanszaak, firma, maatschap, BV, stichting

Keuze rechtsvorm
    Ondernemers moeten voor hun onderneming een bepaalde rechtsvorm kiezen. In de praktijk zal het gaan om de volgende rechtsvormen:
    - eenmanszaak
    - vennootschap onder firma (waaronder de man/vrouw firma en de commanditaire vennootschap)
    - maatschap
    - BV (besloten vennootschap)
    - stichting
    Kijk op de pagina soorten rechtsvormen voor meer informatie. Verder bestaan er ook nog de NV (naamloze vennootschap) en de coöperatieve vereniging (de coöperatie), maar deze zijn voor vrije beroepers minder interessant. Belangrijke overwegingen bij uw keuze zijn:
    Met wie gaat u een onderneming voeren?
    Gaat u alleen een onderneming voeren, dan kunt u voor een eenmanszaak of een BV kiezen. Voert u de onderneming met anderen, dan kunt u kiezen voor een firma, maatschap of BV. Als u met uw partner een onderneming drijft, kunt u ook kiezen voor een bijzondere variant op de firma: de man/vrouw-firma. De stichting wordt relatief weinig gebruikt.
    Wat wordt uw geschatte winst?
    Bij lagere winsten (globaal onder de € 150.000), is een eenmanszaak/ firma/maatschap in fiscaal opzicht meestal interessanter dan een BV. De eerste hebben namelijk recht op een aantal belangrijke aftrekposten die de belastingdruk zeker in de eerste jaren aanmerkelijk kunnen verminderen. De BV is fiscaal minder aantrekkelijk geworden, maar door specifieke regelingen voor de directeur-grootaandeelhouder (dga) kan de BV nog steeds een overweging zijn.
    Loopt u een groot aansprakelijkheidsrisico?
    In sommige beroepsgroepen is er sprake van een hoog aansprakelijkheids-risico. De BV is het meest geschikt om de aansprakelijkheid voor zakelijke schulden te beperken. Gaat de BV failliet, dan zijn de aandeelhouders volgens de wettelijke bepalingen niet aansprakelijk voor de schulden van de BV. Zij zetten in beginsel alleen hun aandelenkapitaal en hun eventuele vorderingen op de BV op het spel (en sinds 2007 onder omstandigheden ook de pensioenvoorziening). Bij onbehoorlijk bestuur wordt overigens door de BV heengekeken en kan de directeur-aandeelhouder toch aansprakelijk worden gesteld.

7. AnneThamar

Jee das knap lullig ja. Veranderd dat iets voor jullie?

8. Kwekijzer

Het veranderd eigenlijk alles. Wat nu spannend is hoe Hans uitgekocht gaat worden, want hij heeft wel een groot aandeel in het bedrijf, dat is voor de helft ongeveer van hem. De maatschap moet dat wel kunnen trekken, anders kan er een bordje 'te koop' in de tuin en zijn we allemaal verliezers. Dus waarschijnlijk moeten we daarop wel bij gaan geven zodat zijn oom dat op kan hoesten.

Voor ons betekend dat een hele verandering, alleen zal dat niet van vandaag op morgen zijn. Hans moet nu een baan gaan zoeken. Hij heeft op zich voldoende vooropleiding dus ik denk wel dat hij iets zal vinden wat hij wel ziet zitten en ook nog normaal betaald. Als dat eenmaal zo ver is, dan krijgt hij vakantiedagen, net als iedereen, dan krijgt hij vakantiegeld, net als iedereen, dan kunnen we misschien wel eens een weekje weg samen. Dan hebben we misschien wel ieder weekend samen. Dan is hij op normalere tijden aan het werk. Zelfs al zou hij heel onregelmatig gaan werken, dan nog blijf je rechten houden. Zo is het gewoon geregeld in dit land. Hij wil niet meer voor zichzelf verder, heeft geen zin meer in dat gezeik. Hij heeft 20 jaar in 10 jaar gewerkt en is nog net niet echt versleten (en dat overdrijf ik echt niet...).

Dus het veranderd heel veel. Hij wil zoveel uit het bedrijf zien dat hij er een huis 'vrij' van heeft en dat zou mooi zijn voor ons.

Voor mij is het een enorme opluchting, zeker als hij straks echt een baan heeft. Kan wat mij betreft niet snel genoeg meer gaan... Maar ik vind het wel zuur voor hem, het was wel zijn droom. Ik vind mensen soms echt heel ingewikkeld, ik kan gewoon niet begrijpen dat je zo met elkaar om gaat. Maar goed, moet ik misschien ook niet willen.

9. AnneThamar

Nou zo wordt iets negatiefs misschien wel iets positiefs. Denk je at hij persoonlijk ook veranderd? Omdat je schreef dat hij over zich heen laat lopen?

10. Kwekijzer

Dat zal altijd wel een zwakke kant blijven denk ik. Maar het scheelt wel dat er niet meer zo hard getrokken zal worden aan hem. Hij zal er wel aan moeten blijven werken. Dat gesprek is wel de druppel geweest voor hem, dus niet alleen voor mij en daar ben ik blij mee. De avond voordat ik dit topic opende was er hier een gesprek tussen zijn maat/oom, zijn vrouw en Hans en mij. Ik had na die avond er zo ontzettend genoeg van hoe de zaken hier liepen dat ik de hoop een beetje had opgegeven dat Hans hier ooit nog een draai aan zou gaan geven. Dat is dan nu toch nog mee gevallen...

11. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Sneu voor je man. Maar jemig wat gaat er voor jou en Veerle een wereld open.
    Een papa/man die eindelijk wat meer tijd kan doorbrengen met zijn gezin. Zal voor hem ook wel een positieve omslag zijn uiteindelijk.

12. Kwekijzer

Ja..dat is zeker zo. Ik ben alleen vreselijk ongeduldig, ik zou het liefste zien dat gisteren alles al veranderd was. Niet slim van mij, ik moet me echt even koest houden nu. Wel fijn dat ik hier even mijn verhaal kwijt kon en dat er normale reacties op zijn gekomen:D:)

13. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Kwekijzer. ik heb hier ook zo'n soft ei van een man! aan 1 kant zijn super kwaliteit. aan de andere kant zijn zwakheid. maar je zal zien dat als hij op een werk komt waar hij wordt gewaardeerd en mensen zien hoe waardevol zijn inzet is hij zal groeien! en ook meer ruggegraat zal krijgen (dat gebeurd hier ook.) helaas is het alleen zo dat bij een klus waar dingen anders lopen hij zich ook wel weer snel de grond in laat boren ;) maar t geeft hoop dat hij ook zelfvertrouwen krijgt van goed werk en dan ook minder over zich heen laat lopen.

en wat de toekomst brengt! dat zie je wel! komt vast goed. succes ermee.

14. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Fijn als hij w.s meer vrije tijd gaat krijgen en als jullie uiteindelijk in een gezelliger huis kunnen wonen. Soms kan iets negatiefs(voor je man dan, uit de maatschap)toch een verassende positieve verandering opleveren, dat hoop ik voor jullie. Fijn dat je toch weer iets opgewekter lijkt nu.

Deel Deze Pagina