Ik ben zo beledigd... moet gewoon even spuien.. Ik heb 4 kinderen waarvan 1 op school, ben zelf altijd thuis met de kinderen dus heb zelden oppas nodig. Maar vandaag moest ik met mijn dochter van 2 naar het ziekenhuis, mijn moeder had gisteren voorgesteld dat ik dan haar tweelingbroertje en mijn dochter van bijna 4 naar mijn vader kon brengen. Mijn vader zit thuis en heeft voor de rest niks te doen. Anders had mijn moeder het gedaan maar die moest zelf werken. Ik vanochtend dus de kinderen afgezet, mijn zoontje loopt al de gang in en zegt mijn vader 'ik ga niet op hem passen hoor dat zie ik echt niet zitten'.. okay dacht ik helemaal verbouwereerd. Die is veel te druk en *** is rustig dus daar heb ik geen probleem mee. Ik heb mijn zoontje weer in de wagen gezet en ben gauw doorgegaan, ik was al aan de late kant. Ik kon wel janken op dat moment moet ik zeggen. Ik had geen autostoel omdat die bij mijn man in de auto stond, dus mijn man gebeld en er lag nog een autostoel van de oudere kids. Ik zonder buggy naar de afspraak, mijn zoontje loopt telkens weg en krijsde in het ziekenhuis omdat hij daar door ervaringen angstig van is geworden... Toen ik mijn dochter opgehaald heb zei mijn vader dat hij wel op de meiden wil passen omdat die heel makkelijk en rustig zijn maar op mijn zoontje misschien over een paar jaar. Hij houdt niet van drukke kinderen. Hij is een boef ... dat klopt ook wel dat hij een boefje is, maar ik ben wel beledigd dat de andere wel mogen komen maar hij niet. Heb ik ook gezegd, en dat hij het ook niet leuk zou vinden als iemand dat bij zijn kinderen zou doen, het is wel mijn zoontje. Mijn opa en oma deden hetzelfde en daar waren mijn ouders ook altijd boos over. Ik zei ook dat het zijn goed recht is, hij heeft natuurlijk geen enkele verplichting. En hij is eerlijk geweest, maar dat ik wel een andere oppas voor noodgevallen ga zoeken voor hem. Maar ik zal mijn andere kinderen nu ook nooit meer brengen om even op te passen. Ik reageer nu best wel heftig hoor, maar dit kwam echt rouw op mijn dak en het doet me gewoon wel zeer. Als mijn ouders hulp nodig hebben staan wij ook altijd voor hun klaar en ze weten dat ik alleen in noodgevallen beroep op ze doe. Had liever gehad dat hij vantevoren eerlijk was geweest dan wist ik waar ik aan toe was en had ik er geen één gebracht. Wat vinden jullie hiervan?
Of alles of niks, geen uitzonderingen! Ik zou mijn andere kinderen ook nooit meer bij hem laten, dan maar helemaal niet oppassen.
Ik snap dat je boos en teleurgesteld bent. Ik zou hetzelfde hebben, je stond nu voor het blok en dat is niet eerlijk. Dan had hij beter vanmorgen kunnen bellen dan had je er rekening mee kunnen houden.
Dat je zoontje druk is dat kan, maar ik vind dit echt heel erg kwetsend van hem om jouw zoontje zo af te wijsen. Ik zou ze daarom ook nooit meer als oppas inschakelen. Je kunt toch niet zeggen, nee doe die maar niet, neem die maar weer mee hoor? Het arme mannetje zeg Ik was ook in tranen uitgebarsten denk ik
Hij had het wel eerder mogen zeggen ja en in nood vind ik het niet netjes. Toch wil mijn vader ook niet op mijn jongste passen, dus is ook gek druk en niet omdat hij bang is dat hij moe wordt, maar omdat hij bang is dat er wat gebeurd. Massieve is het bij jouw vader ook wel zoiets?
Ik heb mijn moeder al gesproken en ze was ook verbaasd zei ze. Ik had anders gisteren moeten zeggen dat ik mijn zoontje ook wou brengen, maar ik had gezegd dan breng ik er 2 niet wetende dat het een issue was dat ik mijn zoontje zou brengen. Anders had ik het natuurlijk niet gedaan.
ik zou echt boos zijn. alle kinderen zijn gelijk. een beetje sneu voor je zoon. hoop dat hij het nog niet begrijpt. en hij had het ook wel eerder kunnen zeggen had jij nog iets anders kunnen regelen.
Ik zou me ook beledigd voelen. Hij wijst op dat moment wel mijn kind af. Sneu voor je zoontje. Hij is nu misschien nog te jong om het te begrijpen maar als hij ouder is? Had je moeder het trouwens met je vader besproken over oppassen?
Mn ouders zeggen zelf altijd dat ik beroep op hun kan doen om op te passen, dus vandaar dat het mij zo verbaasde. Ik zal nooit iemand mijn kinderen opdringen, ik vind het al heel moeilijk om hulp te vragen. Heb wel gezegd tegen mijn ma dat ik het nooit meer zal vragen. Mn moeder weet ook niet goed wat ze er op moet zeggen, ze snapt mij geloof ik wel. Ze zegt ja dat zijn mannen hé.. het moet allemaal makkelijk gaan en niet te moeilijk.
Ik vind dat je het nog goed hebt opgelost - ik zou namelijk compleet uit mijn plaat zijn gegaan. Daar ben ik heel eerlijk in. Ik hou niet van onderscheid en al helemaal niet bij mijn eigen kroost. Mij zagen ze verder niet meer Maar ik kan extreem koppig zijn, dus of je daar nou veel aan hebt... denk van niet. Je vader deed onwijs l*llig!
Wat een vervelende situatie! Belachelijk dat je vader zo reageerde, jeetje. "Doe me die en die maar, maar op die ene ga ik echt niet oppassen, neem maar weer mee". Bizar! Heel vervelend voor je zoontje! Mannen zijn wel anders, dat smoesje probeert mijn moeder ook wel eens als mijn vader op zijn telefoon een of ander achterlijk spelletje is aan het doen terwijl mijn zoontje contact met hem probeert te maken, maar ik ben daar dus ook niet van gediend. Die domme telefoon is belangrijker dan mijn kind? Nou echt niet dat je hem dan mag knuffelen/spelen als t je uitkomt. Daar gaat hij dus ook nooit heen als mijn vader alleen is, no way. Ik vind t een bullshit excuus dat ze anders zijn, maargoed blijkbaar is t wel zo (concluderend uit jouw en mijn eigen verhaal )
ojee ten eerste had je vader dit eerder kunnen melden (neem even aan dat hij ook al eerder wist dat hij zou oppassen) zodat jij de tijd had om vervanging te zoeken. Ten tweede vind ik het not done om verschil tussen je kleinkinderen te maken en daar zou ik ook boos over zijn. Ik zou naar een andere oppas op zoek gaan waar al je kinderen welkom zijn, want zelfs al zou hij overstag gaan en wel weer op hem willen oppassen zou ik toch nog bang zijn dat hij hem anders behandeld dan zijn zusjes
Vind dit zo zielig voor je zoontje!!! Heeft hij dit ook meegekregen? Mijn zoontje is ook van 2010, en als zijn opa zoiets tegen hem zou zeggen, zou hij echt heel erg verdrietig zijn. Pfff... Wat een reactie... Ik zou hem niet meer op laten passen. Ook niet op je 2 meisjes. Sterkte ermee! Ik vind het nogal wat..
Wooooooooow bij mij was het oppassen per direct klaar... Of allebei of niet. Wat sneu zou mijn vader niet moeten flikken dit
Ik zou ook echt beledigd Zijn en zelfs kwaad.. Ik zou ze ook echt niet meer ( voorlopig ook niet ) meer als oppas vragen ..
Mijn schoonouders willen ook liever alleen de oudste hebben maar zijn in nood altijd bereikbaar en passen dan gewoon op. Lijkt me inderdaad een rotgevoel als je dan zo behandeld word. De jongste heeft daar zelden geslapen snachts (geloof 1 a 2x) omdat ze dat gewoon niet aankunnen, ze zijn al oud en vinden 2 kinderen meteen zo heftig. De oudste is al erg zelfstandig en de jongste niet. Ik snap dat wel dus de jongste is daar overdag wel eens maar slaapt daar nooit terwijl de oudste daar regelmatig blijft logeren (ook zonder dat het "nodig" is) Ik heb daar geen moeite mee eigenlijk. Maar nogmaals kan me wel voorstellen dat als het op zo'n manier komt en op zo'n moment dat je het totaal niet kunt waarderen en vind je reactie dan ook niet echt overdreven eigenlijk. Je had ze nodig en ze staan niet voor je klaar, dat is jammer.
Kan me goed voorstellen hoe je je voelt. Zou het ook niet kunnen waarderen als het op zo'n manier tegen mij gezegd zou worden. Al heb ik nog geen kind...