Hoi allemaal, We willen graag ons 2e kindje gaan vernoemen net zoals we bij onze dochter gedaan hebben. Bij een meisje weten we de naam al. Maar bij een jongen komen we er niet uit. De roepnaam wordt waarschijnlijk Levi. En 2e naam vernoemen naar Dick. Mick, Rick en Patrick vinden we wel leuk maar klinkt naar mijn idee echt niet met Levi. Wel willen we graag een naam die er echt wel op lijkt, niet teveel vanaf wenden. Iemand nog een idee? Kunnen we nog iets anders dan Rick/Nick/Mick etc.?
Levi Diederik Levi Derk Levi Mick (dat vind ik de leukste van jouw drie opties, en klinkt best goed!) Levi Darren Mick (dan heb je die D nog ergens, die mis ik zelf bij Mick) Levi Dirk (moet je van houden, maar is wel de meest leuke die écht dichtbij Dick staat) Levi Dax Ik zou zelf Dirk doen (mijn opa heet officieel Dick maar noemt zich Dirk, dat is echt een soort verbastering van elkaar), alhoewel ik Mick en Dax ook wel leuk vind. Ik zou proberen die D er wel in te houden, dan is het voor de gene die vernoemd wordt ook te herleiden. Of echt Mick/Rick, maar dan ben je misschien wat beperkter. Dan moet je het wel echt zo schrijven dat het maar 1 letter verschilt. Ik vind het altijd wat verwarrend als je heeeel verbasterd vernoemd, bijvoorbeeld van Maria maak je Micha ofzo, zo van, beetje dezelfde letters... Dan is het niet echt een vernoeming!
Bedankt! Ja klopt Gentle, dat vind ik nou ook. Het moet niet verwarrend zijn maar er wel echt op lijken. Dirk zou hier wel heel goed kunnen omdat mn schoonvader officieel ook Dirk heet maar word dick genoemd. Maar dirk vinden we zo ontzettend oudbollig... Mick vinden we dan het mooist maar in combi met levi beetje raar klinken. Maar jullie vinden het wel kunnen?