Ik ben van plan om een petporte of sureflap kattenluik aan te schaffen voor mijn katten. Deze werken beide op chip en dat lijkt me ideaal! Heeft iemand ervaring met deze luiken? en welke bevelen jullie me aan?
Absoluut voor de Sureflap gaan!! Wij hebben eerst de Petporte gehad maar alleen maar problemen gehad met dat ding. Hij pakte de chips vaak niet goed waardoor de katten er niet altijd doorheen konden plus dat het systeem waarmee je alles moet instellen echt bagger is. Daarnaast heeft hij een uitstekend kapje wat zowel lelijk als onprakisch is. Wij hebben hem uiteindelijk een jaar lang in de deur gehad maar hem toen toch maar in de kliko gegooid door de vele problemen die we ermee hadden en het geprobeerd met een Sureflap. Wat een verademing was dat! Nooit een probleem mee gehad, kan veel minder stuk aan gaan (omdat hij geen kapje heeft en geen elektronisch bedieningssysteem) en doet het hier gewoon geweldig. Daarbij is de Sureflap ook nog eens goedkoper Succes!
Tja, en ik heb dan weer een negatief verhaal over de sureflap. Deze heeft het bij ons een jaar goed gedaan. Al was het wel iedere keer een strijd voor onze kat om zo in dat luikje te staan dat hij ook echt open ging. Na een jaar begon hij ineens batterijen te vreten, hij werkt om de haverklap gewoon niet. Vind het dus eigenijlk een onding... We zijn nu aan het sparen (in waardebonnen van de dierenwinkel) voor een petporte. De sureflap staat zo ingesteld dat het electronische gedeelte uitgeschakeld is en hij in feite functioneert als een doorsnee luikje. Ik weet dus niet of het iets uit maakt welke je neemt....
owjah... ff een aanvulling. Het eerste jaar echt geen problemen met de sureflap! Dus voor diegenen die er nu nog heel tevreden over zijn, kijk over een jaa maar weer....
Wij hebben nu bijna 2 jaar de Sureflap, en tot volle tevredenheid, vooral het feit dat er geen stekker in het stopcontact moet vind ik perfect! Katten gaan er makkelijk doorheen. Succes met beslissen!