oh fijn, ik zie dat je je keuze hebt gemaakt. Ik zou er ook wel gek van opkijken, peuters/kleuters op een feestje op dat tijdstip, maar ik zou er geen probleem van maken. Als zij zich ook dan nog weten te gedragen zijn ze van harte welkom (en anders neem ik aan dat hun ouders wel ingrijpen). Veel plezier op je feestje, en van harte gefeliciteerd met je diploma!
Whaha Bri voor juist dat gedragen ben ik erg bang, msschien dat ik er daarom wat moeite mee had. Paar weken terug heeft mijn neefje van 4 op de verjaardag van mijn oma allleen maar gegilt niemand die een normaal gesprek kon voeren en moeders zei er niks van. Heb er zelf wel wat van gezegd maar hij luisterde totaal niet naar me. En ben bang dat dit nu ook gaat gebeuren. Maarja dan had ik het van te voren aan moeten geven. En als het nu wel gebeurd dat hij weer constant gilt moet ik het op dat moment maar tegen de moedert zeggen.
Ik had het ook van tevoren even gecommuniceerd denk ik. Zeker tegen mensen waarvan ik weet dat ze dekids overal mee naar toe nemen. Dat het niet zou kunnen om de kids mee te nemen vanwege dat ze dan een keer later in bed liggen vind ik echt onzin. Ligt ook wel aan je kind denk ik. Het ene kind kan er heel goed tegen als ze later naar bed gaan een keer en het andere kind kan dat totaal niet. Mijn dochter gaat altijd op een normale tijd naar bed maar in de vakantie en het weekend mag ze wat later. In het weekend op vrijdag en zaterdag om 20 uur en in de vakantie meestal ook wel maar kan het ook weleens later zijn. Ze slaapt dan ook wat langer uit. Paar jaar terug toen ze nog geen 2 was waren we 3 weken in chili. Daar ging ze pas om 22 uur naar bed en sliep ze tot 10 uur. Ook geen probleem dus, gewoon klokje rond.
Wij nemen dochterlief ook altijd gewoon mee met feestjes.nals wij uitgenodigd worden gaan we er eigenlijk automatisch vanuit dat dochterlief ook welkom is. We nemen altijd haar eigen slaaptentje mee en leggen haar dan boven te slapen en leggen haar half slapend dan aan het einde van de avond/ ergens in de nacht in haar maxi cosi en gaan dan met zn allen weer naar huis. Tenzij dochterlief huilerig is, dan ga ik eerder met haar naar huis. Valt me op dat velen hier hun kids niet mee nemen. Brengen jullie jullie kindje(s) dan altijd naar opa en oma of naar anderen of krijgen jullie dan oppas aan huis? Of gaan jullie niet meer (samen) naar feestjes? Wij vinden een sociaal leven ook nog altijd heel belangrijk. Wij kiezen bewust voor zo minimaal mogelijk oppas en kiezen er voor om vaak samen (dus met kind) naar feestjes te gaan, dochterlief hebben we, denk ik, "lekker makkelijk" gemaakt op deze manier. Nog nooit rare blikken of opmerkingen er over gehad dat dochterlief meegaat. Maar ja, zij is ook nog geen jaar. Misschien veranderd het makkelijk zijn nog
ach ik zou het beste ervan maken... zet een badje op ofzo met wat bekers enzo dan vermaken ze zich prima denk ik dan... wat chips en drinken voor de kids... vind eigenlijk niet dat je het kan maken om je eigen familie te weigeren.... wij hadden hier gisteravond ook een tuinfeestje en mijn beste vriendin met kids van 8 en 6 waren er ook... mijn eigen kids van 4 en bijna 3 ook natuurlijk... mijn jongste lag er om 7 uur in was bekaf... maar onze oudste vond het zo gezellig en ging pas om 23.00 naar bed hoor.... de kids hebben zich prima vermaakt met elkaar en wij waren lekker aan de borrel met een muziekje erbij en lekker kletsen en gek doen.... moet kunnen toch? als dit niet jouwn bedoeling was had je dat beter wat eerder kunnen zeggen want nu word het knap lastig voor hun om nog oppas te zoeken.... ik zou zeggen laat t gaan en maak er een mooi feestje van!!!! enne gefeliciteerd trouwens met het behalen van je diploma! goed hoor!!
Wij nemen onze kinderen nooit mee naar feestjes die tot na hun bedtijd duren. Heb het ooit geprobeerd met zoonlief maar dat beviel niet. Hij viel gewoon niet in slaap en dus moest ik alsnog vroeg naar huis. En ik vind het niet fijn om slapende kinderen uit hun bedje te vissen, in een autostoel te zetten, thuis weer uit de auto te halen en dan naar bed brengen (4 trappen op, in ons geval). Wij regelen ofwel een logeerpartijtje bij opa en oma (en binnenkort bij tante en oom en neefjes), of een oppas bij ons thuis. Dat bevalt ons erg goed.
@mora dat is dan heerlijk! Als die van mij vanavond thuis zouden blijven weet ik zeker dat ze niet zullen slapen! De slaapkamers grenzen aan de tuin en alles is geleijkvloers dus ze horen alles. Ik maak er inderdaad gewoon het beste van! Wij nemen trouwens onze kids ook vaak genoeg mee naar gelegenheden, maar moet zeggen dat we dit wel vooraf bespreken.
oh hier stond de muziek ook hard hoor en dat kun je boven ook wel horen... maar die van ons als ze eenmaal slapen kan je naast hun bed staan stofzuigen... dus dat scheelt dan wel.... wij nemen onze kids eigenlijk nooit mee naar feestjes... als ze weer wat ouder zijn dan wel hoor... niet dat ze niet welkom zijn maar meer omdat ze het nog niet zo lang uithouden....
Zo denk ik er ook over. Logisch nadenken is het toch. Feestjes die om 20.30 uur beginnen zijn toch niet voor kleine kinderen... Maargoed zo denk ik...
Hahaha ideaal! Ze zijn bij mij gewoon te bijdehand, die willen niks missen! Hangen ze de hele tijd voor het raam te gluren wat er gebeurt. Was van de week ook zo toen we visite hadden en in de tuin zaten.Op zich wel een enorm grappig gezicht 2 nieuwschierige hoofdjes tussen de gordijnen.
ik zou het ze gewoon zeggen dat jullie kindjes er ook niet zijn en dit meer een feest is voor volwasse en dat je liever niet hebt ze de kinderen mee nemen moet toch kunnen en als ze dan boos worden is dat toch hun probleem je feest er niet door laten bederven geniet van jullie avond onwijs veel plezier
Het is jouw feestje en als jij daar geen kleine kindjes bij wilt, dat is natuurlijk jouw goed recht. Ik vind alleen wel dat je het van tevoren aan jouw broer en zus (iedereen) had moeten aangeven dat je er geen kleintjes bij wilt. Het is namelijk niet vanzelfsprekend dat IEDEREEN vind dat rond dat tijdstip geen kindjes erbij horen te zijn. Ik lees hier veel posts over ik vind niet dat kindjes zo laat....ik vind het vanzelfsprekend dat....het geldt niet voor iedereen. Zo neem ik mijn zoontje ook mee naar feestjes. Wij gaan er dan niet laat heen en als we zien dat hij moe begint te worden dan gaan we gewoon naar huis. Van dat keertje later slapen in het weekend gaat ie heus niet dood aan en hij vind het geweldig, maar ieder kindje gaat er anders mee om en ook ouders. Maar dat is mijn mening. Dus voortaan gewoon optijd aangeven is beter In ieder geval gefeliciteerd met jouw diploma en dat je maar een leuk feestje mag hebben.
nou ik neem m'n dochter ook mee hoor, slaapzak mee, fles mee enz... zou toch van de zotte zijn dat ik maar 1 x per 2 jaar op het feestje van mijn schoonvader kan zijn (die het altijd zeer grootst viert) omdat ik ze dan in haar bed ligt? Zij ligt ook prima in een vreemd bed en ik heb de volgende dag geen vervelender kind er van, ze is zoals ze altijd is.... en mensen triest noemen omdat die een andere keuze maken dan jou en er een andere visie op na houden......ja, dat is pas triest in TS haar geval, ja toch even melden de volgende keer je ziet maar weer dat sommige mensen het wel vanzelfsprekend vinden om hun kind mee te nemen
ja wij nemen onze dochter ook vaak mee, maar leggen haar boven te slapen net als jullie, ze is dan dus niet bij het feestje Ik ben er nl ook van dat onze dochter gewoon op tijd naar bed moet, feestje of geen feestje, doordeweeks of in het weekend vakantie of niet. Ik vind peuters daar gewoon veel te klein voor. Ik denk dat in geval van ts de kinderen er wel echt bijzijn te midden van het feest en snap dat ze daar niet op zit te wachten..
Mijn ouders namen mij altijd mee en op die feestjes waren ook altijd mijn neefjes en nichtjes van dezelfde leeftijd. Heb super mooie herinneringen aan die feestjes met de hele familie waarbij werd gedanst en gelachen. En wij mochten dan ook altijd laat opblijven!! Vet spannend! *dat laat opblijven leek natuurlijk maar zo, ik was nog jong dus dan is 8 uur ipv 7:30 al laat * Wij werden dan gewoon op bed gelegd daar en als we naar huis gingen sliep ik gewoon door. Hoop dat wij onze eventuele kinderen ook zo kunnen opvoeden! Maar TS: het is niet erg als je het niet wilt hoor. Helemaal niet, maar wel handig dat je het meldt van te voren... Vrienden aan ons wilden geen kinderen op hun bruiloft. Van tevoren gemeld en geen pro lemen mee gehad...
Precies zo ging het bij ons ook toen ik kind was. Volwassenen lekker feesten en dansen beneden en alle kids van mijn moeders vrienden kwamen mee en we gingen lekker buiten spelen of met zn allen op mijn kamer spelen enzo. Dat waren goeie tijden zeg!!
Ik ben ook gewoon gewend mijn kids mee te nemen hoor. tis toch weekend? liggen ze een keertje laat en? kunnen morgen toch weer uitslapen? en lekker relaxen? maar goed bij ons in de fam is t sowieso meer dat de kids gewoon mee gaan als er wat is..... dus ja... had het idd ff gemeld. zou t niet op prijs stellen als ik last minute hoorde dat t niet de bedoeling was. (als ik t van te voren had geweten dan had ik wel wat geregeld denk ik.)