Hoe ga ik het aanpakken?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door MamavanDane, 19 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Meiden,

Ik ben er al een tijd over nagedacht en ben nu toch echt tot de conclusie gekomen dat het beter is als m'n vriend en ik uit elkaar gaan.
    Alleen, hoe zeg/vertel je zoiets. Ik denk namelijk dat hij het niet zal accepteren en zal gaan zeggen dat ik een ander heb etc. etc.
    Dit is niet zo, maargoed. Ik wil gewoon dat hij weggaat, contact met zoontje zal er gewoon zijn enz. maar voor MIJ hoeft hij niet meer te komen.
    We hebben nu een relatie van 10 jaar maar voor mijn gevoel heb ik alles erin gestoken en heeft hij al die tijd maar een beetje half erbij gehangen.

Het zit namelijk zo:

Ik werk, hij is thuis.
    Dit hebben we zo afgesproken toen we erachter kwamen dat ik zwanger was en hij vlak daarvoor werkloos geworden is.
    Maar hij doet dus echt niks thuis, we hebben 2 honden.. nou als ik 's avonds om 11 uur thuis kom heeft hij hen niet eens eten gegeven terwijl dat wel gewoon klaarstond.
    Dane geeft hij een flesje/avondeten en brengt hem naar bed, maar als de vloer dan vies is omdat dane met zn flesje geknoeit heeft en er vervolgens doorheen heeft liggen rollen dan laat hij het voor wat het is.
    Hij ligt hele dagen op de bank te slapen, voert geen reet uit en blowt zo'n beetje de halve dag.:x
    Nou had hij het er een tijd terug over dat hij graag wilde gaan werken, nou ok..
    IK heb hem ingeschreven bij het UWV voor de hulp bij het zoeken van werk, IK heb namens hem gesolliciteerd voor postbezorger, oke dat doet hij nu dus..maar er ligt nu al post van 3 weken in m'n huis wat hij dus gewoon niet wil lopen, en afgelopen woensdag had hij een intake bij het ROC voor een avondopleiding met daarnaast werk. Nou meneer is dus gewoon niet gegaan, hij had geen zin:x.
    M'n zusje heeft dus 's middags zitten wachten want hij zou Dane naar haar toe brengen.. nou hij heeft niet eens afgebeld.

Alles wat thuis fout/verkeerd gaat heb ik gedaan, we kregen een brief van de woningbouw dat we achterstand hebben ( wist ik). Gaat hij gelijk zn moeder bellen dat ik elke keer huur niet betaal en dat ik van dat geld dingen voor mezelf koop;) Ja tuurlijk! Ik koop kleertjes voor Dane van MIJN salaris en voor mezelf heb ik 5 maanden geleden een spijkerbroek gekocht verder niks omdat het geld er gewoon niet voor is.

Ben van plan om hem vandaag te vertellen dat ik er klaar mee ben maar durf dus niet zo goed:). Weet wel zeker dat ik het wil want hier heb ik gewoon niks aan!

Het is een lang verhaal geworden, maar hoop dat jullie nu een beetje begrijpen in wat voor situatie ik momenteel zit.

2. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Meid, je moet maar zo denken. Wat is het beste voor jou en je kindje? Dit is geen goede vader! En als je er niks aan doet wordt het wellicht nog erger...
    Doe wat jij het beste vindt!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Oh, wat lastig..

Ik geloof niet dat dit de man en vader is, die je verwacht had in het begin. Of nog erger: het is eerder een extra balast dan een steun..

Ik denk ook dat je gewoon moet kiezen voor jezelf en je kleintje. Wat hij ook gaat zeggen. Dat zijn toch leugens? En als de mensen om je heen jullie kennen, weten ze dat vast ook wel.

Natuurlijk zal hij boos zijn. Hij is afhankelijk van jou, zonder jou mag hij weer terug naar mamsie.

Weet zijn moeder eigenlijk van de situatie. Dat hij weinig doet en blowt etc.

4. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Hij blowt als hij op jullie zoontje past??
    Dit vind ik schokkend. Het spijt me, dit is onacceptabel.
    Maar goed dit is mijn mening.

Wat hierboven ook word gezegd, kies voor jezelf en voor je kleine mannetje. Hij is duidelijk niet wat jij verwacht had en hij is zeker geen goede vader.

Edit: Over hoe je het aan moet pakken... Tja dat is wel moeilijk, maar gewoon de waarheid zeggen. Dat zal ook een opluchting voor jou zijn.

5. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    wat een luiwammes :S
    Nee daar zou ik ook niet tegen kunnen.
    Als je werkt, en je moet daarnaast ook nog alles zelf in huis doen?
    Gewoon omdat hij wil slapen en blowen.
    Nee meid, ik zou voor jezelf en je zoontje kiezen.
    Misschien kun je je zoontje even bij iemand laten zodat je rustig het hem kunt vertellen?

Heel veel succes!

6. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Bedankt voor de lieve reacties!
    Nou heb het hem dus vanmiddag verteld en rond 18:00 uur is het totaal uit de hand gelopen.
    Ben uiteindelijk weggelopen met Dane en zit nu bij mn ouders.
    Hij zit nu op het politiebureau, zowieso tot morgenochtend en waarschijnlijk krijgt hij daarna een contactverbod.

Maar toch ben ik opgelucht, ik heb de stap gezet en het is over!

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    zo heftig meid! Sterkte de komende tijd hopelijk krijg een goed en gelukkig leven nu

8. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Sterkte meid, goed dat je deze stap hebt gezet!

9. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    goed en dapper dat je de stap hebt gezet. Het zal voor jou en je zoontje zoveel rust brengen. Echt top dat je voor jezelf en de kleine hebt gekozen. Uit de hand gelopen.. oh eng. Hij heeft je niets gedaan hoop ik.
    sterkte de komende tijd.

10. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Hartstikke goed van je!
    Dit is het beste voor jou en je mannetje!
    Misschien is het eerst moeilijk, vooral omdat je ex zo uit zijn dak ging, maar hou vol!

11. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Goed zo,het kan nu alleen maar beter worden..sterkte hoor!

12. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    jemig wat heftig zeg! succes!heel goed dat je voor jezelf opkomt, houden zo!

13. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- Belgiƫ
    hoop dat hij jullie geen pijn gedaan heeft! Ik wens je veel sterkte!!!!

14. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Jeetje ik lees nu dit verhaal pas...dat zie je niet op hyves (en logisch natuurlijk ;))

Ik vind het heel knap dat je de knoop hebt doorgehakt en je relatie hebt verbroken! Lijkt me niet makkelijk om te doen na al die jaren dat jullie samen zijn geweest. Maar met alles wat je beschrijft denk ik dat je hebt gedaan wat het beste is voor Dane en voor jou. Ik hoop dat je de boel snel op de rit krijgt en dat je een nieuwe start kunt maken met z'n tweetjes! Succes!!!

15. wayla

wayla Lid

22 okt 2010
    23
    0
    0
    NULL
    NULL

Meid wat dapper!! Diep respect en een buiging... ik durf nog steeds niet. Het komt goed, echt waar...

Van jou kan ik wat leren!!

16. MamsVanRobin

MamsVanRobin Niet meer actief

Respect dat je bij hem wegbent gegaan en dat je de grote stap hebt genomen, ik weet uit ervaring hoe vreselijk moeilijk dat is! Mijn ex was dus net zo en dan nog een tikkeltje erger..Echt heel goed van je meis, jij en je kindje zijn zo veeeeeel beter af geloof me!

Deel Deze Pagina