Hallo, Wij zijn pas verhuisd en nu hebben we een paar weken terug een house warming gehouden voor de buren. Voor mij was de house warming vooral belangrijk om de buren te leren kennen en het huis te laten zien. (We hebben best wat veranderingen aan gebracht) Ik wilde op dat moment liever nog niet vertellen dat ik zwanger ben. Nu ben ik 16 weken zwanger, ik krijg een klein buikje en ik zou het toch leuk vinden om te vertellen dat ik zwanger ben. Maar hoe pak ik dit aan? In de kleine gesprekjes die ik heb komt het niet zomaar te sprake natuurlijk. En ik vind het ergens nog wat ongemakkelijk om zomaar te zeggen. "goh, ik ben zwanger". Heeft iemand een tip?
Je heb van die leuke post kaartjes om een zwangerschap aan te kondigen, misschien die door de bus gooien en dan tijdens t volgende gesprekje zullen ze er vast over beginnen of zelf een kaartje terug doen
Ik zou tijdens een burengesprekje gewoon zeggen 'jullie krijgen er trouwens nog een buurvrouw of -man bij!'
Je kunt ze ook een keer uitnodigen en dan met een gebakje de tip geven ofzo? of idd met een leuke kaart. Wij hebben een hele leuke contact met onze buren en onze buurvrouw en ik stonden te praten en ze maakte een grapje met alvast sorry voor vanmiddag de kinderen hebben een feestje in de tuin, waarop ik alvast sorry zei voor het gehuil vanaf oktober en toen wist ze genoeg haha!
Een kaartje inderdaad, of niet aankondigen als het contact ook weer niet zo goed is. Ze zien het vanzelf. Ik heb het alleen aangekondigd bij familie, vrienden en dagelijkse collega's. Als de vrachtwagen van de Babypark iedere week op je stoep staat komt de hint ook snel genoeg over
Ja dat is een goede... Ik zou het eigenlijk niet weten, weet niet eens hoe ik het mijn buren moet vertellen. Heb er totaal geen contact mee buiten om hallo. Maar aangezien het mij wel prettig lijkt dat ze het weten ivm geluid enzo straks ( woon in een appartement) moeten wij daar ook even over nadenken. Ik lees dus even mee.
@Mama en mini Ze zijn hier wel van de kaartjes ja, ik word ook via een kaartje uitgenodigd voor een verjaardag de 20ste. @Kim Oh, dat klinkt als iets wat vl wel zou zeggen hihi @Lily Kan ze idd waarschuwen dat ze vanaf december vast wat minder goed slapen. Hun slaapkamer grenst aan de toekomstige kinderkamer. @Nacho Ik merk dat ik het wil vertellen omdat we nog echt contact aan het opbouwen zijn. En het wel een buurt is waarin iedereen elkaar in elk geval kent.
Gewoon als je ze toevallig spreekt. Ik was zwanger en dat kon je op een gegeven moment aan mijn buik zien. De buurvrouw raakte daarna ook zwanger en toen de buurman mijn vriend tegenkwam tijdens het honden uitlaten heeft ie gezegd: wij krijgen trouwens ook een kindje! Nou, helemaal leuk!
Wij hebben niet veel contact met de buren dus dat hebben dan ook niet verteld. Ze kwamen er achter toen op een gegeven moment een grote vrachtwagen van Baby-dump onze kinderwagen kwam brengen. Toen ging het als een lopend vuurtje... Als je af en toe een praatje maakt kun je het dan toch wel vertellen?
wij zijn ook pas verhuisd, kennis gemaakt in de tijd dat we nog niets mochten vertellen, daarna de buren niet meer gesproken....ze zien het vanzelf en als ik ze eerder spreek zien ze het trouwens ook wel aan mn buik haha.
Ik ga ze het niet speciaal vertellen. Ze gaan het vanzelf wel zien straks. Heb nou niet echt een band met mijn buren dat ik de behoefte voel om er iets speciaals van te maken.
Mijn jongste zoon had het al in een vroeg stadium aan de hele buurt laten weten door het in de gezamenlijke tuin rond te bazuin en In jouw geval zou ik niet moeilijk doen, gewoon zeggen "Oh trouwens, ik ben zwanger". Makkelijk zat.
Ik heb de buren op facebook dus zo kwamen ze erachter. Heb niet zo heel veel contact met ze, buiten een keer een praatje op straat. Vond het dus ook niet nodig het ze persoonlijk te vertellen. De buren die een paar huizen verder wonen zagen het vanzelf aan mn groeiende buik.
In zo'n klein gesprekje gewoon zeggen. Joh ik heb ook een nieuwtje! Jullie krijgen er een buurkindje bij.
Met buren met wie we goed contact hebben - dus meer dan een 'hallo!' als je ze tegenkomt - heb ik het in persoon verteld. Dus iets als 'we hebben nieuws! er komt een buurjongen of - meisje bij!'. Bij de 'hallo!'-buren hebben we niks officieel verteld ofzo, die zagen mijn buik vanzelf wel groeien
Wij hebben het gewoon verteld toen we ze spraken Was iets in de trant van "we krijgen er nog een kleine bij / jullie krijgen nog een buurjongen/meisje " Al wel vrij snel verteld.. met 6 wk lag ik in t zh.
hehe bij mijn zoontje heb ik het nooit gezegd. En zei hebben het ook nooit gezien. En de nacht dat we thuis kwamen hoorde de ene buurvrouw ineens een baby huilen en haar man nog ontkennen enzo... haha en toen was bij ons, ons zoontje geboren. De andere buurvrouw zag het aan alle slingers die er hingen en stond helemaal verstrooid aan de deur haha Nu weten ze het allebei al omdat het nu moeilijker te verstoppen is hihihi