FURminator ervaringen gevraagd! (hondenborstel)

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 6 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Wij gebruiken sinds kort de Furminator voor onze hond. Het lijkt erop dat het uitharen alleen maar erger wordt. Er komt tijdens het borstelen ook geen eind aan het uitharen. Op een gegeven moment stoppen we maar omdat onze hond het niet prettig meer vindt.

Kan iemand me vertellen hoe de borstel het beste gebruikt kan worden en wat voor resultaat ik mag verwachten?

Volgens de dierenwinkel waar ik de borstel gekocht heb stopt het haren namelijk zo goed als helemaal!!

2. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik weet niet beter dan dat als je elke dag zou borstelen je dan juist de haaruitval stimuleert.
    ik borstel zelf vaak met een rubberen borstel en dan om de dag en gewoon heel veel stofzuigen.
    wat ook helpt zijn biergist tabletjes van de Kruidvat, elke dag 1 geven en KVV voeren ipv brokken.

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik weet niet wat het is, maar het is de laatste tijd zo erg geworden met uitharen. Eerder haarde hij deze tijd van het jaar helemaal niet, maar nu constant. Als hij door de kamer loopt laat hij gewoon een spoor haar achter. Zou het door ouderdom kunnen komen? Hij is nog maar 8, maar zou het kunnen?

We hebben ook weleens schapenvet geprobeerd maar dit hielp ook niet.

Wat doet biergist dan?

Onze hond kan trouwens alleen maar brokken eten, anders zijn zijn darmen van slag en is hij constant aan de diaree. Hij had een keer een portie ander voer bij mijn ouders gehad en was dagen van slag.

4. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    nou, ik heb 2 Franse Bullen en die haren op het moment ook als een wilde. volgens mij ligt ook het ook een beetje aan het rare weer op het moment.
    biergist zuivert het bloed en helpt hier wel tegen het verharen.

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Het kan heel goed door de verwarming komen. Dat is bij ons altijd de boosdoener.

en idd niet te vaak borstelen. Liever 1 keer heeeeeeeel goed (en in ons geval heeeeeeel lang) dan elke dag een beetje.

Wij hebben een furminator en dat ding werkt als een malle! Wat je er daarmee vanaf haalt is gewoon bizar! Maar je hebt er wel even werk aan!

Wat ook goed helpt om het haar te laten loskomen is zwemmen of douchen en goed wassen. Dan heb je even een dag heel veel haarverlies. Maar als je dan kamt als het droog is, ben je er ect een poos vanaf!

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    De furminator haalt inderdaad heel erg veel haren weg.
    Heb hem hier ook en kan een kussen vullen met wat er af komt.
    Helaas nog iedere dag stofzuigen omdat hij echt enorm veel haarverlies heeft.
    Wordt er op het moment ook gek van maar kan er niet zoveel aan doen.

7. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    wij hebben ook een Furminator, borstelen nu in de rui periode 2x per week en inderdaad er blijft haar vanaf komen. maar je moet ook echt zo lang borstelen totdat het stukken minder word.

maarja haaruitval blijft helaas, 2x per dag stofzuigen om het netjes te houden in huis.
    vind de Furminator toch erg prettig, wat eraf is , is eraf en valt niet in huis!
    wij hebben wel een (middel-)langharige hond

8. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Volgens mij mag je de furminator maar 1 tot 2 keer per week gebruiken Wanneer je 'm te veel gebruikt kun je zelfs haaruitval stimuleren. Bij mijn stafford die veel verhaart bij overgang zomer/winter en weer winter/zomer gebruik ik 'm hooguit 1x per week en dat vaak nog geeneens. Tijdens het borstelen blijven er indd haren uit komen wat op zich ook wel logisch is. Ik stop zelf als ik merk dat er minder haren uitgeborsteld worden.

9. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou onze hond heeft geen haarperiodes, maar haart gewoon altijd!! En ook nog eens super super veel. Wordt er toch helemaal gek van!!

Maar goed! Als we de Furminator 2x per week gebruiken, zou dat goed zijn?

Verder nog tips tegen uitharen?

10. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

wel opaasen met de furminator hij wekrt niet goed bij elke vacht, hij kan de vacht ook snijden het is de bedoeling dat hij alle ondervacht/wol eruit haalt en niet de bovenvacht.
    ik had hem in de trimsalon ook, maar vond het een onding, waren maar weinig vachten waar ik hem goed op vond. (kan je beter een herderhark gebruiken)

beste manier is hem te laten ontwollen in een trimsalon, wordt hij ontwolt en gewassen, zo ben je sneller door de verharing heen en je hebt de troep er niet van.

11. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Wat voor ras is je hond eigenlijk?

12. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Je hebt ook een kattenversie hoor, van de FURminator. Ik gebruik m echter alleen in de periode dat ze erg verharen. Een van de twee heeft ook erg last van verstoppende haarballen, en dan wordt dus ter plekke ook al het eten weer uitge...worpen (maakt niet uit waar ze staat:x).

Ik heb niet meegekregen dat het 't verharen zou stoppen, lijkt me ook wat vreemd. Maar het ding is (bij de katjes) wel erg effectief en neemt niet alleen zozeer de bovenste dekhaartjes mee maar juist de ondervacht. Ze vidnen het nog lekker ook. En zoals al eerder vermeld is mocht je m niet te vaak gebruiken dacht ik.

13. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    We hebben een kruising tussen Boerenfox en Kooiker hondje. Korte stugge haren die het hele jaar door extreem uitvallen.

De dierenwinkel zei dat het verharen door de furminator zou stoppen.

Deel Deze Pagina