Vanavond hebben we een etentje gepland met vrienden. Zij hebben een kindje van 2, die nu de waterpokken heeft. Ik zit heel erg te twijfelen of we wel of niet zouden gaan. Ik ben niet zeker of ik het zelf gehad heb, plus dat ik er heel erg tegenop zie om onze kleine "bewust" de besmetting op te laten zoeken. Wat zouden jullie doen? Uitstellen? Of beter toch maar gaan zodat we het maar achter de rug hebben (men zegt, hoe later je het hebt hoe erger...). Bedankt voor jullie meningen.
Ik zou wel gaan. Dan heb je dat maar weer gehad... Maar ik snap je punt wel. Het gaat tegen je gevoel in om je kindje bewust op te zadelen met die waterpokken. Maarja vroeg of laat krijgen ze het toch. Groetjes
ik zou ook niet gaan als het niet nodig is. die kleintjes hebben er al zo last van als het opeens zover is dat ze ze krijgen. en als je dan express eigenlijk het gaat opzoeken. vind ik alleen maar heel zielig voor de kleine omdat die er de last mee heb. Als het later toch zover is kan het misschien ook er beter van af blijven om te niet te krabben... mijn schoonbroer heeft het gehad toen hij 1,5 jaar was. en die heeft nu littekens in het gezicht er aan over gehouden. terwijl mijn zus heeft het gehad toen ze 4 was. en die konden ze tenminste zeggen dat ze er af moest blijven. maar ja het is ieder zn keuze natuurlijk he. ik wil je nu niet dwingen om nu niet te gaan. ik zou het in ieder geval niet doen.
ik zou het wel opzoeken, zeker omdat je bezig bent voor een 2e. een kleuter en een baby met waterpokken, das pas vervelend! bovendien is je kindje een jaar geweest dus dan is het 1x doormaken en klaar. maar de besmettelijke fase is waarschijnlijk al voorbij. niet afzeggen dus!
Ik zou gewoon gaan, het is natuurlijk ook helemaal niet zeker dat hij het krijgt. Van de zomer hadden wij hier verjaardag en mijn neefje had erg veel last van de waterpokken op dat moment, wij hebben gezegd je komt maar gewoon, ze hebben zelfs heerlijk samen in het zembad gezeten, het was toen zo extreem warm, en wacht nog steeds op de waterpokken .
de besmettelijke fase is idd al voorbij, maar je kan het wel krijgen. maar ik zou zeker wel gewoon gaan, je kindje 'moet' het toch een keer krijgen, en hoe jonger ze zijn hoe minder last ze er van hebben.
hier sluit ik me bij aan.. en daarbij: Het is natuurlijk altijd afwachten of ze het krijgen.. Op het kdv van onze dochter, heeft al 2x de waterpokken geheerst, en dus echt bij kindjes in haar groep die onder zaten.. Maar ze heeft het nog steeds niet gehad. En nu we dus een 2e hebben, ben ik eerlijk gezegd wel bang dat ze vandaag of morgen het ineens wél oppikt.. en onze jongste ook besmet.. Ik had graag gehad dat ze het al gehad had dus... en sowieso.. straks 2 kinderen (of vlak na elkaar) met waterpokken, pfff.. ik kan niet zeggen dat ik er naar uitkijk
bedankt voor de reacties! Ik heb even navraag gedaan, en ik heb zelf wel de waterpokken gehad. Mijn man ook, dus dat geeft al rust. Ik heb ook even naar de huisarts gebeld. Ze adviseerde me om gewoon te gaan, omdat kinderen het toch op het een of andere moment oppikken. Dus ik denk dat we maar gaan, zeker inderdaad met het oog op een tweede...
Ik zou ook gewoon gaan, de besmettelijke periode is al voorbij. Plus dat het lekker is als ze het eenmaal achter de rug hebben. Ik heb mn dochter ook nooit thuisgehouden van de creche toen er waterpokken heerste. Ze heeft het een heel klein beetje gehad toen ze net 1 was. Natuurlijk kan het nog een keer komen, maar dat zien we dan wel weer. Wel zie ik dat je bezig bent voor een tweede, ik zou er voor mezelf wel 100% zeker van willen zijn dat je niet zwanger bent, want dan is het volgens mij wel schadelijk. Misschien toch even huisarts bellen? Maar voor je dochter zou ik het niet laten in ieder geval.
Tja, ik zou het persoonlijk niet opzoeken. Het is tenslotte maar een etentje en als ouders onder elkaar zou je dat echt wel begrijpen lijkt me.
Je kindje kan het ook beter in de winter krijgen dan in de zomer als het zo heet is, lijkt mij. Ik zou dus ook gewoon gaan. Trouwens het wil niet zeggen dat je kind het nu krijgt. Mijn zoontje heeft al vaak tussen kindjes met waterpokken rondgelopen en en het tot dusver nooit gekregen.
Wij organiseren zelfs vlekken feestjes, als er 1 uit de buurt de waterpokken heeft gaan we allemaal op ziekenbezoek, dan heb je het maar gehad
ik zou dus niet gaan, maar ja ieder zijn ding. Het gaat tegen mijn moedergevoel in om haar naar de virushaard te brengen. Foxter, zullen leuke uitnodigingen zijn dan
Ja dat gevoel heb ik zelf ook heel erg... verstand en hart staan lijnrecht tegenover elkaar vandaag .
Ik zou t opzoeken, heb ik ook gedaan met de oudste toen de jongste nog niet was geboren. Dan had ze t maar gehad en hoe jonger ze zijn, hoe minder last ze ervan hebben.