Hoe ga ik hiermee om…

Discussie in 'De lounge' gestart door Nana86, 5 aug 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Mijn man en ik hebben een prima relatie, we kunnen met elkaar lachen en zijn echt wel maatjes.

Maar op 1 punt zijn we heel erg verschillend.. ik ben best schoon en hij absoluut niet.
    Ik heb er nog nooit met iemand over gesproken, want ik schaam me er eigenlijk best wel voor hem.
    Hij wast zelden zijn handen, kan ongedoucht het bed in stappen na een dag werken en je wilt zijn ondergoed echt niet zien…
    En als hij dan zijn handen wel wast is het echt met de Franse slag.

Er zijn een aantal momenten geweest dat het voor mij echt te ver ging en vandaag was er weer 1 van…
    Ik ging de wc schoonmaken en hij was net naar de wc geweest en er was gewoon poep op het lichtknopje, spoelknop en deurkruk gesmeerd (en 5 uren later had hij nog zijn handen niet 1 keer gewassen).
    Hij zegt dat hij dat absoluut niet heeft kunnen zijn, maar ik weet wel beter… want ik was het zeker niet en er zijn hier maar 2 mensen in huis.

Het ding is dat ik steeds vaker liever niet heb dat hij me aanraakt zonder dat ik zeker weet dat hij gedoucht heeft… ik weet dat hij zijn handen niet wast na het inruimen van de vaatwasser en sorry, maar dan hoef je niet aan mij te komen daarna..

Ik weet niet wat ik ermee aan moet, want het is voor mij echt over een grens, maar hij vindt mij echt een zeur…
    Stel ik me aan?
    en hoe los ik het op?

2. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.567
    2.383
    113
    Oh getver.

Sado vindt dit leuk.
  3. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.307
    2.685
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee je stelt je absoluut niet aan! Gadverdamme!!
    Poep op oppervlakten?!?! En daarna zijn handen niet gewassen :| dat is gewoon ook echt ziekmakend.

Zelfs mijn kind van 6 weet dat ze haar handen wast na de wc, met zeep o_O en zijn ondergoed? Doet hij die niet dagelijks schoon aan of maakt hij het gewoon zo ranzig in 1 dag.

Hier zouden echt duidelijke regels komen en daar zou ik geen compromis in maken. :o:

Sado vindt dit leuk.
  4. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.162
    5.128
    113
    Holy shit, ik zou niet eens op zo’n man zijn gevallen :eek:

Was hij altijd al zo of hij is veranderd?

lindajl, Suzi98, Jess93 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Mammavantwee

Mammavantwee VIP lid

4 feb 2019
    6.012
    5.464
    113
    Vrouw
    Jij stelt je zeker niet aan..
    Ik begrijp je helemaal. Heeft je man iets dat hij het niet inziet hoe vies dit is? Hoe komt er poep aan het licht knopje, hij kan toch wel normaal zn kont af vegen?
    Heb je iets van allesreiniger doekjes in de wc liggen dat het schoonmaken hem wat makkelijker maakt als er weer is zoiets gebeurd?

Ik zou in ieder geval heel duidelijk naar hem gaan zijn. Z’n ondergoed en kleding als dat ook zo vies is niet meer wassen. En zolang hij z’n handen niet wast dat hij je ook niet meer mag aanraken. Klinkt misschien heel kinderachtig, maar hopelijk gaat hij het dan inzien..

Suzi98, Paardenbloem en Sado vinden dit leuk.
  6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    18.531
    16.215
    113
    Ohh, ik zou niet weten hoe dit aan te pakken, maar wil in elk geval even zeggen dat je je zéker niet aanstelt. Wat vies.

Sterkte, hopelijk komt er (flink) wat verbetering in:$

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    18.531
    16.215
    113
    Dit vraag ik me ook af. Als dit namelijk iets van de laatste tijd is, lijkt het me mogelijk ook extra zorgelijk - misschien speelt er iets?
    De dingen die je noemt gaan veel verder dan “gewoon een minder goede verzorging”, dit zie ik echt als jezelf flink verwaarlozen.

nizzie86 vindt dit leuk.
  8. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.455
    383
    83
    Zuid-Holland
    Heb je het er wel eens over gehad? Met zo iemand zou ik echt niet willen leven, maar misschien wilt hij iets veranderen voor jou?

Ik vind het al vies dat ik regelmatig poep op de witte rand bovenin de pot zie, maar na jouw verhaal is dit niets...
    Mijn man waste voor mijn tijd ook nooit zijn handen na het poepen, maar voor mij is hij dat gaan doen. Net zoals dagelijks douchen, aangezien hij vies wordt van zijn werk. Dat hij het na het plassen niet doet heb ik helaas maar geaccepteerd, maar dat hij niet oplet of onze kinderen hun handen wassen vind ik wel jammer.

Maar ik zou gewoon een gesprek aangaan. In een relatie moet je toch wel hierover kunnen praten? Wij zijn erg open naar elkaar toe.

9. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.590
    4.842
    113
    Jeetje wat ranzig. Ben ook wel benieuwd of dit van nu is of al van een hele tijd? En heb je er vaker gesprekken over gevoerd en wat was zijn reactie daarop?

Paardenbloem vindt dit leuk.
  10. Eruanna

Eruanna Bekend lid

13 mei 2013
    955
    953
    93
    Dat wc-verhaal vind ik ook erg vies, maar geen handen wassen na het inruimen van de vaatwasser klinkt voor mij niet direct problematisch...

Relax, Soturi, Lexie74 en 16 anderen vinden dit leuk.
  11. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    6.760
    3.493
    113
    Je weet zeker dat het een volwassene is:roflmao::| mijn bijna 5 jarige weet al beter.
    Zodra ze naar de wc gingen is mn mantra naar hun ''wc netjes achterlaten, wc netjes achterlaten en herhaal'' ik irriteer mij al aan lege wc rolletjes slingerend haha en ben ik echt niet de ergste maar gewoon stront overal vind ik echt goor.

Misschien dit topic laten lezen aan hem.

Hup hup de douche in als hij zichzelf niet schoon kan houden.

12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    8.877
    9.971
    113
    Oh jeetje jullie zitten wel op heel verschillende kanten van het spectrum... hoe zijn jullie ooit een stel geworden joh ;)

wat je schrijft over het niet handen wassen na de wc, vies in de broek zijn... ugh dat hoef je niet te accepteren, dat is gewoon ranzig. En als hij bezweet van zijn werk komt, is er toch niks lekkerder dan even douchen en omkleden? Ik heb geen fysiek inspannend werk en ben meer een ochtenddoucher, dus zonder douchen naar bed vind ik niet raar als je niet vies bent.

Eerlijk, ik zou niet kunnen leven met een man die zijn handen niet wast of strepen in de broek heeft. Dus daar mag je best wel harde grenzen in stellen. Hoe je dat aanpakt? Goede vraag. Afstand houden als hij vies is, knuffelen als hij schoon is? Seks beloven als hij lekker fris gewassen in bed komt? Een douche WC aanschaffen? Hem een washandje en schone onderbroek voorhouden als hij zichtbaar vuil is?
    Veel van deze dingen had hij natuurlijk vroeger al thuis moeten leren, zoals het handen wassen. Ik denk dat je een keer serieus met hem moet praten dat dat toch echt de bedoeling is, en dan maar als een kleuter er achterheen: heb je je handen gewassen? En dan natuurlijk overal zeep en een handdoekje laten.

13. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Om te beginnen; ik ben voor hem gevallen omdat hij heel erg lief, grappig en zorgzaam is. Hij ziet er verder wel redelijk verzorgd uit en ruikt over het algemeen wel fris hoor

hij is altijd best gemakzuchtig geweest, vanaf het begin al, maar hij liet zich dingen wel makkelijker vertellen in het begin.
    Zijn moeder is heel bemoeizuchtig en zat vroeger constant bovenop hem en ik merk wel dat hij daar echt niet tegen kan. Toen we net samen waren wilde hij nog wel voor me veranderen, maar later ging hij het als gezeur zien..

voor de duidelijkheid, ik denk niet dat hij heeft gezien dat hij vieze handen had, want hij let er gewoon echt niet op… maar vies is het wel..
    Dit is gelukkig ook in al die jaren nog voor gebeurd, maar heeft mij wel heel erg op scherp gezet.

Hij kijkt bijvoorbeeld ook niet in de spiegel voordat hij de deur uit gaat, dus hij heeft regelmatig nog slaap in zijn ogen bijvoorbeeld…

en het maken van regels… pff, ik ben zijn moeder niet, dus dat vind wel ik wel een dingetje hoor… ik kan mijn wensen uitspreken, maar regels maken?
    Dat maakt het ook zo lastig, we zijn gelijken, maar als dit mij zo in de weg zit, dan moet er wel iets veranderen, toch?

14. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.352
    951
    113
    Vrouw
    Hebben jullie kinderen?
    Want die gaan dit ook opmerkingen dus ook vanuit dat oogpunt is het ook reden dat hij er aan werken gaat.
    Douchen, tja dat doe ik ook niet dagelijks hoor. Dat hoeft ook niet, is ook slecht voor je huid. Maar handen wassen en persoonlijke hygiëne is wel belangrijk

15. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Geen kinderen helaas..
    Dat kun je het nog over het mom van ‘het goede voorbeeld geven’ doen.

We hebben er wel een gesprek over gehad en hij zal erop letten zegt hij.

16. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.008
    4.136
    113
    Vrouw
    Hoe ziet zijn persoonlijke verzorging er uit? Nagels knippen, douchen, haren wassen, tanden poetsen, scheren, deodorant etc? Trekt hij dagelijks iets schoons aan, of loopt hij dagen lang rond in de zelfde onderbroek? Stinkt hij, zit hij onder de vlekken (zand, olie, stof), of voelt het gewoon vies voor jou?

Is het gedrag de afgelopen periode erger geworden, of was dit altijd al zo? Als het afgelopen periode achteruit gegaan is, zou ik dat wel zorgelijk vinden en eventueel een huisarts betrekken.

Als het altijd al zo was, denk ik dat je gewoon heel hard mag eisen dat gezamenlijke ruimten schoon achter gelaten moeten worden, er dagelijks schoon ondergoed aangetrokken wordt etc. Ook afspraken over douchen (ik douche niet elke dag ivm eczeem, maar hoe vaak is jullie minimum) zou ik dan maken.

Ik kan me niet voorstellen dat je niet de basis hygiëne op orde wil houden voor je partner. Je wil toch een beetje aantrekkelijk zijn voor elkaar? Dat je niet elke avond gewassen, geschoren, gepoederd, geolied enzovoorts bent... Dat snap ik. Maar als je partner stinkend naast je ligt, en er in dit geval soms letterlijk schijt aan heeft, dan wordt het een ander verhaal. Dan zou ik aangeven dat je er met een onafhankelijke partij samen over wil praten (therapeut, mediator).

nizzie86, Bloem2310 en Sado vinden dit leuk.
  17. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Hij doucht om de dag en poetst zijn tanden dagelijks (maar naar mijn zijn wel te kort, maar ja), nagels bijt hij gewoon af, dus het verzorgd ziet het er niet uit, maar er zit geen vuil onder enzo.
    hij ziet er over het algemeen schoon uit, maar eerlijk? Als er vlekken in zijn kleding zitten, ziet hij het gewoon niet hoor, daar wijs ik hem meestal op.

Het handen wassen en niet standaard na inspanning even douchen vind ik gewoon echt een probleem..
    Ik kan best wat hebben, maar ik wil gewoon echt wel zeker weten dat iemand zijn handen wast na het aanraken van rauwe kip of het vuilnis weggooien…

ik vind ook dat je dat gewoon even doet voor elkaar, het doet me ook wel veel als hij het als gezeur ziet hoor… je wilt je partner toch ook een beetje tevreden houden?

18. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.689
    2.552
    113
    Daar heb jij geen last van toch? Ik zou me daar - mits schoon en verzorgd -niet druk om kunnen maken.

Poep op de muur en het lichtknopje vind ik ook vies en daar mag je best wat van zeggen. Maar eerlijk gezegd ben ik zelf ook geen poetser of handen wasser. Na de grote boodschap was ik wel vluchitg met water, maar verder niet. Ook niet na de vaatwasser inruimen. Na rauw vlees aanraken uiteraard wel direct.

Ik zou het heel vervelend vinden in een relatie als mijn man daar een issue van zou maken, het zijn mijn handen toch? Ik ben meer een 'goed voor de weerstand' type. Ik stink nooit en zie er altijd verzorgd uit, maar ik zou met een overdreven poetser of iemand met smetvrees ofzo geen goede match zijn.[/QUOTE]

Wenda en Luna86 vinden dit leuk.
  19. Mammavantwee

Mammavantwee VIP lid

4 feb 2019
    6.012
    5.464
    113
    Vrouw
    Is het verschil tussen jullie ook niet gewoon groot? Ik vind dat jij vind dat hij best heel vaak z’n handen moet wassen. Dat jij heel schoon bent en je man juist wat minder?
    Over dat handen wassen na alles zou ik me niet zo druk maken. (behalve dan van na het wc gaan en zeker met poep aan z’n handen)
    Wat vind jij standaard na inspanning dat hij moet douche?

Lisa280887 en Syane vinden dit leuk.
  20. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.571
    4.144
    113
    noord holland
    Oh wat naar :(. Voor mij zou dit wel een dealbreaker zijn hoor, een normale portie basishygiëne. Je wil hem geen regels opleggen maar voor mij zouden dit basis voorwaarden zijn om prettig met iemand te kunnen leven. Kan hij daaraan niet voldoen zou het echt geen match zijn, sorry. Het gaat hier niet om een karkatertrekje waar je minder mee hebt en je voor lief moet nemen. Nee, dit is basis hygiëne.

Madelie en Sado vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina