Spugen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door MamavanJordy, 7 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi,

Ik had even een klein vraagje. Weet niet of ik hem hier goed stel.
    Yannick krijgt volledige bv vanaf de geboorte al. Nu is het een spugertje dus er komt soms best wel wat melk terug. Hij zit op dit moment op 5 voedingen en slaapt de nacht door (al vanaf 5 weken). Soms komt er zelf tegen de tijd dat ik weer een neiuwe voeding geef nog melk terug. Soms veel soms weinig. Nu valt het me op dat sinds een paar dagen alles wat hij terug geeft heel waterig is. Er zitten dan wel wat brokjes melk in. Het lijkt soms net water wat terug komt. Is dit normaal?

Groetjes Bianca

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik geef hem door aan onze lactatiekundige!

Ilja

3. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hoi Bianca,

Het is normaal dat de melk er na spugen zo kan uitzien. Afhankelijk van hoe lang de voeding in de maag heeft gezeten. In de maag word de melk door de maagsappen al "bewerkt". Dat betekent dat de eiwitten gaan klonteren en dat de rest als een soort waterige melk overblijft. Dit is normaal. Geen zorgen maken daarover. Wanneer je MM laat staan zal je ook zien dat een deel vet is, en de rest blauwig waterige vloeistof. Zo ziet MM er uit en niet zo mooi wit als wat wij als beeld hebben van de melk uit een pak.

Succes

Ilse

Deel Deze Pagina