vanmorgen zijn de eerste twee verstandskiezen getrokken bij mij. Ik heb vandaag alleen maar wat yoghurt gegeten maar ik stik nu wel van de honger. Ik weet alleen niet of je de eerste dag al warm eten mag... Iemand enig idee?
Je kunt eten, je hebt toch die mondspoeling om te ontsmetten? Eet anders wat vloeibaars de eerste dag als dat prettiger voelt.
ik kon 2 uur na het verwijderen al gewoon weer eten, maar das voor iedereen anders, de 1 heeft er meer last van dan de ander.
Je kan gewoon eten, ik zou alleen harde dingen nog achterwege laten. En goed spoelen na eten. Wat je ook kan doen is je eten kauwen aan de kant waar je verstandskiezen niet zijn getrokken. Sterkte
Ja hoor, gewoon lekker gaan eten. Je kunt natuurlijk wel het beste kauwen aan de andere kant dan waar de kiezen getrokken zijn, anders kan het weer open gaan.
NO way niet spoelen de eerste 24 uur na extractie van kiezen. Dan spoel je het stolsel weg. Gewoon lekker gaan eten, probeer beide kanten te gebruiken met kauwen en vanavond je tanden poetsen. Vanaf morgen mag je spoelen. Succes! Kari
Ik heb na het trekken van mijn verstandskiezen gewoon gegeten. Zorgen dat je aan de andere kant bijt, dan kan er niet zoveel mis gaan..
Gewoon proberen te eten... (zelf 2 weken geleden ingreep gehad en de andere kant 1.5 maand geleden) Niet te hard voedsel eten, niet te warm en de andere kant kauwen. En zeker niet spoelen!!
Ja eten moet kunnen , beetje iig! Ik nam die avond erwtensoep met een boterham of 2 erin dopen Had er niet superveel last van!
Zo het is gelukt hoor. Ik wist niet of het al mocht i.v.m. infectiegevaar. Ik heb vanavond gewoon gegeten en vanavond poets ik voorzichtig mijn tanden. Morgen maar beginnen met spoelen. Bedankt!
Inderdaad: NIET SPOELEN de eerste dag! Eten kan wel, gewoon aan de andere kant kauwen. Je hebt kans dat je het verse bloedpropje wegspoelt en geloof me: dit wil je niet meemaken!! Twee weken geleden bij mij ook verstandskies verwijdert en het dichtgroeien dmv het propje is niet goed gegaan ( hij is eruit gegaan of het heeft niet genoeg gebloedt). Gevolg: alveolitis! Je kaakbot ligt dan gewoon bloot en dit gaat ontsteken. EN dit doet PIJN!!!! Heel verschrikkelijk! IK ben nu twee weken verder en de pijn is te doen maar nog steeds aanwezig. De eerste 10 dagen heb ik geleefd op ibuprofen, paracetamol en zelfs Tramadol, zo veel pijn!
@jannanas, jeetje wat een traumatische ervaring. Heb je wel alle kiezen er nu uit? Of moet je nog eens terug? Bedankt voor je waarschuwing. Vanavond spoel ik even niet. Ik poets wel even voorzichtig mijn tanden. Hoe gaat het nu met je dan?
Ooow jannanas, ik heb ook alveolitis gehad enkele maanden geleden! Mèn om te brullen zoo pijnlijk, verschrikkelijk! Daarom echt niet teveel spoelen hoor, zeker niet de eerste dagen!
Ik had er echt nog nooit van gehoord, maar vergeet het nu nooit meer... Het ergste is dat dit pas de eerste kies is die eruit is, en ze zijn alle 4 door. Maar goed, zolang ik van de andere kiezen geen last heb blijven ze mooi zitten waar ze zitten. Volgens mij kun je morgen wel weer voorzichtig spoelen hoor. En niet spoelen is geen garantie dat je geen alveolitis krijgt want ik heb dus ook niet gespoelt... Het gaat nu wel weer de goede kant op, deze week werk ik ook weer. Maar ik heb echt wel heel veel pijn gehad! Zelfs de kinderen uit logeren gedaan naar oma want die kon ik er niet bij hebben...
En het allerranzigst is: je hebt dus gewoon pus in je mond.. Stinken joh.... Verdere details zal ik jullie besparen
He bah, dat klinkt niet goed. Ik heb al te lang gewacht met verwijderen, aangezien ik 5 jaar geleden onderweg was naar de chirurg en weer ben omgedraaid omdat ik bang was. Na deze ingreep snap ik weer niet waar ik me zo druk om heb gemaakt maar goed. Als je er dan nog zo'n infectie achteraan krijgt dan is dat geen pretje.