Hoe ga je ermee om?

Discussie in 'Prematuur' gestart door Fleur1, 10 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Het is misschien heel stom dat ik hier wat ga vragen.
    Een vriendin van ons zal veel te vroeg bevallen waarschijnlijk van het weekeinde van een 2 ling.

Nu wilde ik alvast een kaart inhuis halen maar wat kun je daar het beste in schrijven want het is net op de grens.
    Koop je al een kadotje of doe je dat allemaal later?
    Wat vonden jullie het fijnste ? Voordat ik hun misschien teleur stel of iets verkeerds doe.

2. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ik zou wachten met een tekst op het kaartje totdat je zeker weet wanneer ze geboren zijn.
    Ik vond het zelf prettig dat mensen mij feliciteerden en blij voor me waren, maar wilde ook graag dat ze tegelijkertijd begrip en empathie toonden voor de vreselijk ingrijpende gebeurtenis die we meemaakten. Dus wel feliciteren met haar wonders, maar ook aangeven dat je meeleeft in deze moeilijke en spannende tijd. Blijf ook vooral begrip tonen als de kids eenmaal (hopelijk gezond en wel) thuis zijn prematuriteit is dan niet ineens ' over'. daar loop ik zelf wel tegenaan.

W.b. cadeautjes: er is een ander topic over, dus daar staane en hoop tips!
    Succes voor je vriendin!

3. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    sluit me volledig aan bij mary.. koop geen sterkte kaartje, maar een leuke tweelingkaart.. wacht wel even tot ze geboren zijn. eerste uren zijn wel belangrijk en erg spannend. leef mij.. zeg niet teveel het komt wel goed.... ook na een aantal weken is het nog spannend en de prematuriteit blijft lang, ook al zijn ze thuis idd...

en cadeaus,zie ander topic.

met hoeveel weken gaat ze bevallen?

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ze is vanacht bevallen van 2 jongetjes ze zijn 26+5 dagen en wegen net 820 gram

5. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    gefeliciteerd. het gaat heel spannend worden. en een lange tijd. Steun je vriendin. ik had ook mensen die zeieden dat ze niet belden omdat ze dachten dat ik daar geen behoefte of tijd voor had, maar ik had die behoefte wel.
    sterkte komende tijd

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Mag ik heel brutaal vragen hoe het komt dat er nog "zoveel"leeftijdsverschil tussen je meiden zit 2 verschillende vruchtzakken?

7. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    klopt ik heb een 2-eeige tweeling. en met mijn kinderen en met mij was eigenlijk niks mis. dus ze hebben geprobeerd om de 2e zolang mogelijk binnen te houden. dat is 4 dgn gelukt.

overigens is het met mijn meiden helemaal goed gekomen. er is dus veel hoop voor deze jongens. maar het is verre weg vanzelfsprekend dat het goed komt..
    ik duim voor deze 2 jongens. hadden ze een goede start?

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ze hebben een goede start gehad verteld ze.
    Ze liggen aan allerlei apparaten waar ze wel erg aan moet wennen en een een couveuse die zo voelt alsof ze in de baarmoeder zitten.
    Ze liggen in belgie ik weet niet of dat allemaal anders is.
    Ik heb vanmorgen een kaart en 2 speeldoosjes gebracht die ik gisteren ben wezen halen. Ze heeft net gebeld en vond het heel erg leuk dat ze toch al kado's krgen en kaarten.
    Ik heb wel eens een docenmantaire gezien over premanturen daar zie je natuurlijk wel iets. Ik zal er zeker geregeld blijven bellen en haar steunen zoals ik kan.

9. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Het is alsof ik ons verhaal zit te lezen. Onze jongens zijn geboren met 26+1 weken en wogen 805 en 840 gram. Ook zij hadden eigenlijk een goede start en liggen nu blakend van gezondheid in hun eigen bedjes te slapen. Ik weet dat ik het heel fijn vond om dit soort verhalen te horen. Ook vond ik het heerlijk om naaste familie en vrienden op bezoek te krijgen en de jongens te showen. Dus, als zij er ook behoefte aan heeft, zou ik zeker nog eens langs gaan!

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Zodra we langs mogen komen spring ik direct in de auto.

Wat heb je een leuke namen ik moet wel lachen om de namen wij kwamen niet uit de namen Luuk en Daan. Wij hadden boven 7 pond Daan en eronder luuk (sorry effe off topic)

11. randi

randi Niet meer actief

waarom zou je nog niet langs mogen gaan? ze ligt toch op een kamer voor 5 dagen of ga je wachten tot ze thuis is? ik denk als je op bezoek wilt gaan je het beter nu doet want eens ze thuis is gaan ze heel druk zijn met continu naar de covueze te gaan om te voeden en verzorgen en ik vrees dat ze dan nog weinig tijd gaan hebben voor bezoek op dat ogenblik. hopelijk redden de jongens het goed, ze hebbe, gelukkig toch al een goede start :)

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    er mag nu alleen nog maar directe familie komen. dit doen ze ongeveeer een week daarna mogen ze zelf mensen uitnodigen.

13. randi

randi Niet meer actief

aaah ok ;)

14. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Jouw namen vielen me ook al op, want voor een meisje... Je raadt het al! Haha...wel heel erg bizar hè? Kennelijk hebben we op dat gebied dezelfde smaak! ;)

Hopelijk mag je snel langs gaan bij je vriendin. Ze zal het vast heel fijn vinden! Sterkte!
    O ja, vergeet ook haar ventje niet! Het viel mij op dat alle aandacht steeds maar naar de jongens en mij ging, maar de papa is er ook nog en die hebben het ook niet gemakkelijk. Zeker omdat zij vaak weer snel moeten gaan werken!

Deel Deze Pagina