Hoe ga je het grote nieuws vertellen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door marsab, 11 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy1

Happy1 Actief lid

2 aug 2006
    118
    0
    0
    huishoudelijke hulp
    Groningen
    Hoi,

Mijn zus had het mijn ouders als eerste vertelt....weet niet hoe eigenlijk!
    Toen was het eindelijk kerst, en kregen ik en mijn jongere zusje een kadoo. Hierin zat een mok. Daarop stond: Tante Britt

Ik had het meteen door en vloog haar om de nek, mijn zusje moest nog even nadenken voor ze het door had.

Zelf vind ik het idee met die T-shirt met: Ik ben niet dik, ik ben zwanger erop gedrukt errug leuk! Of zat te denken aan iets waarop staat beste opa of oma. Hoop dat er nog meer leuke ideetjes komen.

Liefs Happy

2. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ja ik fantaseer daar stiekum ook over, ik hoop op de kerst......... een leuk cadeau voor de opa's en oma's hihi

3. Niet meer actief

ow hier bij het tuincentrum hebben ze een hele babykerstversieringscollectie (zo mooi woord) als ik dus zwanger zou zijn ga ik denk ik zo'n slinger met roze en blauwe flesjes in de boom hangen ook.kijken wie het door heeft hahahaha.of een kerstbal baby's eerste kerst

4. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    hoi,
    we hebben het mijn schoonouders gewoon vertelt.
    mijn moeder heb ik een foto van de test onder haar neus geduwd en voor mijn vader had ik een speentje, flesje en slabje gekocht met daarop mijn allerliefste opa.

was wel leuk.

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik had chocolaatjes gekocht met roze en blauwe muisjes erop en die gegeven, succes verzekerd!

6. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Nou, mijn eigen moeder vertel ik het pas als laatste!
    Klinkt niet heel aardig, maar ze stalkt (=3x per week bellen, en het elke keer minstens 2x noemen) me al 2 jaar over wanneer ze nou oma wordt.

Dan denk je, dat is heel lief bedoeld, maar eerlijk gezegd zoals zij het doet is echt op het ongepaste af... Dan denk je 'dat valt toch wel mee..' Nou nee. Ze wil alleen maar horen dat ze oma wordt, maar oppassen wil ze dan ook weer niet. Geen tijd voor. Bij voorbaat al niet. Ze wil alleen overal kunnen vertellen dat ze oma wordt.
    Verder was ze laatst bij haar schoonmoeder geweest, die schijnt helderziend te zijn. In eerste instantie had die gezegd dat ma snel oma zou worden. Hing ze gelijk aan de telefoon met het blijde nieuws dat ik snel moeder zou worden. We waren toen nog niet eens aan het proberen!

Iets later kwam ze zelfs met de mededeling -en dat wordt dan op heel geheimzinnige toon gezegd- dat ze van 'schoonoma' had gehoord dat ik al zwanger zou zijn. Nou breekt mn klomp, ik was echt kwaad. Ongewenste intimiteit, zo voelde dat .. Baas in eigen buik!

We zijn nu net met de pil gestopt, en ik zeg het dus tegen niemand. Alleen tegen mn beste vriendinnetje en hier. En de allerlaatste die het straks na 3 maanden zwangerschap een keer van me hoort: Ma. Voor straf!

Grrr.

7. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    wij gaan het zaterdag tegen mijn schoonouders vertellen...
    die worden voor het eerst opa en oma!
    ik heb het boekje "opa voor beginners" en "super oma" gekocht....

mijn ouders wisten dat ik in de MMM zat, en bij hun kwam het nieuws meer als een soort opluchting.... wel leuk was, dat mijn broer een week eerder had verteld dat hij weer papa werd... toen hij ook bij mijn ouders was, heb ik het ook gezegt! was heel leuk!

liefs elfje

8. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hallo ik heb het afgelopen weekend vertel!1

was superleuk joh heb ze het boek opa en oma boek gegeven en daarop stonde het gedichtje

vele dingen in ons leven
    kunnen ons veel vreugde geven
    de geboorte van je kind
    en de dag dat je zag zijn eerste lach
    meer vreugde geeft gewis
    als dat kind je kleinkind is

en ze vonden het supe! en ik ook trouwens zat daar maar met een bigsmile op mijn face
    !

9. Haushinka

Haushinka Actief lid

9 okt 2006
    125
    0
    0
    Goh...Ik weet het nog niet, ik denk niet dat mijn ouders erg blij zullen reageren. Heb wel een goede band met mijn ouders, maar ik ben toch bang voor de reactie.
    En toch wil ik het leuk brengen, dan kan ik mezelf dat niet verwijten.
    Ik wil ook iets voor ze kopen, met opa en oma erop ofzo, dat inpakken en dan geven. Maargoed, eerst maar eens zwanger worden!

10. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    hahaha... ik hoop dat Aoife en Dees snel zwanger zijn, kan niet wachten om te horen hoe de (schoon)ouders reageerden. :D

Waarschijnlijk zo; :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
    haha... hehe..

en voor iedereen anders en mezelf hoop ik ook dat we allemaal snel zwanger zijn om het de hele wereld te vertellen (misschien groepskorting op T-shirts) ;)

11. Poeh

Poeh Lid

12 okt 2006
    28
    0
    0
    Ik zou mijn ouders denk ik zeggen dat wij bij de fotograaf leuke foto,s hebben gemaakt en dan tussen de foto,s een echo foto doen.
    Ik weet zeker dat mijn ouders het heel leuk zouden vinden.

Mijn schoonouders dat is een ander verhaal mijn schoonmoeder is een schat maar ze heeft echt niks in te brengen thuis en de rest van de schoonfamilie is niet blij met mij en ik geloof ook niet dat ze blij zullen zijn als wij een kleintje zouden verwachten :(

12. Niet meer actief

weet je wat leuk is?

Vertellen aan as opa en oma en oom en tante; bij de BRUNA kun je hele leuke boeken kopen als, help ik word opa of een boek van 'het grote opa en oma boek' waar de as opa en oma vragen in moeten beantwoorden enzo.
    Echt heel leuk.
    Kun je bijv. inpakken en dan de echo erin plakken bijv voorin.
    ;)
    Zoiets zou ik doen.
    Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Kus swiggy

13. marloesss

marloesss Actief lid

17 okt 2006
    158
    0
    0
    Leuk!
    Ik ben nog niet zwanger, maar het lijkt me echt geweldig om het iedereen te vertellen!
    Ze weten allemaal dat we kinderen willen, maar niet wanneer!

Wachten jullie tot de drie maanden voorbij zijn, of vertellen jullie het eerder aan de mensen die dichtbij je staan? Ik weet niet hoe lang ik het voor me zou kunnen houden....

Groetjes,
    Marloes :D

14. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Idem :cry:

15. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    hello...

toen ik zwanger was geraakt 3 mnd geleden (mk) toen had ik voor mijn moeder en zus een taart in een dichte doos, gehaald voor bij de koffie...
    en daarin had ik een kaartje geprikt met daarop de uitgerekende datum.Ik vroeg mijn moeder of ze hem aan wilde snijden. Toen zei mij moeder vol verbazing;huhh... ga je trouwen?(hihihi) neee.... mam dan ben ik uitgerekend!. en we huilden alledrie van blijdschap.het kaartje gooit ze niet meer weg.

mijn schoonmoeder gaf een opmerking over iets op tv. ze zei toen ; ach dat is toch ook om te huilen. Waarop ik riep vanuit de keuken; weet U wat pas om te huilen is, ik ben zwanger! ( zij was het nl ook nooit zo eens met onze relatie) maar elke dag vond ze het idee dat ze oma werd leuker en leuker.

groetjes iris

16. Pebbles

Pebbles Actief lid

13 okt 2006
    328
    0
    0
    hallo,

Ik denk dat mijn ouders en broer en zus helemaal uit hun dak gaan als we een kindje krijgen, mijn zus zegt ongeveer een keer in de week HOE geweldig ze dat zou vinden.
    De ouders van mijn vriend zijn ongeveer 15 jaar geleden overleden maar we hebben afgesproken dat als het zo ver is we naar het kerkhof gaan om het ze te vertellen, dat zal wel heel bijzonder zijn...
    gelukkig heeft mijn vriend hele lieve ooms en tantes die goede opa's en oma's zullen zijn.
    Schoonouders hebben kan lastig zijn (weet ik uit ervaring)maar geen schoonouders hebben is ook niet tof hoor.... :(

17. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    hihhihii die vindt ik goe

18. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    ik weet niet of m'n schoonouders blij gaan zijn, we gingen een jaar geleden vertellen dat we een kindje gingen adopteren iot china en hadden een reactie die je in horor films ziet, we hadden wel een felle reactie verwacht maar dat, neen. We hebben 3 weken elkaar niet meer gezien en gesproken ook de kids niet.
    ze kwamen op kleine poten terug dat we hun kleinkinderen bij hen niet moesten weg houden en waar hadden ze dat aan verdient, enz.
    Alles is stilaan bekoeld en de adoptie afgehaakt door omstandigheden, we lieten schoonmoeder vallen dat we toch voor een eigen kindje gingen en ze zei vlak af, jullie weten niet waar jullie aan beginnen en we zeiden dat we het wel wisten en er zeker mee door zouden gaan.
    Mijn ouders waren positief asoo m'n zus was in de wolken, doch m'n ouders weten niet dat we de adoptie hebben afgehaakt en willen hen verrassen met een eigen kleintje.
    M'n zus gaat meter worden en peter een neef van m'n man die heel veel voor ons al gedaan heeft dat staat al vast.
    Ook hebben we een 2 de meter en dat is een hele goede vriendin die haar dochter moest afgeven aan kanker vorig jaar.

19. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    He Ma2Be, kop op he, ik kan me de druk heel goed voorstellen die je op je schouders voelt van zo'n moeder. Mijn moeder doet het gelukkig niet op die manier, maar ik begin dan ook NOOIT over het onderwerp en ontwijk gesprekken daarover. Ze heeft laatst een keer tussen neus en lippen door wel zomaar gevraagd of we ook al bij de dokter liepen. ..Terwijl als ik daarna zeg "Nee, maar ik vind nog niet dat het abnormaal lang duurt" dan zegt ze "nee, dat is ook zo!". Dan denk ik: hou je dan gewoon stil. Grrr. Dus begrijp je goed hoor. Kop op en vertel het moeders maar lekker als laatste. Dat zal haar leren! (grapje hoor). Liefs Linda

Oh en mijn antwoord op de vraag:
    Ik denk er over om tzt tshirtjes te laten drukken met "Werelds liefste opa" en "Werelds liefste oma" en deze aan opa en oma te geven.

Deel Deze Pagina