Ik kwam er vandaag achter dat er met permanent marker op mijn auto is getekend. Het zijn 3 krassen dus niet heel veel, maar goed.. wel irritant. Heeft iemand de gouden tip hoe ik de stift van mijn auto af krijg zonder de lak te beschadigen??
Onze beide auto's zijn ooit beklad met een marker. Wij kregen het eraf met billendoekjes. Daarna heeft mijn man de auto grondig gewassen en weer in de wax gezet.
Jeetje welke gek doet dan nou.... Stiften op een auto..... Sorry ik heb geen tips voor je. Succes met het verwijderen. Vervelend zeg.
Idioot hè.. het zijn ook gewoon 3 random lijntjes. Vind het zo gek! Ga morgen proberen ze weg te krijgen. Billendoekjes lijkt me een veilige optie
Mja, het eerste waar ik aan dacht, was een gefrustreerde buurtbewoner of andere automobilist, die boos was vanwege asociaal parkeren. Dan liever een met stift dan een sleutel over de lak krassen. Tweede waar ik aan dacht, was een ondeugend kind of baldadige tiener.
Dus als ik bijvoorbeeld mijn auto op iemand anders zijn plek had gezet (wat niet het geval is trouwens...) is het normaal dat iemand erop gaat lopen kladden??? Wtf... En ik moet ze ook nog eens dankbaar zijn dat het "maar" watervaste stift is? Het moet toch niet veel gekker worden... Ik denk zelf dat het een kind is geweest want het zijn 3 random bibberige lijntjes. Slaat nergens op. Vandaag met billendoekjes geprobeerd, dat helpt in ieder geval niet.. Ik overweeg dit te doen http://deadstate.org/wp-content/uploads/2014/10/car-1.jpg
Je zou ook nog een doekje met melk kunnen proberen. Zo halen wij het van de tafel als kinderen er per ongeluk mee gekleurd hebben
Neem een white board marker. Op een whiteboard is dit de truc als er per ongeluk een permanent marker is gebruikt.
Dat zeg ik toch helemaal niet? Ik denk alleen dat ergernissen omtrent asociaal parkeergedrag* zo hoog kan oplopen, dat iemand wel eens een auto zou willen bekrassen. En dan heb ik liever dat ze dat met een stift doen, dan een kras in de lak zetten. Wat een felle reactie zeg... *) Met asociaal parkeergedrag bedoel ik bijvoorbeeld mensen, die hun auto midden op twee parkeervakken zetten, dubbelparkeren, dusdanig dichtbij een andere auto parkeren, dat de bestuurder van die andere auto er niet meer in kan, onrechtmatig parkeren op invalideparkeerplaatsen, dusdanig parkeren, dat de doorgang op de weg of stoep onmogelijk is, etc. Als dat voor iemand dagelijkse kost is, dan kan ik me heel goed voorstellen dat iemand het recht in eigen hand wil nemen. En nee, dat betekent niet, dat ik dat ook goedkeur.
Nou ja dat was dus niet het geval. Iedereen parkeert hier keurig op zijn eigen plek en er is ook nog eens plek zat dus geen ergernissen. Zoals jij het zei klonk het alsof het mijn eigen schuld is ofzo dat een of andere idioot op mijn auto heeft lopen tekenen
Toelichting: Daarmee haal ik alle vlekken, strepen en krassen in huis. Dus van een keukenkast tot van een geverfde deur. Ik zweer erbij
Ik heb nergens gezegd dat het vast jouw eigen schuld was. Iemands auto bekrassen gebeurt meestal wel om een reden, dus het is toch niet raar dat dat het eerste is, waar ik aan denk? Maar wie de schoen past, trekke hem aan.
Ik weet niet of een auto daar tegen kan, maar alcoho 70% proberen? (Werkt heel goed als er op whiteboard per ongeluk met permanent marker is geschreven)
Je kunt er met een whiteboard marker overheen gaan. Dan kun je zo het permanente eraf halen. Daarna schoonmaken. Werkt echt goed!
Okee het zal wel.. al zou iemand een reden hebben dan is het nog steeds kei asociaal. Als je ziet wat voor krassen het zijn dan zie je zo dat het baldadigheid is.