Hoe kom je toch van die verlegenheid af. Ons zoontje zit nu op de basisschool en is nog steeds erg verlegen soms. Wanneer de juf tegen hem praat kijkt hij haar niet aan, ook niet bij vreemden trouwens hoor. Heeft iemand tips hoe ik dit kan veranderen of is het het aard van het beestje. Graag hoor ik wat tips, groetjes lucky.
Verlegenheid heeft vaak een achterliggende emotie heb ik vernomen van een kinderpsygo , dit kan gewoon spanning zijn maar ook bv angst voor het onbekende. Een nieuwe klas, juf en kindjes kunnen dit natuurlijk opwekken. Mijn zoontje gaat sinds een klein maandje naar de psz terwijl hij vanaf baby zijnde kdv gewent was en kruipt ook onder mijn jas weg of klamt zich aan mijn been. Ik benoem op dat moment dat hij het best een beetje spannend vind en geef hem een kus en zeg dat ik hem later weer komt halen en ga weg....ben bang als ik er te diep op ingaat dat hij zoiets heb van zie je wel. Tot heden gaat het zonder te huilen en gaat hij volgens zijn juffen gelijk spelen als ik de deur uitstapt. Mijn hart breekt ook hoor als ik zo wegloopt maar moet voor hem sterk zijn.