Vandaag moest ik voor follikel meting. Ik zit nog maar op dag 9 van de cyclus. Er zaten 2 rechts een kleintje en links een grote van bijna 19mm Ze zegt die staat bijna op springen. Ze gaf me de pregnyl en utrogestan deze rond meer utrogestan dan de vorige ronde. Helaas was het baarmoederslijmvlies wel dun 4,6mm. Ze zegt ik overleg nog even hoe verder. Ze zei doe als je thuis bent even een ovulatietest is die positief bel je ons voor half 5. En anders kom je morgen nog een keer voor echo van de follikel. Dus ja thuis gekomen had veel gedronken helaas getest. En ik twijfel. Nu maar minder drinken en rond half 3 a 3 uur nog maar een keer een test. De IUI is of morgen of zondag. Normaal zit ik tussen de 12 en 15 dagen nu al op dag 9. Ik zelf denk dat ik steeds net te laat zit als de LH test positief is dat de eisprong net is geweest. Wat zouden jullie doen aan de hand van deze test en mijn verhaal? Alvast bedankt
helaas kan ik je met follikelmetingen e.d. niet helpen, maar bij een positieve test spring je ei later. tussen de 24-48 uur. dus in principe heb je dan nog wel even de tijd. daarom moet je ook meteen bellen als je ovutest positief is. maar normaal waren ze hier ook altijd duidelijk ondanks veel drinken...
Je test is niet positief, maar je hebt echo gehad en daarop is je ei 19mm dus die kan elk moment springen,dus je weet dat hij er nog zit. Na een positieve ovutest springt je eitje tussen de 24-48 uur en nadat die is gesprongen nog 12 uur vruchtbaar. Dus ik zou straks nog een ovutest doen, is die nog niet positief dan heb je morgen weer een FM en kunnen ze zien van hoe en wat.
Net nog een test gedaan. En deze is hetzelfde. Ook de test van Action die ik altijd extra doe als de test van zwanger en kids dipstick positief is voor mijn eigen gevoel. Ook deze is niet positief. Morgen om 10:10 maar weer kijken op de echo. Denk zelf dat het zondag of maandag wordt. Misschien zeggen ze ook wel morgen dat ik dan pregnyl moet zetten en de dag erna moet komen. Dank voor de reacties.
Dankjewel. De test van vandaag zegt genoeg denk ik. Straks gewoon heen en horen wat ze zeggen. Ik denk dat het morgen wordt.
Ik hoef nooit ovulatietesten te doen voor IUI. snap niet dat ze zo moeilijk doen... follikel van 19mm is meer dan zat. hup pregnyl erin en iui plannen. ik zet mijn pregnyl al vanaf 16mm maargoed,doen ze nu dan iui na natuurlijke eisprong zonder pregnyl? want 36 uur na pregnyl is de iui doorgaans. heb je die intussen wel gezet? iig succes,wanner je iui ook gaat zijn...
Hier had ik geen IUI, wel hormoonbehandeling. Mocht juist niet testen, omdat de metingen genoeg vertellen en testen alleen maar gestres is. Succes!
Ik kan eindelijk reageren. Ik was vrij snel aan de beurt. De follikel was 16mm gister had ik verkeerd begrepen. De follikel was nu 18mm. Dus 2mm gegroeid zag er mooi uit. Baarmoederslijmvlies was 4 mm en nu 13mm. Ook heel positief. Dus ik zeg vandaag pregnyl ja vandaag pregnyl en maandag behandeling. Dus ik zeg ik krijg altijd de behandeling de dag erna. Dat vond ze heel raar. Zegt zei wel dit is net even wat anders dan met LH testen. De LH test is vaak net iets later positief. We zien het op de echo eerder. Dus ik zei dan wordt het een perfecte timing. Ja maar het is altijd afwachten natuurlijk zei ze. En de arts die het de vorige keer deed waaruit ik zwanger raakte is er maandag weer. Allemaal erg positief. Al blijft het spoken in mijn hoofd heb steeds zoiets van waarom zegt mijn gyn dan steeds 1 dag na de pregnyl de behandeling en nu 1 dag er tussen. Dat maakt me weer onzeker. Dan zit ik precies op 36 uur na de pregnyl. Dus ja ik weet het niet. Ik had het liever morgen gedaan. Aan de andere kant ze zullen toch wel weten wat ze doen. Moet wel laat maandagochtend. Moet zeggen alles ziet er deze ronde mooi uit. De follikel aan de goede kant daar heb ik meer kans. Het baarmoederslijmvlies goede dikte. Extra utrogestan. Alleen 1 dag later de behandeling. Dus maandag de 4de IUI blijft spannend elke keer weer.
Moet je ook vandaag pregnyl zetten? Dus dan is het mooi op tijd. Waarom zegt de 1 na 24 uur na de pregnyl de behandeling dat is mijn eigen gyn En zegt de andere na 36 tot 48 uur na pregnyl de behandeling Maakt me zo onzeker Maar ik vertrouw er maar op De gyn moet uit de dagdienst komen zei ze. En ik moet tussen 10:30 en 10:45 ze zei ik hoop dat hij op tijd is. Dat is wel lastig want ik zit precies dan op 36 uur na pregnyl. Ik heb altijd zoiets van als je 24 uur na de pregnyl de behandeling doet zit je toch altijd goed. Zaad blijft toch langer leven hierdoor zit je toch altijd rond de 36 tot 48 uur. Wel zei de gyn als we het op de hand van echo's doen is het anders dan met LH testen. Aangezien LH testen later positief zijn de de echo. Ze vond de test hierboven nog net niet positief. Streepje moet donkerder dan de andere streep deze is bijna gelijk.
ik moet ook idd vanavond pregnyl spuiten. heb altijd 36 uur later iui. maar komt niet op een uur aan hoor. ik hoef nooit zelf thuis te testen,brengt ook alleen maar verwarring lijkt me,ze zien t op de echos toch.
36 uur is juist heel normaal. 24 uur na pregnyl vind ik ook te vroeg. Waarom na 36 uur en niet 24 uur?? Omdat ze zo dicht mogelijk op de eisprong willen zitten met de iui. Ze bewerken het sperma op een desdanige manier dat insemineren zo dicht mogelijk op de eisprong de meeste kans heeft tot slagen Ik neem aan dat je dan vanavond de pregnyl tussen 22.30 en 22.45 moet zetten??
Dan gaan we gelijk op. Spannend. Ik duim heel hard voor je. Nee dat is ook heel verwarrend testen dit was de eerst keer dat ze het zo doen. En dit wordt ronde nummer 4.
Ja ik wist niet beter. Dan 24 uur na de pregnyl. Altijd zo geweest. Aangezien ik na pregnyl snel een eisprong heb. Dit was voor mij helemaal nieuw. Dit is dus wel beter begrijp ik nu. Zo zie je maar weer soms is het wel eens goed een nieuwe arts te treffen. Ze zei ook dit is een perfecte timing. Maar het blijft altijd afwachten. Nou het was eerst tussen 18:00 en 20:00 dat ik de pregnyl moest zetten. Toen ze zag dat ik pas laat terecht kon maandag zei ze zet maar om 20:00. Zelf had ik zoiets van 22:00 lijkt me beter. Want als het eerst 18:00 en 20:00 is zou je zeggen schuift het toch op en is het beter tussen 20:00 en 22:00.
ik moet m om 22:00 zetten en heb maandag 11:00 iui. dat heb ik de vorige keer ook gedaan en toen was ik zwanger. ik heb exact opgevolgd wat de dr toen heeft gezegd met goede uitkomst. dus volg hun maar op zou ik zo zeggen. niet zelf gaan dokteren als hun zeggen 20:00, zou ik ook 20:00 doen ik duim ook voor jou hopelijk hebben we rond 22 juni allebij een mooie positieve test !
Als je om 20 uur al de pregnyl zet, zit je 38 uur na de pregnyl met de iui. Omdat je zelf zegt dat je snel na pregnyl je ei hebt zou ik hem rond 22.30 uur zetten. Dan zit je met de iui 36 uur na pregnyl.
Vandaag is het zover. Nu is vannacht de follikel al gesprongen dat voel ik. Ben ik dan nog wel op tijd met 10:30 a 10:45? Ben zo bang dat ik te laat ben.