Hoe ga je om met de teleurstelling?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dina, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier geen spanning rond de NOD. Zijn nu vanaf 2006 bezig dus dan ga je er niet meer vanuit dat het spontaan lukt.
    Op dit moment ben ik bezig met ICSI dus nu is mijn NOD wel zeer spannend en zal ik waarschijnlijk wel een testje te vroeg doen al weet ik dat dat niet handig is ;)
    Als het negatief is ben ik even heel erg teleurgesteld maar ik pak mezelf weer snel op.
    Er bestaat meer moois in het leven dan alleen een kindje! ;)

2. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Ja, je hebt wel gelijk hoor. Dat gesprek hebben we al op tafel gegooid, maar we moeten nog even gaan bedenken wanneer we de stap nemen. Voor mij is het niet zo'n drempel, want de wens is zoooo groot. Ik denk dat het voor mijn vriend de drempel wel iets hoog ligt. Maar even wachten op het 'juiste moment'. Heb net al een test gedaan 3 dgn voor NOD (kon het niet laten:)) maar helaas neg.:(

3. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Na ruim 2 jaar teleurstellingen ga je er eigenlijk bij voorbaad al vanuit dat t negatief is en je ongi word... althans zo ervaar ik het...
    Ik weet ondertussen niet zo zeker meer of het ooit positef gaat worden.

4. happy3

happy3 Niet meer actief

hier 3 x zwanger geworden op het moment dat ik dacht, deze maand is toch noppes, als we weldra voor ons tweede babytje gaan, (ga ik van de veronderstelling uit dat het wel enkele maanden zal duren) niet teveel hopen, en zeker niet constant bezig zijn met zwanger worden.
    bij mij zit zwanger worden tussen mijn oren.

Maar aan alle meiden die al langer als 12 mnd bezig zijn mss toch voor de zekerheid is langs de gyn passeren, ik was net 12 mnd bezig als ik de eerste maal zwanger werd, en de uitslagen van de onderzoeken waren nog onder weg. Het gaf me gewoon rust dat er eventueel geholpen zou worden. bij de 2de zwangerschap heeft het 8 mnd geduurt, en bij de derde zwangerschap was ik al na 2 mnd zwanger, gewoon idee dat ik zwanger kon worden hielp me toen;
    nu vooral bang om weer mk te krijgen:x zwanger worden is hier geen probleem

5. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@Happy3: Als je in de onderschrift leest van de meiden inclusief ikzelf die langer dan 12 maanden bezig zijn... zie dat wij al enige tijd (in mijn geval bijna 2 jaar) al in het ziekenhuis lopen.

6. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Dat klopt...spannend blijft het altijd!
    Misschien kunnen ze je in het ziekenhuis wel helpen en is het maar een klein iets wat er hapert.Wij gaan 3 oktober voor een gesprek voor IUI.Spannend

Deel Deze Pagina