hoe drinkt de baby onderweg?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door giebel, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.576
    635
    113
    Hoi,

Onze baby is inmiddels alweer een maand oud! (veel te vroeg geboren, was pas 3 mei uitgeteld). Het gaat allemaal heel goed, ze is al 2 week thuis. Ik moet morgen met haar naar het consultatiebureau en woensdag terug naar het ziekenhuis. Ik vind dat best spannend! Vooral omdat ze, zeker woensdag, vast ergens moet drinken onderweg... Ik neem maar moedermelk mee in koeltas en dan vragen of ze 't in het ziekenhuis opwarmen denk ik, mocht het zover zijn. Ik ben wel een beetje zenuwachtig om voor 't eerst alleen met haar weg te gaan. Thuis is alles bij de hand.

Maar wat ik wilde vragen. Ik werk zelf in een overdekt winkelcentrum en heel vaak vragen mensen: ''wil je even dit flesje voor mij opwarmen?'''
    Ik vraag mij af wat voor voeding er dan in zit? Want onze dochter krijgt (afgekolfde) moedermelk. Maar dat moet ik vervoeren in koeltas, mag maar 15 min buiten koeling. En ik heb soms niet genoeg en dan krijgt ze kunstvoeding (voor prematuren). Maar daarvoor moet ik eerst water koken en dan laten terugkoelen naar 37 graden, en dan de poeder erbij...

Stel nou dat ik een halve dag weg moet en niet bij mensen thuis kom waar ik voeding kan klaar maken, hoe moet dat dan? Wat hebben die mensen allemaal in het flesje dat dat zo even onderweg opgewarmd kan worden? Of is het met ''normale'''(ipv premature) kunstvoeding zo dat dat niet per sé in gekookt water hoeft?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Geef je niet gewoon uit de borst? Als je dat doet zou ik gewoon lekker borstvoeding geven onderweg.

En anders kun je zelf warm ( heet) water meenemen in een thermosfles en daar het flesje mee opwarmen ( bakje) of je kunstvoeding mee maken.

3. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Kan je haar niet zelf voeden? Dat is het gemakkelijkst.

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

Kun je niet gewoon de borst geven onderweg? Of drinkt ze niet uit de borst? Dan zijn al je problemen opgelost ;)

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Bij Lianna was het nog zo dat het eerst gekookt moest worden, bij Yosyp was het nog de voorkeur en bij Jorja gaven ze aan dat het gewoon warm kraanwater mocht zijn. En die kregen allemaal gewone kunstvoeding.

Maak je niet al te druk dan zal het allemaal best meevallen.

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Lol. ik zie nu de andere reacties pas HAHAHA

7. 078mama

078mama Niet meer actief

Hoe ver woon je van het ziekenhuis vandaan?

8. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Flesje klaarmaken met poedermelk mag tegenwoordig gewoon met warm water uit de kraan.
    Als het met premature voeding gekookt moet worden doe je dat voor je ergens naar toegaat en doet het afgekoelde water in een thermosflesje en een potje poeder mee.
    Voor bv heb je handige (kleine) koeltasjes!

9. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Hier zijn de meningen van deskundige over verdeeld. Warm water uit de kraan bevatten eerder bacteriën, ik zou persoonlijk met een prematuur kindje geen risico's nemen. Trouwens, zo ook niet met mijn kinderen, ik heb altijd koud water gepakt en dat opgewarmd.

Ooo en wat ik nog vergeet. Dit geld alleen voor nieuwe huizen met nieuwe leidingen. Heb je oude huizen, met oude leidingen, die zijn gemaakt van een bepaald materiaal waardoor het wel gevaarlijk is als je niet kookt. Ik weet het niet meer precies, maar ik weet wel dat het me zo verteld is door iemand die daar veel vanaf wist.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ik kookte altijd het water en deed dat in een thermosfles

11. linde90

linde90 Niet meer actief

Topic hoort hier niet thuis maar in baby, dreumes ;)

ontopic, inderdaad livevoeden, en anders flesje op laten warmen in het ZH, ook geen probleem denk ik.
    Maar livevoeden zou toch het makkelijkst zijn.

12. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik op pad ging toen ze alleen nog melk dronk nam ik altijd een flesje Spa blauw mee en gekookt water in een kleine thermosfles(Hema)en de verhouding om de juiste temperatuur van het water te hebben was een derde heet water en aanvullen met koud.
    Dus bijvoorbeeld 90 cc drinken was 30 cc heet wateren 60 cc koud. En dan de poedermelk erbij.

13. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

moet je even melden met dat driehoekje, dan wordt het wel verplaatst.

14. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik nam ook wel eens gekolfde moedermelk mee voor onderweg.
    Als je dat in een koeltasje met een bevroren koelelement meeneemt kan je het echt wel een paar uur koel houden hoor.
    Dat warmde ik dan op au bain marie. Dus bijvoorbeeld in een cafeetje om een groot glas gekookt water vragen (echt een breed glas, waar een flesje in past) en daar zette ik dan het flesje in om op te warmen. Duurt wel even, maar ja, borstvoeding mag niet in de magnetron opgewarmd worden.

15. linde90

linde90 Niet meer actief

Heb ik al gedaan :D;)

16. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.100
    2.250
    113
    Brabant
    Live voeden en als het niet genoeg blijkt te zijn:
    Thermosfles gekookt water, fles koud water en poeder maken samen een heerlijk flesje.

17. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Ik gaf ook gekolfde melk, G. dronk niet live... :( Maar had dus ook altijd een kolf mee voor dit soort situaties, als hij moest drinken, moest ik toch ook kolven om de productie op gang te houden!

Ik had een handkolf in de luiertas voor nood en een elektrische dubbele voor als ik langer ergens naartoe ging. Dan is je flesje ook meteen op temperatuur. En idd, anders gewoon ergens mbv thermosfles opwarmen. Thuis (en dat kan dus bijna overal) hield ik het flesje onder de warme kraan.

Succes ermee!!

18. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Water hoeft niet meer gekookt te worden tegenwoordig. Het staat nog wel op de verpakking, maar volgens het cb, kraamzorg en het ziekenhuis hier hoeft het allang niet meer.
    Enigste is dat als je een oud huis hebt, je koud water moet nemen en dat moet opwarmen in magnetron of iets dergelijks. Bij nieuwe huizen mag je gewoon warm water nemen.

Dus ik neem altijd poeder los in een poederdoosje mee, en haal wate ruit een kraan ergens. Schudden en dan inderdaad even vragen of ze het opwarmen :p

19. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Allereerst voor de mensen die zeggen laat haar zelf drinken ... prematuurtjes drinken slechter aan de borst dus misschien dat dat de reden is dat ze afgekolfde melk in flesje geeft.

On topic
    Wat ik deed in dit soort situaties is afgekolven en in flesje laten zitten een uurtje of anderhalf kan ongeveer. Dan draaide ik het in allu folie en gaf het zo zonder op te warmen. Je zou een dezer dagen eens kunnen proberen of je kleine ook "koude" (op kamer temp) melk drinkt.

Als je poeder melk mee neemt (zou ik altijd voor de zekerheid doen ) dan inderdaad een thermoskannetje met warm water meenemen. Het beste is exact 37 graden voor een flesje maar als het wat kouder is geeft dat niet. Neem ook wat water mee als het eventueel wat te warm is zodat je eerst het water kan mengen op de goede temp en dan de poeder er bij kan doen.

Succes en laat alles los. Neem wat meer tijd dan nodig is en geniet van je kleintje.

20. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    idd gekookt water meenemen in een thermos.
    Vragen in zieknhuis om op te warmen.
    Of klein flessenverwarmertje meenemen die je zelf ergens in een stopcontact steekt (veel gedaan op vakantie in het oostblok, microgolfoven was daar bijna onbestaand)

Deel Deze Pagina