Buikpijn aan één kant

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Linky, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Hoi hoi!

Ik heb sinds een week of twee steeds vaker pijn in mijn onderbuik, vooral aan de linker kant, van lies tot stuit. In het begin was dit nog niet zo erg, maar nu kan ik er al een nacht of twee/drie niet meer goed van slapen. De pijn zit vooral in de liezen en het voelt als ik het aanraak helemaal beurs. Sinds vandaag begint het ook overdag te steken. Is dit bandenpijn? Is het normaal om dat aan één kant te hebben? En is deze pijn nog wel normaal? Ik kan niet eens meer op mijn rechter zij liggen, omdat de buik dan lijkt te trekken aan de linker kant.
    Morgen heb ik de 20 weken echo in het ziekenhuis waar ik voor de 'gewone' controles niet heen hoef. Kan ik het daar navragen of kan dat beter bij mijn eigen verloskundige? En is het bellen voor zoiets niet wat overdreven?

Bedankt voor het lezen!

2. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ik herken het niet, maar heb het hier wel vaak gelezen. Volgens mij kan het ook bekkenpijn zijn (vooral omdat het naar je stuitje trekt).
    En als je je ergens onzeker over voelt kun je dat altijd vragen of even bellen. Ze zijn wel wat gewend ;)

Oh ja, ik heb hier ook ergens gelezen, volgens mij in het geval van bandenpijn, dat je dan het beste op de zij kunt gaan liggen waar het pijn doet. Heb je bijvoorbeeld ook al een voedingskussen in bed? Dit is ook prettig ter ondersteuning van je buik en bekken.

3. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Dankje voor de tip, ik ga dat kussen proberen. Heb al even opgezocht hoe :D
    Ik lig altijd op m'n linkerzij te slapen, het helpt ook wel tegen de pijn, alleen ben ik zo mutsig dat ik me omdraai in mijn slaap, om vervolgens drie keer per nacht wakker te worden op mijn rechterzij. Misschien dat zo'n voedingskussen ook wel helpt om te blijven liggen.

4. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    Misschien groeipijn idd.?

hier ook vaakst een schrijnende pijn aan de linkerkant maar dat komt doordat er een draakje letterlijk zijn kont omhoog duwt :D dan zit er ook een hele bal!! auw auw

5. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Klinkt inderdaad als banden en bekkenpijn. Heel vervelend maar niet ongewoon. Heb er ook veel last van. Inderdaad proberen met kussen tussen je knieën op je zij en dan evt nog een onder je buik voor steun. Dan trekt het niet meer zo. Veel plezier bij je echo, en je kan dan zeker vragen hoor! Helemaal niks om je voor te schamen! Succes! :)

Deel Deze Pagina