Hoi hoi, Mijn zoon die was altijd al moeilijk met zijn zindelijkheid laat en in vallen en opstaan. Er zijn gebeurtenissen geweest afgelopen jaren: December 2014 ben ik een half jaar bij mijn ouders gaan wonen ivm relatie problemen met papa die zijn we nu te boven en wonen weer als gezin samen. Met als cadeau dat ik 9 maanden geleden bevallen ben van onze jongste zoon. En mei 2016 is hij begonnen op de basisschool. Nu heeft hij laatste maanden bijna dagelijks in zijn broek gepoept. Sommige dagen wel 2/3x en als ik vraag waarom zegt hij altijd onderweg naar de wc te zijn. Vandaag na 2 uur bad vullen poept hij binnen 30 minuten in het zwembad dus ik was even echt boos (weet ik moet niet maar ja ben ook een mens) Wat tot nu gedaan: *sticker beloning ging even goed na 2 weken weer drama, nu nog geen dag. *speelgoed afpakken intereseert hem niets * alles zelf opruimen intereseert hem niet * gevolgen uitleggen dat kindjes niet samen willen spelen als hij ruikt naar poep.(en ja dit gebeurt ook al) Ik ben radeloos weet het echt niet. Ga zelfs 28 september naar het zh omdat ik er niet meer uit kom. Wie heeft ideeen want ik kan wel huilen hangen hier wekelijks soms wel 20 onderbroeken aan de waslijn alleen van hem. Help
Herkenbaar. Hier ook, al is mijn dochter nog een stuk jonger: 3.4 jaar, maar poepen gaat hier sinds de luier uit is (8/9 maanden) helaas wisselen. Er zijn dagen dat ze het goed aangeeft Maar ook dagen met ongelukjes. Soms lijkt goede kant op te gaan en dan toch weer mis. Ook alles geprobeerd: stickers, snoepjes, kadootje, negeren, zelf laten opruimen.. Is het bij je zoon weleens langere periode goed gegaan met poepen? Geeft die het zelf dan goed aan? En hoe is z'n ontlasting? Hard of normaal? Wij hebben nu ook iemand opgezocht om ons te ondersteunen. Mijn dochter houdt nog weleens op en dan zit haar darmen te vol en mist ze controle. Haar eerste tip was op vaste momenten op de wc zetten na ene maaltijd. Gewoon even paar minuutjes laten zitten, en belonen als ze goed hebben gezeten (maakt niet uit of er wel of niet gepoept wordt: gaat om het zitten). Mijn dochter heeft vaak te weinig rust in der koppie en stelt poepen uit waardoor ze geen regelmaat heeft hierin. We proberen zo regelmaat erin te krijgen.. Evt gaan we ook beginnen met forlax (als baby ook gehad) om te zorgen voor regelmatiger poepen.. Geen idee of het lukt, zijn net begonnen.. Wellicht proberen waard bij jullie.. Heb je verwijzing voor poeppoli?
Ja de doorverwijzing hebben we inderdaad. Al heet het niet meer zo hier. Soms ging het even goed heel raar 2 weken plopsa maar 2 ongelukjes per week en nu soms 2 per dag Hij ging dan gewoon vroeg mij mee ivm afvegen. De ontlasting was goed en kostte niet te veel moeite. Op vaste tijden ga ik denk ik maar doen na ieder eet momen las ik was het beste.