Hoe ga jij om met andersdenkenden ttv Corona

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Maslov, 17 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Die zie ik nu even niet. Het gaat maar om 3 mensen ongeveer.

Maar gelukkig denken ze in onze families hetzelfde.

2. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Als je niet in de maatregelen geloofd maar je er wel aan houdt is dat een vorm van respect richting de mensen die er bang voor zijn en die er wel in geloven. Dat lijkt mij duidelijk.

@Maslov wat een bizarre extremen in jouw familie! Dat lijkt me heel moeilijk om mee om te gaan. Ik zou in jouw situatie in ieder geval proberen om met je ouders goede afspraken te maken zodat je hen nog wel kan zien... sterkte ermee. Vervelende situatie!

mutskuh vindt dit leuk.
  3. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    In het dagelijks leven ga ik niet in discussie met mensen die onzin roepen over "een gewone griep", maar ik blijf er wel bij weg. Kennissen op Facebook die zulke onzin verspreiden, ontvriend ik. Vrij rigoureus, dat weet ik wel. Maar ik kan er slecht tegen. Vorige week deelde mn moeder onzin over de privacy van de corona-app, die heb ik maar niet ontvriend :roflmao: maar wel aangegeven dat het niet klopt wat ze zei. Dat zag ze zelf ook in en ze heeft het verwijderd.

Mensen waarvan ik weet dat ze het niet nauw nemen met afstand houden en dat ze nog gewoon deelnemen aan allerlei groepsdingen, naar feestjes en bars gaan etc, die zie ik nu niet. Oa mn broer en zijn vriendin.
    De rest van mn familie denkt er gelukkig wel hetzelfde over als ik en houdt zich aan de basismaatregelen (en ziet dus ook broer en vriendin niet).

Lijkt me erg vervelend als je de enige bent die anders denkt. Heel eenzaam. Veel sterkte!

Koraal82, Zoe123, Knuffelmonster en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Dat snap ik, maar ik vraag me dus af hoe ze dat respect andersom dan graag vormgegeven ziet?

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Door niet direct weg te worden gezet als een complotdenker, het aanhoren van iemands meningen met de daarbij horende feiten en open staan voor de discussie ipv bij voorbaat al te zeggen dat je geen respect hebt voor iemand met een andere mening.
    Vergeet namelijk niet dat de meeste mensen met een andere mening deze echt niet zomaar gevormd hebben, deze mensen hebben namelijk echt wel een hoop onderzoek gedaan. Daarbij is de wereld nog nooit slechter geworden van mensen die kritisch denken, dat in tegenstelling van mensen die blindelings de regering opvolgen. :|

Biny, Iertje81, Kinderwens87 en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.395
    1.174
    113
    Als je even terug leest staat het er gewoon hoor

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Eerlijk: ik negeer en leef verder. Ik ga er ook geen discussie meer over aan.
    Ik word werkelijk zeer onrustig, misselijk en boos van mensen die menen dat het allemaal onzin is. Hoe kun je zo naïef en egoïstisch zijn?
    Mensen die zo leven passen echt niet in mijn leven, sorry.

Zuul, Koraal82, columbella en 8 anderen vinden dit leuk.
  8. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik zeg ook niet dat ik iemand onmiddellijk weg zet als een complot denker, of als dom, of belachelijk, of wat dan ook, maar ik ben het hoe dan ook gewoon niet eens met de mening dat Corona een griepje is en de maatregelen niet nodig.

Das nog wat anders dan kritisch staan tov bepaalde maatregelen en hun relatief nut he.

Ik hoef die mening dan ook eigenlijk gewoon niet te horen. Zolang je er niet naar handelt allemaal prima voor mij, ik kan niet bepalen wat iemand anders denkt. Maar daarom vraag ik dus wat respecteren inhoudt: als dat betekent dat in vind dat mensen zelf mogen kiezen of ze zich aan de maatregelen houden of niet, dan nee, dan respecteer ik die mening niet
    (En voor de duidelijkheid, ja ik lees dat iedereen hier zegt dat ze zich aan de maatregelen houden, dus helemaal goed - mijn vraag ging over wat 'respect' voor die mening dan precies inhoudt)

9. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.686
    18.762
    113
    Vrouw
    Als dat het gevoel is dat naar boven komt in een discussie met iemand, dan vind ik dat meestal bijzonder interessant en zal ik luisteren en ook echt vragen stellen.

Op het forum vind ik nelta daar een goed voorbeeld van.

Of de grootste roepers degene zijn die veel onderzoek deden, betwijfel ik wel een beetje.
    Maar ze bestaan idd.

Zuul, Maev, Nellie4 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Gelukkig ken ik niemand die "er niet in gelooft", dat soort mensen ontwijk ik gewoon. Mijn verstand kan het gewoon niet begrijpen en daarmee is geen enkel gesprek mogelijk.
    Hetzelfde als dat ik mensen zou tegenkomen die niet geloven in het bestaan van aids of een herpes virus.

Wij hebben wel familieleden die het niet nauw nemen qua maatregelen. Vooral in het voorjaar, die zagen we toen gewoonweg niet.
    Nu valt het gelukkig reuze mee.

11. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik geef ze in geuren en kleuren hoe hard mensen dood gaan op mijn werk en huil daarbij hartverscheurend.

Al onze vrienden en familie zijn getraumatiseerd voor het leven en komen nergens :|:roflmao:

soppie, Zuul, Bloempje01 en 13 anderen vinden dit leuk.
  12. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Het maakt mij eerlijk waar niet uit hoe mensen denken, als ze zich maar aan de regels houden. Het enige is dat dat dan vaak niet gebeurd en daar kan ik dan weer niet tegen.

Zoe123, Anouk2005 en Neuzeke vinden dit leuk.
  13. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Hier houden we ons ook allemaal netjes aan de regels. Niemand die de nieuwe regels fijn vindt natuurlijk, maar het 'moet' wel. We hebben helaas ook veel meegemaakt sinds dit corona gedoe (meerdere familieleden, kennissen en buren verloren hieraan).

Cindy1977, Anouk2005 en Neuzeke vinden dit leuk.
  14. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Mamafiets, Zoe123, JupitR en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Ik heb een duimpje omhoog gegeven op je reactie maar het is eigenlijk diep triest! Dat je je ervaringen uit het ziekenhuis bij de ontkenners moet blijven vertellen. Om duidelijk te maken dat het iets meer is dan een griepje.

Ysabella, Vero0504, sprits en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Wij leven grotendeels in een bubbeltje met mensen die we zien. Allemaal ook op 1,5 m zover het kan. Als we na de winkel/zhuis ect gaan hebben we mondkapje op.
    We zijn voorzichtig deze zwangerschap is al spannend genoeg en willen het niet nog spannender maken.. en degene die de regels niet na volgen zullen we ook op afstand houden. Als ze niet opeen naast je staan en in je nek hijgen in een winkelcentrum :evil:

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  17. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Maar er is een verschil tussen de mensen die echt niet geloven in corona (wat valt er niet te geloven:|) en mensen die kritisch zijn op de maatregelen. Als voorbeeld; Ik denk dat mensen die kritisch zijn ook wel inzien dat in een volle kroeg staan momenteel niet zo handig is. Maar dat zitten in een restaurant geen problemen zal opleveren. Mensen die niet geloven in corona gaan wel in die volle kroeg staan.

Ik denk dat het niet verkeerd is om kritisch te zijn. Daar zijn de debatten in de tweede kamer natuurlijk ook voor.

On topic: ik heb wel kritische mensen in mijn directe omgeving, maar niemand die echt niet gelooft in corona en alle maatregelen aan hun laars lappen. Lastige situatie hoor, zeker als het om je ouders gaat.

Inge1984, Kinderwens87, Cin85 en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.742
    113
    Dat is een heel gek argument in mijn ogen... En gewoon totaal niet waar. Allereerst ken ik (en velen met mij neem ik aan) een zeer groot voorbeeld waarbij dat totaal het omgekeerde is. Hitler was ook heel kritisch en is toen maar de politiek ingegaan om daar wat mee te doen. En als ergens de wereld slechter van is geworden... Kritische mensen met tevens schadelijke ideeën kunnen tenslotte ook in een regering terecht komen.
    En zo is het blindelings volgen van de regering echt niet altijd schadelijk.

Daarbij zijn er zat mensen met een andere mening die geen enkel onderzoek hebben gedaan of eigen gedachten daarbij hebben.

Dit vind ik echt geen onderbouwende argumenten, maar eerder stemmingmakerij...

Ysabella, Emilie69, Maev en 13 anderen vinden dit leuk.
  19. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.742
    113
    #39 Adje, 17 okt 2020
    Laatst bewerkt: 17 okt 2020
    On topic:
    Ik heb wel kritische mensen in mijn omgeving, maar dat kan ook de andere kant op, zoals ontevreden dat de overheid niet eerder met een mondkapjes advies komt, of dat er meer of eerder maatregelen genomen moeten worden.

Maar gelukkig is het vooral rekening houden met elkaar en een beetje aan elkaar aanpassen.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  20. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.575
    113
    Vrouw
    Elkaars mening respecteren en als je het met bepaalde dingen niet eens bent, gewoon zo laten. Discussies over dit onderwerp vermijd ik liever binnen de familie.. schiet je toch niks mee op.

Deze hele crisis heeft al voor te veel verdeeldheid gezorgd onder de mensen.

mutskuh vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina