Dat klinkt wel goor ja maar bedenk je dat hij ook gewoon verkouden kan zijn? Ik was laatst ook een aantal dagen ziek en snipverkouden, afspraak gemaakt voor een test en tot die tijd natuurlijk niet de deur uit gegaan. Toen de uitslag negatief was, mocht ik dus weer de deur uit, dat heb ik ook gedaan. En ja ik klonk nog behoorlijk verkouden, maar mensen kijken je dan aan alsof je een zwaar misdrijf pleegt en dat vind ik best ernstig dat je dan haast nergens heen durft terwijl je gewoon verkouden bent...
Aangezien niemand kan weten dat je een brave burger bent en je hebt laten testen én de uitslag negatief was, snap ik dat wel. Het is natuurlijk wel jammer dat je daar niet op kunt vertrouwen bij een ander, dat je niet op pad was gegaan zonder negatieve uitslag.
@Spectre En dat is heel vervelend inderdaad! Ik ben dus al 3 keer getest door veelvuldig hoesten. Uiteindelijk bij de huisarts terecht gekomen want ja, je krijgt zoals jij zegt, hoest schaamte. nou, wederom negatieve test, ik kon na een paar dagen naar de winkel en hoewel ik uren niet had gehoest kreeg ik uiteraard midden in de Bruna een hoestbui. Ik ben als een gek die winkel uit gerend als een gek water staan drinken en dropjes staan eten buiten maar al die mensen keken me aan of ze me iets wilde aan doen. Maar ik kan er niks aan doen ik hoest nu echt al 8 weken (nu is het eindelijk minder) en 2 negatieve test verder. Ik kan moeilijk met een sticker negatief getest ik heb iets anders op mijn rug gaan lopen Best lastig.
Ik vind dat verkeerde maatregelen worden genomen, die onzinnig zijn nu er zoveel meer bekend is over het virus. Daarbij zijn dat ook maatregelen die mensen hard treffen, dus nee ik arabier overal achter. Ik hou me er wel aan, maar probeer mensen wel te wijzen op onderzoeken. Ik neem het Nederland kwalijk dat ze het nut van ventileren niet bespreken bij persconferentie.
Ja zeker dat is ook zo, je kunt anderen er niet op vertrouwen en dat is ook het lastige. Je wordt wel gelijk bestempeld als 'die persoon die hoestend door de winkels loopt'.
Ik ben eerlijk gezegd elke keer weer verbaasd dat mensen zo lichtzinnig over corona kunnen praten. Het lijkt iets dat ik alleen indirect hoor, over mensen die die ik sowieso niet ken, maar hier kan ik het dus wel aan personen koppelen. En dan ook maar aanhalen dat er ook andere kritische mensen zijn die WO geschoold zijn. Ik ben ook WO geschoold, en veel mensen die ik ken ook, maar ik geloof echt wel in corona. Dat ik het oneens ben sommige maatregelen is wat anders. En komt denk ik ook weer doordat zoveel mensen hun verantwoordelijke niet nemen. Ja, er passen duizenden mensen in een voetbalstadion, maar als ze dan vervolgens geen 1.5 afstand houden waar nodig, dan ben je al groep zelf verantwoordelijk voor het aanscherpen van de maatregelen. TS, het lijkt mij onwíjs lastig dat jouw familie er zo anders in staat. Die beleving heb ik gelukkig niet. Het scheelt vast dat mijn familie redelijk introvert is en niet veel behoefte heeft aan contacten met veel personen. Daarnaast is mijn kant van de familie sowieso erg van de regels, dus doen we "gewoon" zoals het hoort. Maar ook wij kennen grenzen. Dus mijn moeder knuffelt mijn 2-jarige wel en bij eten zitten we niet 1.5 meter bij elkaar vandaan. Aangezien we in feite alleen elkaar zien, is dat een "risico" dat we nemen. Ik vraag me wel eens af hoe de langetermijnvisie is van mensen die de regels aan hun laars lappen. Wat zou er gebeuren als nog eens duizenden meer mensen besmet zouden worden en de ziekenhuizen daadwerkelijk te vol zouden stromen, omdat covid toch maar bedacht is en we vooral niet naar de regering moeten luisteren, of studenten die zeggen dat ze toch ook gewoon student moeten kunnen zijn. Het is vast heel makkelijk praten als je verzekerd bent van een inkomen en niets gelezen hebt over mensen die half jaar na besmetting nog steeds niet zichzelf zijn.
Dat vind ik ook vreemd inderdaad. Persoonlijk ventileer ik me juist suf en ook met bakjes in de weer omdat ik ook Duitse onderzoeken las waarin ze het hebben over het feit dat ook luchtvochtigheid een rol speelt. Japan en Duitsland en Scandinavië schijnt daar meer op gericht te worden. Is in elk geval wel interessant. Al las ik gisteren ook een interessant artikel over het individualisme in NL en waarom dat ook niet echt meewerkt voor ons (i.t.t bijv Scandinavië) en dat geloof ik ook wel, ik denk dat er ook meer in onze cultuur veranderd zit als je kijkt naar ons gedrag dan je zou denken.
Ik heb dat zelf ook hoor. Hou me aan de regels, maar veel dingen betwijfel ik wel. En vind het ook niet verkeerd om er kritisch naar te kijken en niet zomaar alles klakkeloos over te nemen van wat er wordt gezegd.
Is dat in Scandinavië inderdaad zo anders? Ik ben fan van die landen, dus ben wel benieuwd. Het Klinkt onwijs logisch trouwens.
Ja niesen of hoesten kan NIET meer in het openbaar hoor Dan kijkt meteen de hele tent je verschrikt aan
Dan moeten ze ook gaan handhaven op hoé ze gedragen worden... want als ik m alleen maar om mn kin hoef te hangen schiet t nog niet echt op toch? ik heb net een link gedeeld in een ander topic, er is nog veel werk aan de winkel en het zal nog flink tekeer gaan het komende debat denk ik zo
dit is het bedoelde artikel denk ik: . https://www.volkskrant.nl/cs-b39b0742e Over een Nederlandse arts die in Denemarken in het Deense OMT zat. Hij zegt er over: “De balans tussen het collectief en het individu ligt hier veel meer bij het collectief. En dat verschil wordt in coronatijd opeens heel pregnant. De essentie is hier: je bent onderdeel van een groep. Me-in-We is een uitdrukking die we veel gebruiken. Jij maakt deel uit van de samenleving, dus moet de samenleving goed voor jou zorgen, maar nog belangrijker is dat jij de samenleving goed moet laten functioneren.”
Ja inderdaad. En ik wil niet zeggen dat die man helemaal gelijk heeft hoor; maar ik vind het wel interessant.
En net als de plastic mondschermpjes. Die doen natuurlijk helemaal niks. Die filteren niets en de lucht kan er aan alle kanten langs.
Het zal mij eerlijk gezegd worst wezen wat jij hij of zij over deze hele bak ellende denkt. Denk vooral wat je wil denken. Zolang als men de regels volgt. Die zijn duidelijk en niet zo moeilijk te begrijpen. Ik kan me helemaal vinden in het me-in-we principe.